28 Ramazan 1438 | 23 Haziran 2017
Ana Sayfa Günün Haberleri Yazarlar TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ SPOR DÜNYA SAĞLIK & YAŞAM EĞİTİM BİLİM-TEKNOLOJİ KÜLTÜR-SANAT
MAKALELER
İSTANBUL’UN FETHİ VE FATİH
26/05/2015 - 10:21
Hayati OTYAKMAZ

 “İstanbul elbette fetholunacaktır. O’nu fetheden komutan (emir) ne güzel komutan ve

O’nun askeri ne güzel askerdir!” (Hadis-i Şerif)

 

 

İstanbul’un fethi, insanlık tarihinin en önemli noktalarından birisidir. Fetih, çağ açıp çağ kapayan büyük bir tarih olayıdır.

İstanbul, Fatih Sultan Muhammed (Mehmed) Han tarafından fetholunmadan önce defalarca kuşatılmıştı

(tarihçilerin rivâyetine göre 46 defa). Fakat alınamamıştı.

Fatih Sultan Mehmed, hem sevgili Peygamber Efendimizin (s.a.s.) müjdesine erişmek hem de

Osmanlı Devleti’nin kurucusu Osman Gazi’nin:

İstanbul’u aç, gül zâr (gül bahçesi) eyle (yap) millete!...” Diye açıkladığı vasiyetini yerine getirmek istiyordu..

Ve Fatih Sultan Mehmed, İstanbul’u alma (fetih) kararını şöyle açıklıyordu:

Ey yaşlı fedakârlar ve yiğit gençler!

İstanbul Bizans’ın elinde kaldığı sürece Bizans’ın oyunları bitmeyecek, devletimiz de güven içinde olmayacaktır...

Bunun için, İstanbul mutlaka alınmalıdır.

İmanlı ve cesur askerlerimiz, güçlü ve modern silahlarımız ve bolca paramız var.

Mutlaka İstanbul’u alacağız. Hiçbir engel bizi yolumuzdan alıkoyamaz.

Ben, bu kutlu seferde ordumun başında olacağım.”

Bu fetih kararından sonra, Rumeli Hisarı üç ay gibi çok kısa bir zamanda yapıldı.

Rumeli Hisarı, Niğbolu Kahramanı Yıldırım Beyazıt’ın yaptırdığı Anadolu Hisarı’nın karşısına yapılmıştı.

Böylece İstanbul Boğazı’nın tam hâkimiyeti Türkler’in eline geçmişti.

1452 yılının Kış mevsimi, Edirne’de fetih hazırlıkları ile geçti.

Osmanlı ordusu 1453 Şubat’ında Edirne’den hareket etti ve İstanbul surlarının önüne geldi. Buraya savaş otağı kuruldu.

Önce, Bizanslılar barışa ve teslim olmaya çağırıldı. Fakat öteden beri savaş ve vur kaç-larla

Müslümanlara büyük zararlar veren Bizanslılar, Fatih’in barış ve teslim olma çağrısını reddettiler.

6 Nisan 1453’te Bizans surları toplarla dövülmeye başlandı...

Kuşatma sırasında Osmanlı ordusu çok büyük zorluklarla karşılaştı…

Karşılaşılan bu zorluklardan dolayı; Osmanlı devlet adamlarından bazıları, İstanbul’un fethinden vazgeçelim diyordu..

Fakat Fatih Sultan Mehmed Han fetih kararını kesin olarak vermişti:

Aslâ İstanbul’un fethinden vazgeçilmeyecekti..”

Kahraman komutan ve yiğit insan Fatih Sultan Mehmed:

Ya ben İstanbul’u alırım ya da İstanbul beni!” Diyordu.

Fethin dikkat çekici yönlerinden biri de, Fatih’in gemilerini karadan yürüterek Haliç’e indirmesiydi.

Mehter marşları, Tekbirler, Tevhidler ve Allah Allah nidâları, kuşatma süresince

Os-manlı askerinin mâneviyatını ve fetih ümidini gittikçe yükseltiyordu:

Allah yoluna cenk edelim,

Şân alalım şân.

Kur’an’da zafer vâ’d ediyor,

Hazreti Yezdân (Allah).”

