29 Şaban 1438 | 25 Mayıs 2017
Ana Sayfa Günün Haberleri Yazarlar TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ SPOR DÜNYA SAĞLIK & YAŞAM EĞİTİM BİLİM-TEKNOLOJİ KÜLTÜR-SANAT
MAKALELER
VATAN SEVGİSİ VE 30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMI
31/08/2015 - 10:04
Hayati OTYAKMAZ

     Vatanımızı niçin seviyoruz, bunu hiç düşündünüz mü?

     Vatanımızı çok seviyoruz. Çünkü:

     Üzerinde doğup büyüdüğümüz için,

     Havasını teneffüs edip, sularını içtiğimiz için,

     Çayırlarında güreş tutup, ırmaklarında yıkandığımız için,

     Bağ ve bahçelerinde kuş seslerini dinlediğimiz, çiçeklerini kokladığımız için,    

     Ovalarında koşup, obalarında konakladığımız için,

     Gıdamızı, enerjimizi topraklarından elde ettiğimiz için,

     Ayyıldızlı şanlı bayrağımız özgürce dalgalandığı için,

     İnanç ve imanımızın gereklerini yaşayabildiğimiz için,  Minarelerinden ezanlar okunduğu ve camilerinde beş vakit namaz kılındığı için,    

     Acılarımızı, sevinçlerimizi, hâtıralarımızı, sevgilerimizi ve mutluluklarımızı onun üzerinde yaşadığımız için,

     Vatan toprağının altında ana-baba, dede, ecdat ve yakınlarımız bulunduğu için, 

     Sayısız şehit ve gazilerimizi bağrında barındırdığı için,

     Üzerinde hür yaşadığımız için...

     Kısaca; dinimizi, kültürümüzü, töremizi, tarihimizi, canımızı, namusumuzu, neslimizi ancak vatan topraklarında koruyabildiğimiz için; vatanımızı çok seviyoruz ve sevmek zorundayız.

     Unutmayalım ki! "Vatan sevgisi imandandır."

     Elbette bu toprakları vatan edinmek kolay olmadı.. Çünkü şair:

   “Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır,

     Toprak, eğer uğrunda ölen varsa vatandır.”Diyor.

     İşte bundan dolayı Ağustos ayını çok iyi anlamamız gerekir.

    Ağustos ayı, şanlı tarihimizde çok büyük yeri ve önemi bulunan bir aydır. Anadolu toprağını vatan edişimizin başlangıcı Ağustos'a rastladığı gibi, bize Anadolu'da birlik ve bütünlük sağlayan çok önemli zaferlerin birçoğu da Ağustos'ta kazanılmıştır.  

     Zaman gelmiş devletimiz zayıflamış, ülkemiz işgal edilmiş ve Kurtuluş Savaşımız da kutlu bir Ağustos ayında gerçekleşmiştir. Ağustos ayındaki zaferlerimizden bir kısmını kısaca şöyle açıklayabiliriz:

     26 Ağustos 1071 Cuma günü Sultan Alparslan'ın, 50 bin kişilik ordusu ile Malazgirt Savaşı’nda 200 bin kişilik Bizans ordusunu yenmesi, Anadolu'nun bizlere vatan olmasının başlangıcı olmuştur.

     11 Ağustos 1473 tarihinde Fatih'in Uzun Hasan'a karşı Otlukbeli'nde kazandığı zaferle de Anadolu'daki birliğimizin temelleri atılmıştır.

     23 Ağustos 1514 tarihinde Yavuz Sultan Selim Han'ın Çaldıran'da İran-Safevî Hükümdarı Şah İsmail'e karşı kazandığı muhteşem zafer ile İranlıların Anadolu'ya yayılma amacını engellemiştir. 12 saat gibi kısa bir sürede kazanılan bu zafer Anadolu birliğinin tamamlanmasını sağlamıştır.

