30 Recep 1438 | 27 Nisan 2017
Ana Sayfa Günün Haberleri Yazarlar TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ SPOR DÜNYA SAĞLIK & YAŞAM EĞİTİM BİLİM-TEKNOLOJİ KÜLTÜR-SANAT
MAKALELER
ANNE RIZÂSI
07/05/2015 - 10:40
Hayati OTYAKMAZ
ANNE RIZÂSI

Bir gün Peygamber Efendimiz (s.a.s.)’in huzuruna birisi gelerek şöyle dedi:

-Yâ Rasûlallah! Ölüm döşeğine yatan bir genç var. Kendisine “Lâ ilâhe illa’llah” de denildiği halde, bir türlü bunu söyleyemiyor.

Rasûl-i Ekrem (s.a.s):

-Namaz kılar mı idi? diye sordu. Adam:

-Evet kılardı, dedi. Bunun üzerine Hz. Peygamber Efendimiz, o hasta gencin yanına gitti. O gence:

“Lâ ilâhe illa’llah” de buyurdu. Genç:

-Bunu söyleyemiyorum, dedi. Hz. Peygamber Efendimiz (s.a.s):

-Niçin söyleyemiyorsun? diye sorunca, orada bulunan bir adam:

-Annesine âsi idi, yani itaat etmiyordu, dedi. Rasûl-i Ekrem:

- Annesi sağ mı? diye sordu. Oradakiler:

- Evet, sağdır. dediler. Hz. Peygamber Efendimiz (s.a.s):

- Çağırın buraya kadar gelsin, buyurdu.  Onlar da kadını çağırdılar. Kadın geldi. Rasûl-i Ekrem, kadına:

- Bu hasta senin oğlun mudur? diye sordu. Kadın:

- Evet, oğlumdur, dedi. Rasûl-i Ekrem, kadına:

- Bak! Şurada büyük bir ateş hazırlansa ve: “Oğluna şefâat edersen, onu bu ateşte yakmayız. Fakat şefâat etmezsen bu ateşte yakarız, deseler ne yapardın? Şefâat eder miydin? diye sordu. kadın:

- Onun şefâatçisi ben olurdum, dedi. Hz. Peygamber Efendimiz (s.a.s):

- O halde sana âsi olan bu oğlunu Cehennem ateşinden kurtarmak için, hakkını ona helâl et. Ondan râzı olduğuna, Allah Teâlâ’yı ve beni şâhid göster, buyurdu.

Kadın:

-Allah’ım! Seni ve Rasûl-i Ekrem’i şahit tutuyorum. Oğlumdan râzı oldum. Hakkımı ona helâl ettim, dedi.  Peygamber Efendimiz, hasta gence:

“Lâ ilâhe illa’llahu vahdehû lâ şerîke leh ve eşhedü enne Muhammeden Abduhû ve Rasûlühû, de” diye buyurdu. Hasta hemen şahâdet getirdi. Bunun üzerine Rasûl-i Ekrem:

-Allah’a hamd olsun ki, benim vâsıtam ile bu genci Cehennem ateşinden kurtardı, buyurdu.

İşte bu olay, anne rızâsını elde etmenin ne kadar büyük bir önemi olduğunu açıkça göstermektedir.

Ne mutlu anne ve babasını râzı eden ve onların hayır duâlarını alanlara!..

 

HARAM YEME KUŞKUSU

 

Ebû’d - Derdâ (r.a.) Hz. Peygamber’in çok sevdiği sahabilerdendi. Namazlarını Mescid-i Nebî (Peygamber Mescidi )’de ve Hz. Peygamber’in arkasında kılmaya itinâ gösteriyordu. Bunun için Mescid-i Nebî’ye erken gelir, geç ayrılırdı.

Hz. Peygamber (s.a.s.)’in namaz sonlarında yaptığı sohbetlerden en geniş şekilde yararlanırdı. Ancak hurmaların olgunlaştığı mevsim gelince, Ebû’d - Derdâ Hazretleri mescide geç gelmeye ve erken ayrılmaya başladı.

Bu husus Hz. Peygamber Efendimizin dikkatini çekti. Ebû’d Derdâ’yı yanına çağırdı:

Hayrola! Senin mescide geliş ve gidişlerinde bir değişiklik görüyorum. Sebebi nedir acaba?..” diye sordu.

Ebû’d - Derdâ (r.a.) durumu şöyle açıkladı:

Komşumun hurma ağaçları meyvelerini bu günlerde dökmeye başladı. Dökülen hurmaların bir bölümü benim bahçeme düşmektedir. Çocuklarım, düşen hurmaları benden ve komşumdan habersiz olarak alıp yiyebilirler, diye endişe ediyorum. Sabah namazına gelmeden önce, düşen hurmaları topluyor, komşumun bahçesine bırakıyorum. Mescide de bu sebepten geç kalıyorum. Çocuklarım uyanmadan önce eve ulaşabilmek için de mescitten erken ayrılıyorum. Çünkü ben mescitteyken de hurmalar dökülüyor. Onları da komşumun bahçesine bırakmak için erken ay-rılıyorum..

Böylece; hem çocuklarım haram yememiş hem de komşuya zarar vermemiş oluyorlar. Hâlbuki ben, çocuklarıma haram yedirmeyeceğim, diye Allah Teâlâ’ya yemin ettim. Aceleyle çıkışımın sebebi işte budur.”