 

Bir gün gemiler

Dağlara tırmandı denizden,

Kudret ve zafer

Bizlere miras dedemizden.”

Nihayet 29 Mayıs 1453 günü, tarihe nâm salan kahramanlarımızdan biri olan

Ulubatlı Hasan’ın Bizans surlarına Osmanlı Sancağı’nı dikmesiyle surlar aşıldı.

Şâir Necip Fazıl merhumun dediği gibi:

Surda bir gedik açtık,

Mukaddes mi mukaddes.

Ey kahpe rüzgâr!

Artık ne yönden esersen es.”

53 gün süren muhâsara (kuşatma) sonunda İstanbul fethedilmişti.

Fatih Sultan Mehmed (rahmetullâhi aleyh), bilgin ve şâir bir insan, adâletli ve merhametli

bir devlet başkanı, yiğit, cesur ve kahraman bir komutandı. İstanbul’un fethinden sonra bir ferman ilân etti.

Fermanın özeti şu idi:

İstanbul’da yaşayan bütün insanların mal, can, namus, şeref ve haysiyetleri İslâm’ın koruması

ve garantisi altındadır. Hiçbir insanın inancına, dinine, diline ve giyim- kuşamına karışılmayacaktır.

Herkes inanç ve fikir hürriyetine sahiptir. Hiç kimse inancından dolayı kınanamaz, rencîde edilemez...”

İstanbul’un fethiyle bir çağ (Orta Çağ) kapatılmış ve yeni bir çağ açılmıştı.

İstanbul’un fethini sağlayan gerçek; üstün bir irâde ile maddî ve manevî bütün güçleri birleştirerek, tek hedefe yöneltmektir.

Selâm olsun, fethin müjdesini çağlar önce haber veren sevgili Peygamber Efendimiz Hazreti Muhammed Mustafa’ya (s.a.s.)!

Selâm olsun fethin mânevî önderi Ebû Eyyûb el-Ensârî (r.a.) Hazretlerine!

Selâm olsun şanlı Fatih Sultan Mehmed Han’a!

Selâm olsun Akşemseddin Hazretlerine!

Selâm olsun yiğit komutan Ulubatlı Hasan’a!

Selâm olsun Fatih’in kahraman askerlerine!

Selâm olsun bütün şehit ve gâzilerimize!

Selâm olsun cihad, şehâdet ve gazâ rûhu taşıyanlara!

Selâm olsun Allah yolunda ölmeyi cana minnet bilenlere!

Selâm olsun cihad ve şehâdet sırrına erenlere!

Selâm olsun şehâdet rütbesiyle Cennet’e girenlere!

Hazreti Âdem aleyhisselâmdan günümüze kadar Allah yolunda, Kelime-i Tevhid ve İ’lây-ı

Kelîmetullah uğrunda canlarını sebîl ve fedâ eden bütün şehid ve gâzilerimize Allah’tan rahmet dilerim.

Onların ve kahraman ecdâdımızın ruhları için Fâtihalar ve duâlar okumayı ihmâl etmeyelim.

YORUMLAR
ufuker 27-05-2015, 11:41:58
Muhterem Hocam! Fetih ve Fatih'i anlatan güzel bir yazı olmuş, kaleminize ve yüreğinize sağlık...
 
serdar 28-05-2015, 23:34:58
sayın hocam bende yazınızdan dolayı sizleri tebrik ederim ancak İstanbul çoktaaan işgal edildi... Kızmayın hemen nasıl mı? ingilizler ezanı türkçe okutturabilir miydi? parmağının ucu görünmeyen kadınlarımıza fransızlar mayo giydirebilir miydi? Almanlar osmanlıcayı bir gecede yasaklayıp latince harfleri getirerek bir gecede alimleri cahil yapabilir miydi? Veya amerikalılar istanbulu işgal etseydi üniversitelerde, konserlerde gençlik arasında eşcinsellik partisi, sabahlara kadar zina partisi, içki partisi düzenleyebilir miydi? Veya ülkemizi işgal eden İtalyan general Kur'anı Kerimin ayetleri ile dalga geçebilir miydi? Cuma hutbelerinden ayetleri ve hadisleri çıkartmaya hangi ingiliz subayı cesaret edebilirdi, Almanlar yunanlılar domuz etini yasallaştırıp domuz çiftlikleri kurabilir miydi? Sayın hocam bizim İstanbulu birileri tanksız topsuz tüfeksiz işgal etmiş ama kim etmiş bende bilemiyorum. Dizi film hayranı, lüks hastası, nefsinin isteklerine dur diyemiyen bir milletle geri alması galiba biraz zor gibi... saygılarımla...
 