     24 Ağustos 1516'da Yavuz Sultan Selim Han, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi ile tüm Ortadoğu'yu kendisine bağlayarak Arabistan ve Mısır'ın, başka bir deyişle Hilâfet’in Osmanlı'ya geçmesinin kapılarını aralamak amacıyla Mısır Memlûkluları ile savaştı. Savaş Haleb'in kuzeyinde Mercidabık'ta gerçekleşti. Yavuz Sultan Selim bu savaştan da zaferle çıkarak, Ridaniye Zaferi ile elde edeceği Hilâfet'e bir adım daha yaklaşmış oldu.

     29 Ağustos 1526 Mohaç Zaferi ise, Türk'ün Avrupa'ya yerleşmesinin destanıdır. Kanunî, dâhiyane yönettiği iki saatlik bir savaşla Macar, Alman, Çek, İspanyol, İtalyan ve Leh'lerden oluşan 150 bin kişilik bir orduyu mağlup ederek, başta Budin (Budapeşte) olmak üzere bütün Macaristan'a yerleşti.

     Aradan asırlar geçti...1914 yılında başlayan ve dört yıl süren 1.Dünya Savaşı sonunda Osmanlı Devleti çeşitli gaflet ve ihanetler sonucu güçsüz düştü ve aziz yurdumuz işgal edildi...

     Tarih boyunca daima hür ve bağımsız olarak yaşamış olan milletimiz, bu esareti asla kabul edemezdi. Topyekûn bir seferberlikle Millî Mücadele başladı.

Dört cephede yedi düvele karşı direnen ve kurtuluş mücadelesi veren Müslüman Milletimiz;

     22 Ağustos 1922'de Afyon'u kurtardı.

     26 Ağustos 1922'de Büyük Taarruz'u başlattı.

     30 Ağustos 1922'de de Kurtuluş Savaşı zaferle noktalandı.

     Milletimiz bu günü “Zafer Bayramı” olarak kutlamaktadır.

     Ne mutlu vatanımızı cân-ı gönülden severek, vatanımızın yükselip ilerlemesi için çalışanlara!

    Allah Teâlâ, Anadolu'yu vatan hâline getiren ve düşman istilâsından kurtaran tüm şehit ve gazilerimize rahmet eylesin. Kabirleri nur ile dolsun. Mekânları Cennet olsun (âmin).

 

VATAN TÜRKÜSÜ

 

Canımdan Aziz Bildiğim Türkiye’me!

 

Nice kahramanlar gelip geçtiler

Onlar Allah için cihat ettiler

Niceleri şehitliğe erdiler

Şehitlerin otağıdır bu Vatan

 

Her il toprağında şehit kanı var

Fatihlerden, Yavuzlardan anı var

Ulubatlı Hasanların şanı var

Koçyiğitler yatağıdır bu Vatan

 

Kırlarda yayılır koyun kuzular

Dağlarda rengârenk çiçekler açar

Yollarında koşar oynar çocuklar

Mutluluğun kaynağıdır bu Vatan

 

Canım fedâ vatanımın uğruna

Ağaçlarda cıvıl cıvıl kuşuna

Çağlayan ırmağına hem suyuna

Hayatımın akışıdır bu vatan

 

Bir başka eser burada rüzgârlar

Ne de güzel kokar güller ıtırlar

Anlatmaya âciz kalır satırlar

Mevsimlerin nakışıdır bu vatan

 

Gel kardeşim çalışalım birlikte

Bir araya gelelim de dirlikte

İlimde, teknikte, tüm iyilikte

En güzelin lâyığıdır bu Vatan.

 

Hayati OTYAKMAZ

YORUMLAR
Şeyda Yaylacı 02-09-2015, 16:12:16
Allah siz gibi kalem sahibi özü sözü bir olan yazar ve şairlerimizi de bu vatan topraklarından eksik etmesin.“Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır, Toprak, eğer uğrunda ölen varsa vatandır.” Bizim o savaşlarda bi amacımız vardı değerli hocam vatanımız elden gidiyosa seve seve şehit veririz ailemizden. Ama bir hırs uğruna savaş yaşansın istemiyoruz.. Benim ülkemin gündemi savaş olmamalı. Eğitimde başarı, sağlık.. olmalı.. Bir çanakkale daha yaşansın istemiyorum.. Bir savaşın olduğunu ve şehit düşen kardeşlerin haberlerini almak istemiyorum.. Ben eğitimde hukukta ve adalette yükselmiş bir devlet görmek istiyorum.
Saygılar.
 