YAZARIN DİĞER YAZILARI
21/06/2017 - 14:04 ADALET- EMANET VE İŞLERİ EHLİNE VERMEK
14/06/2017 - 14:03 ÇOCUKLARIMIZ, CAMİLERİMİZ VE NAMAZ ŞUURU
12/06/2017 - 09:46 SALEBE’NİN İBRETLİK HAYATI
05/06/2017 - 17:58 RAMAZAN AYI VE ORUÇ HAKKINDA
29/05/2017 - 14:29 FETİH VE FATİH NESLİ OLMAK
25/05/2017 - 09:14 RAMAZAN-I ŞERİF AYINA HAZIR MIYIZ?
19/05/2017 - 09:42 Peygamber (s.a.v) Efendimizin Güzel Hayatından Örnekler
10/05/2017 - 12:10 BERÂET’E- KURTULUŞA ERENLER!
02/05/2017 - 09:13 ÂHİR ZAMAN ALÂMETLERİ
22/04/2017 - 13:00 MUTLU OLMAK İÇİN!
12/04/2017 - 14:11 AİLE REİSİ OLARAK HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZ
03/04/2017 - 14:23 SAYGIN BİR İSLÂM ÂLİMİ: HZ. ABDULLAH BİN ABBAS (R.A.)
18/03/2017 - 14:08 MİLLETİMİZİN VAR OLMA MÜCADELESİ: ÇANAKKALE
07/03/2017 - 20:35 İSLÂM’DA KADINLARA VERİLEN BAZI HAKLAR
25/02/2017 - 15:06 MİLLÎ GÖRÜŞ LİDERİMİZ MERHUM ERBAKAN'DAN GENÇLİĞE HİTABE!
16/02/2017 - 15:42 ŞEHİTLER VE ANNELERİ
04/02/2017 - 14:11 AİLE NEDİR?
21/01/2017 - 12:08 ASHAB-I KİRAMIN RASULULLAH (S.A.S.)'A BİATI
12/01/2017 - 16:26 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİ HER YÖNÜYLE TANIMALIYIZ
05/01/2017 - 17:36 KAR VE ÇOCUK
27/12/2016 - 15:05 VEFÂTININ 80.YILDÖNÜMÜNDE İSTİKLÂL MARŞI ŞAİRİMİZ MEHMED ÂKİF ERSOY (1873-1936)
24/12/2016 - 15:21 ABDULHAMİD HAN VE MÜCADELESİ
14/12/2016 - 14:07 AHLÂKIN VAZGEÇİLMEZ İLKELERİ
05/12/2016 - 14:50 ZEYD İBN HARİSE (R.A.) VE SEVGİLİ PEYGAMBER EFENDİMİZ (S.A.S.)
24/11/2016 - 12:01 Hepimizi eğiten bir muallim-i ekmel (En mükemmel öğretmen) Hz. Peygamber Efendimiz (S.A.S.)
17/11/2016 - 14:15 MÜSLÜMAN ÇOCUĞUN EDEBİ
08/11/2016 - 11:06 ÂDÂB-I MUÂŞERET-GÖRGÜ KURALLARI
29/10/2016 - 13:22 İSLÂMİYET, NASİHAT VE ÖĞÜTLE KÂİMDİR
20/10/2016 - 09:23 MܒMİN MܒMİNİN KARDEŞİDİR
12/10/2016 - 16:04 RABBİNDEN ŞEHÂDET DİLEYEN KOMUTAN ABDULLAH BİN CAHŞ (R.A.)
04/10/2016 - 12:18 HİCRET VE MUS’AB BİN UMEYR (R.A.)
28/09/2016 - 12:43 CAMİ VE ÇOCUKLAR
20/09/2016 - 12:06 HAKK'I BÂTILDAN AYIRAN EMANET KUR’AN-I KERİM
05/09/2016 - 17:22 Kurban, her yıl tekrar edilen en büyük hatırlayıştır!
30/08/2016 - 17:15 VATAN SEVGİSİ VE 30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMI
21/08/2016 - 10:29 YÛSUF HÂS HÂCİB
09/08/2016 - 09:21 MUS’AB BİN UMEYR (R.A.) -DÜNYA MALINA ITIBAR ETMEDI-
21/07/2016 - 15:21 MAZLUMUN ÂHI, İNDİRİR ŞÂHI!
12/07/2016 - 14:52 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİN GENÇLERE TAVSİYELERİ
30/06/2016 - 17:23 KURAN-I KERİM'İ OKUMAK VE İBRET ALMAK
23/06/2016 - 16:17 ASHAB-I KİRAM'IN AHLAKI
17/06/2016 - 10:28 ORUÇLU KİMSENİN ÖZELLİKLERİ
10/06/2016 - 15:21 ORUCUN HİKMET VE FAYDALARI
06/06/2016 - 09:28 HZ. ZEYD (R.A.)’İN HZ. RASÛLULLAH (S.A.S.)’A BAĞLILIĞI
29/05/2016 - 13:37 Fatih Sultan Mehmed’in ufku
23/05/2016 - 15:53 FATİH’İN ÇOCUKLUK MERAKI!
12/05/2016 - 15:30 UNUTULMUŞ SÜNNETLER
03/05/2016 - 17:22 Anne ve babalara tavsiyeler
29/04/2016 - 11:41 Alemlere rahmet sevgili peygamber (s.a.v.) efendimizin güzel hayatından örnekler
22/04/2016 - 14:57 Bir devlet başkanı olarak Hz. Peygamber (s.a.s.) EFENDİMİZ
19/04/2016 - 17:05 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİ TANIMAK
12/04/2016 - 12:33 KİTAP VE OKUMA HAKKINDA UNUTULMAZ SÖZLER
05/04/2016 - 14:16 KİTAP VE KİTAP OKUMAK SANATI
28/03/2016 - 11:11 Çanakkale'de şehid olan bir askerin son mektubu...
21/03/2016 - 15:49 BABAN GELİRSE ÇAĞIR BENİ OĞUL!
18/03/2016 - 10:59 ÇANAKKALE, BİR MİLLETİN VAR OLMA MÜCADELESİDİR!
09/03/2016 - 11:20 Eğitimde ailenin önemi
26/02/2016 - 17:34 ERBAKAN'DAN GENÇLİĞE HİTABE
19/02/2016 - 15:45 HAYATIMIZA YÖN VERECEK 40 HADİS-İ ŞERÎF
12/02/2016 - 12:00 40 ÂYETTE MUTLULUĞUN FORMÜLÜ
03/02/2016 - 11:26 Ashâb’ın namaza gösterdiği hürmet
26/01/2016 - 14:36 BİR İBRET LEVHASI! CEZZAR AHMED PAŞA VE NAPOLYON
16/01/2016 - 15:17 (ŞEYH EDEBÂLİ’NİN OSMAN GÂZİ’YE NASİHATLARI) İNSANI YAŞAT Kİ, DEVLET YAŞASIN!
14/01/2016 - 17:31 Devlet Yöneticilerine Osman GAzi’den Tavsiyeler
05/01/2016 - 12:23 DEVLET YÖNETİCİLERİNE OSMAN GAZİ'DEN TAVSİYELER
29/12/2015 - 16:52 MEKKE-İ MÜKERREME'NİN FETHİ (H. 20 Ramazan 8/ M. 11ocak 630.)
21/12/2015 - 15:30 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZ, İNSANLIĞA YÖN GÖSTEREN BİR KUTUP YILDIZIYDI
11/12/2015 - 12:59 GÖNÜLLER SULTANI MEVLÂNÂ
04/12/2015 - 15:43 NENE HATUN
27/11/2015 - 13:13 AMELLERİN EN SEVİMLİSİ
20/11/2015 - 14:26 SEN ERBAKAN’SIN! …
17/11/2015 - 10:20 SÜTÇÜ İMAM
09/11/2015 - 14:30 KUR’AN-I KERİM’E GÖRE BAZI KAVİMLERİN HELÂK OLUŞ SEBEPLERİ