YAZARIN DİĞER YAZILARI
25/05/2017 - 09:14 RAMAZAN-I ŞERİF AYINA HAZIR MIYIZ?
19/05/2017 - 09:42 Peygamber (s.a.v) Efendimizin Güzel Hayatından Örnekler
10/05/2017 - 12:10 BERÂET’E- KURTULUŞA ERENLER!
02/05/2017 - 09:13 ÂHİR ZAMAN ALÂMETLERİ
22/04/2017 - 13:00 MUTLU OLMAK İÇİN!
12/04/2017 - 14:11 AİLE REİSİ OLARAK HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZ
03/04/2017 - 14:23 SAYGIN BİR İSLÂM ÂLİMİ: HZ. ABDULLAH BİN ABBAS (R.A.)
18/03/2017 - 14:08 MİLLETİMİZİN VAR OLMA MÜCADELESİ: ÇANAKKALE
07/03/2017 - 20:35 İSLÂM’DA KADINLARA VERİLEN BAZI HAKLAR
25/02/2017 - 15:06 MİLLÎ GÖRÜŞ LİDERİMİZ MERHUM ERBAKAN'DAN GENÇLİĞE HİTABE!
16/02/2017 - 15:42 ŞEHİTLER VE ANNELERİ
04/02/2017 - 14:11 AİLE NEDİR?
21/01/2017 - 12:08 ASHAB-I KİRAMIN RASULULLAH (S.A.S.)'A BİATI
12/01/2017 - 16:26 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİ HER YÖNÜYLE TANIMALIYIZ
05/01/2017 - 17:36 KAR VE ÇOCUK
27/12/2016 - 15:05 VEFÂTININ 80.YILDÖNÜMÜNDE İSTİKLÂL MARŞI ŞAİRİMİZ MEHMED ÂKİF ERSOY (1873-1936)
24/12/2016 - 15:21 ABDULHAMİD HAN VE MÜCADELESİ
14/12/2016 - 14:07 AHLÂKIN VAZGEÇİLMEZ İLKELERİ
05/12/2016 - 14:50 ZEYD İBN HARİSE (R.A.) VE SEVGİLİ PEYGAMBER EFENDİMİZ (S.A.S.)
24/11/2016 - 12:01 Hepimizi eğiten bir muallim-i ekmel (En mükemmel öğretmen) Hz. Peygamber Efendimiz (S.A.S.)
17/11/2016 - 14:15 MÜSLÜMAN ÇOCUĞUN EDEBİ
08/11/2016 - 11:06 ÂDÂB-I MUÂŞERET-GÖRGÜ KURALLARI
29/10/2016 - 13:22 İSLÂMİYET, NASİHAT VE ÖĞÜTLE KÂİMDİR
20/10/2016 - 09:23 MܒMİN MܒMİNİN KARDEŞİDİR
12/10/2016 - 16:04 RABBİNDEN ŞEHÂDET DİLEYEN KOMUTAN ABDULLAH BİN CAHŞ (R.A.)
04/10/2016 - 12:18 HİCRET VE MUS’AB BİN UMEYR (R.A.)
28/09/2016 - 12:43 CAMİ VE ÇOCUKLAR
20/09/2016 - 12:06 HAKK'I BÂTILDAN AYIRAN EMANET KUR’AN-I KERİM
05/09/2016 - 17:22 Kurban, her yıl tekrar edilen en büyük hatırlayıştır!
30/08/2016 - 17:15 VATAN SEVGİSİ VE 30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMI
21/08/2016 - 10:29 YÛSUF HÂS HÂCİB
09/08/2016 - 09:21 MUS’AB BİN UMEYR (R.A.) -DÜNYA MALINA ITIBAR ETMEDI-
21/07/2016 - 15:21 MAZLUMUN ÂHI, İNDİRİR ŞÂHI!
12/07/2016 - 14:52 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİN GENÇLERE TAVSİYELERİ
30/06/2016 - 17:23 KURAN-I KERİM'İ OKUMAK VE İBRET ALMAK
23/06/2016 - 16:17 ASHAB-I KİRAM'IN AHLAKI
17/06/2016 - 10:28 ORUÇLU KİMSENİN ÖZELLİKLERİ
10/06/2016 - 15:21 ORUCUN HİKMET VE FAYDALARI
06/06/2016 - 09:28 HZ. ZEYD (R.A.)’İN HZ. RASÛLULLAH (S.A.S.)’A BAĞLILIĞI
29/05/2016 - 13:37 Fatih Sultan Mehmed’in ufku
23/05/2016 - 15:53 FATİH’İN ÇOCUKLUK MERAKI!
12/05/2016 - 15:30 UNUTULMUŞ SÜNNETLER
03/05/2016 - 17:22 Anne ve babalara tavsiyeler
29/04/2016 - 11:41 Alemlere rahmet sevgili peygamber (s.a.v.) efendimizin güzel hayatından örnekler
22/04/2016 - 14:57 Bir devlet başkanı olarak Hz. Peygamber (s.a.s.) EFENDİMİZ
19/04/2016 - 17:05 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİ TANIMAK
12/04/2016 - 12:33 KİTAP VE OKUMA HAKKINDA UNUTULMAZ SÖZLER
05/04/2016 - 14:16 KİTAP VE KİTAP OKUMAK SANATI
28/03/2016 - 11:11 Çanakkale'de şehid olan bir askerin son mektubu...
21/03/2016 - 15:49 BABAN GELİRSE ÇAĞIR BENİ OĞUL!
18/03/2016 - 10:59 ÇANAKKALE, BİR MİLLETİN VAR OLMA MÜCADELESİDİR!
09/03/2016 - 11:20 Eğitimde ailenin önemi
26/02/2016 - 17:34 ERBAKAN'DAN GENÇLİĞE HİTABE
19/02/2016 - 15:45 HAYATIMIZA YÖN VERECEK 40 HADİS-İ ŞERÎF
12/02/2016 - 12:00 40 ÂYETTE MUTLULUĞUN FORMÜLÜ
03/02/2016 - 11:26 Ashâb’ın namaza gösterdiği hürmet
26/01/2016 - 14:36 BİR İBRET LEVHASI! CEZZAR AHMED PAŞA VE NAPOLYON
16/01/2016 - 15:17 (ŞEYH EDEBÂLİ’NİN OSMAN GÂZİ’YE NASİHATLARI) İNSANI YAŞAT Kİ, DEVLET YAŞASIN!
14/01/2016 - 17:31 Devlet Yöneticilerine Osman GAzi’den Tavsiyeler
05/01/2016 - 12:23 DEVLET YÖNETİCİLERİNE OSMAN GAZİ'DEN TAVSİYELER
29/12/2015 - 16:52 MEKKE-İ MÜKERREME'NİN FETHİ (H. 20 Ramazan 8/ M. 11ocak 630.)
21/12/2015 - 15:30 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZ, İNSANLIĞA YÖN GÖSTEREN BİR KUTUP YILDIZIYDI
11/12/2015 - 12:59 GÖNÜLLER SULTANI MEVLÂNÂ
04/12/2015 - 15:43 NENE HATUN
27/11/2015 - 13:13 AMELLERİN EN SEVİMLİSİ
20/11/2015 - 14:26 SEN ERBAKAN’SIN! …
17/11/2015 - 10:20 SÜTÇÜ İMAM
09/11/2015 - 14:30 KUR’AN-I KERİM’E GÖRE BAZI KAVİMLERİN HELÂK OLUŞ SEBEPLERİ
28/10/2015 - 14:18 ADALET- EMANET VE İŞLERİ EHLİNE VERMEK
20/10/2015 - 11:51 GENÇLERE ÖĞÜTLER
14/10/2015 - 12:24 MEDİNE-İ MÜNEVVERE'YE HİCRET
12/10/2015 - 10:05 Hz. Peygamber (S.A.S.)’in çocuk eğitim metodu
28/09/2015 - 12:29 EĞİTİM-BİLİM VE ÇOCUKLARIMIZ