28/10/2015 - 14:18 ADALET- EMANET VE İŞLERİ EHLİNE VERMEK
20/10/2015 - 11:51 GENÇLERE ÖĞÜTLER
14/10/2015 - 12:24 MEDİNE-İ MÜNEVVERE'YE HİCRET
12/10/2015 - 10:05 Hz. Peygamber (S.A.S.)’in çocuk eğitim metodu
28/09/2015 - 12:29 EĞİTİM-BİLİM VE ÇOCUKLARIMIZ
21/09/2015 - 13:35 HZ. İBRAHİM (A.S.)’İN RÜYASI
15/09/2015 - 13:39 BEN FİLİSTİNLİ ÇOCUK
07/09/2015 - 16:24 EY ŞEHİT!
04/09/2015 - 12:12 SURİYELİ ÇOCUK
31/08/2015 - 10:04 VATAN SEVGİSİ VE 30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMI
25/08/2015 - 17:02 MALAZGİRT ZAFERİMİZ VE SULTAN ALPARSLAN
21/08/2015 - 12:27 İNSANLIĞIN ÖNCÜLERİ: ŞEHİTLER
17/08/2015 - 18:08 AĞIR AĞIR İNTİHAR: SİGARA!
10/08/2015 - 11:24 FECİ BİR ÖLÜMÜ TERCİH ETMEK: UYUŞTURUCU!
03/08/2015 - 13:19 BÜTÜN KÖTÜLÜKLERİN ANASI: ALKOL!
29/07/2015 - 11:00 Kur’an-ı kerim’le’ Konuşan Kadın
16/07/2015 - 04:29 KUR’AN-I KERİM’DE MܒMİNLERİN VASIFLARI
29/06/2015 - 16:21 DOĞU TÜRKİSTAN’A DUA, ÇİN’E LANET!
26/06/2015 - 18:02 ORUÇLU KİMSENİN ÖZELLİKLERİ
23/06/2015 - 14:40 RAMAZAN AYI VE ORUCUN HİKMETLERİ
16/06/2015 - 11:14 RAMAZAN AYINA HAZIRLANMAK
12/06/2015 - 16:38 YÖNETİM NE ZAMAN ÇÖKER?
11/06/2015 - 12:42 BU DEVLET YIKILIR MI?
08/06/2015 - 11:20 SAKIN ZALİMLERE MEYLETMEYİN!
02/06/2015 - 11:17 MܒMİNLERİN YARDIMCISI ALLAH’TIR ZAFER İNANANLARINDIR
26/05/2015 - 10:21 İSTANBUL’UN FETHİ VE FATİH
19/05/2015 - 12:36 DÜNÜ VE BUGÜNÜ İLE GENÇLİĞİMİZ (GENÇLİĞİMİZ BUHRANDAN NASIL KURTULUR?)
12/05/2015 - 10:52 FATİH SULTAN MEHMED (RAHMETULLAHİ ALEYH)
07/05/2015 - 10:40 ANNE RIZÂSI
30/04/2015 - 13:14 Hz. Enes (R.A.)’in Hz. Peygamber (S.A.S.)’le ilgili bir hatırası
16/04/2015 - 12:53 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİN ÇOCUK SEVGİSİ
09/04/2015 - 17:50 SEVGİLİ PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİN AHLÂKÎ DAVRANIŞLARI
 
Meclis güçsüzleşirse sokak güçlenir
KPSS cevap kağıtları erişime açıldı
ABD'den PYD/PKK mektubu
Biraraya gelmezsek zulümler önlenemez
KPSS sonuçları açıklandı
Bahçeli’den CHP'nin yürüyüşüne ilk tepki: "Akılsız başın cezasını ayaklar çeker"
Sorunlarımızı G-8’de değil D-8’de çözelim!
Az önce açıklandı! İşte yerine gelen isim…
Siyasîler kavgayı bırakırsa vatandaş kucaklaşır
EN ÇOK
Yazarlar
Hayati OTYAKMAZ
ADALET- EMANET VE İŞLERİ EHLİNE VERMEK
Şeref KAÇMAZ