21/09/2015 - 13:35 HZ. İBRAHİM (A.S.)’İN RÜYASI
15/09/2015 - 13:39 BEN FİLİSTİNLİ ÇOCUK
07/09/2015 - 16:24 EY ŞEHİT!
04/09/2015 - 12:12 SURİYELİ ÇOCUK
31/08/2015 - 10:04 VATAN SEVGİSİ VE 30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMI
25/08/2015 - 17:02 MALAZGİRT ZAFERİMİZ VE SULTAN ALPARSLAN
21/08/2015 - 12:27 İNSANLIĞIN ÖNCÜLERİ: ŞEHİTLER
17/08/2015 - 18:08 AĞIR AĞIR İNTİHAR: SİGARA!
10/08/2015 - 11:24 FECİ BİR ÖLÜMÜ TERCİH ETMEK: UYUŞTURUCU!
03/08/2015 - 13:19 BÜTÜN KÖTÜLÜKLERİN ANASI: ALKOL!
29/07/2015 - 11:00 Kur’an-ı kerim’le’ Konuşan Kadın
16/07/2015 - 04:29 KUR’AN-I KERİM’DE MܒMİNLERİN VASIFLARI
29/06/2015 - 16:21 DOĞU TÜRKİSTAN’A DUA, ÇİN’E LANET!
26/06/2015 - 18:02 ORUÇLU KİMSENİN ÖZELLİKLERİ
23/06/2015 - 14:40 RAMAZAN AYI VE ORUCUN HİKMETLERİ
16/06/2015 - 11:14 RAMAZAN AYINA HAZIRLANMAK
12/06/2015 - 16:38 YÖNETİM NE ZAMAN ÇÖKER?
11/06/2015 - 12:42 BU DEVLET YIKILIR MI?
08/06/2015 - 11:20 SAKIN ZALİMLERE MEYLETMEYİN!
02/06/2015 - 11:17 MܒMİNLERİN YARDIMCISI ALLAH’TIR ZAFER İNANANLARINDIR
26/05/2015 - 10:21 İSTANBUL’UN FETHİ VE FATİH
19/05/2015 - 12:36 DÜNÜ VE BUGÜNÜ İLE GENÇLİĞİMİZ (GENÇLİĞİMİZ BUHRANDAN NASIL KURTULUR?)
12/05/2015 - 10:52 FATİH SULTAN MEHMED (RAHMETULLAHİ ALEYH)
07/05/2015 - 10:40 ANNE RIZÂSI
30/04/2015 - 13:14 Hz. Enes (R.A.)’in Hz. Peygamber (S.A.S.)’le ilgili bir hatırası
16/04/2015 - 12:53 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİN ÇOCUK SEVGİSİ
09/04/2015 - 17:50 SEVGİLİ PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİN AHLÂKÎ DAVRANIŞLARI
 
AK Parti Grup Başkanı Binali Yıldırım oldu
Gelecek Milli Görüş’ün
Bölgeye dışarıdan müdahale olduğu müddetçe kan durmaz
Oyun kurucularla bu oyun bozulmaz
Fetihler Milli Görüş’le olur
Hak üstün tutulmadan Bir ülkede huzur olmaz
Karamollaoğlu: Ülkemiz yeniden dizayn edilmek isteniyor
Kemal Kılıçdaroğlu yarın Saadet Partisi'ni ziyaret edecek
ABD ziyareti bir daha düşünülmeli
EN ÇOK
Yazarlar
Hayati OTYAKMAZ
RAMAZAN-I ŞERİF AYINA HAZIR MIYIZ?
Atilla MEHDİGİL
İman açısından dört sınıf insan
Feyzullah AYDOĞAN
DEVLET AKLI
Mustafa GEÇER
TÜRKİYE’NİN BATILILAŞMA SORUNU
Ekrem ŞAMA
Ne umduk, ne bulduk?
Mustafa BİLGEN
Hz PEYGAMBER (s.a.v.)’İN SİYASETÇİYE ÖĞÜTLERİ
Şeref KAÇMAZ