Hz. Peygamber Efendimiz (s.a.s.), Ebû’d - Derdâ’nın bu açıklamalarından son derece memnun kaldı. Kendisine hayır duâda bulundu.

Ebû’d - Derdâ (r.a.), çocuklarının haram lokma yemelerinin, onların Âhiret hayatlarını karartacağının bilincindeydi... O’nun örnek davranışlarından ve güzel hayatından bunu çok iyi anlıyoruz.

Şunu hiçbir zaman unutmayalım ki:

İslâm’da helâl lokma yemek ve yedirmek esastır. Duâ ve ibâdetlerimiz, ancak helâl ve haramlara dikkat etmekle bize gereken faydaları sağlar.

Ne mutlu bu hakikatı kavrayabilenlere!..

 

 

ÇOCUKLUK YILLARIM

Bir kuş gibi uçup gitti

Benim çocukluk yıllarım

Bir rüyaydı geçip gitti

Benim çocukluk yıllarım

 

Bahçemde güller açardı

Gönlüme neşe saçardı

Dertsiz kedersiz geçerdi

Benim çocukluk yıllarım

 

Severdik şekeri balı

Arıyı çiçeği dalı

Nice bin hatıra dolu

Benim çocukluk yıllarım

 

Hasreti yüreğimde kor

O yılları yaşamak zor

Hep hatıramda yaşıyor

Benim çocukluk yıllarım.

 

Hayati OTYAKMAZ

 

 

ÇOCUKLUĞUM

 

Anadolu’da bir köyde

Geçti benim çocukluğum

Hatırlayıp âh eylerim

Ne güzeldi çocukluğum

 

Coşkun çayın kenarında

Şirin bir evimiz vardı

Oyunlara başlayınca

Sanki dünya bana dardı

 

Ben söylerdim türküler

Dağlar, vâdiler dinlerdi

Bağ-bahçeleri süsleyen

Lâle, sümbül ve güllerdi

 

Bazen çemberler çevirir

Bazen saklambaç oynardık

Tozlu-topraklı yollarda

Hep gönlümüzce koşardık

 

Uzardı kış geceleri

Dolardı köy odaları

Çocuklara söylenirdi

Dede Korkut Masalları

 

Nerede o çocukluğum

Ahşap evim, pınar suyum

Hiçbir zaman unutamam

Bir rüyaydı çocukluğum.

 

Hayati OTYAKMAZ

YORUMLAR
YAZARIN DİĞER YAZILARI
22/04/2017 - 13:00 MUTLU OLMAK İÇİN!
12/04/2017 - 14:11 AİLE REİSİ OLARAK HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZ
03/04/2017 - 14:23 SAYGIN BİR İSLÂM ÂLİMİ: HZ. ABDULLAH BİN ABBAS (R.A.)
18/03/2017 - 14:08 MİLLETİMİZİN VAR OLMA MÜCADELESİ: ÇANAKKALE
07/03/2017 - 20:35 İSLÂM’DA KADINLARA VERİLEN BAZI HAKLAR
25/02/2017 - 15:06 MİLLÎ GÖRÜŞ LİDERİMİZ MERHUM ERBAKAN'DAN GENÇLİĞE HİTABE!
16/02/2017 - 15:42 ŞEHİTLER VE ANNELERİ
04/02/2017 - 14:11 AİLE NEDİR?
21/01/2017 - 12:08 ASHAB-I KİRAMIN RASULULLAH (S.A.S.)'A BİATI
12/01/2017 - 16:26 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİ HER YÖNÜYLE TANIMALIYIZ
05/01/2017 - 17:36 KAR VE ÇOCUK
27/12/2016 - 15:05 VEFÂTININ 80.YILDÖNÜMÜNDE İSTİKLÂL MARŞI ŞAİRİMİZ MEHMED ÂKİF ERSOY (1873-1936)
24/12/2016 - 15:21 ABDULHAMİD HAN VE MÜCADELESİ
14/12/2016 - 14:07 AHLÂKIN VAZGEÇİLMEZ İLKELERİ
05/12/2016 - 14:50 ZEYD İBN HARİSE (R.A.) VE SEVGİLİ PEYGAMBER EFENDİMİZ (S.A.S.)
24/11/2016 - 12:01 Hepimizi eğiten bir muallim-i ekmel (En mükemmel öğretmen) Hz. Peygamber Efendimiz (S.A.S.)
17/11/2016 - 14:15 MÜSLÜMAN ÇOCUĞUN EDEBİ
08/11/2016 - 11:06 ÂDÂB-I MUÂŞERET-GÖRGÜ KURALLARI
29/10/2016 - 13:22 İSLÂMİYET, NASİHAT VE ÖĞÜTLE KÂİMDİR
20/10/2016 - 09:23 MܒMİN MܒMİNİN KARDEŞİDİR
12/10/2016 - 16:04 RABBİNDEN ŞEHÂDET DİLEYEN KOMUTAN ABDULLAH BİN CAHŞ (R.A.)
04/10/2016 - 12:18 HİCRET VE MUS’AB BİN UMEYR (R.A.)
28/09/2016 - 12:43 CAMİ VE ÇOCUKLAR
20/09/2016 - 12:06 HAKK'I BÂTILDAN AYIRAN EMANET KUR’AN-I KERİM
05/09/2016 - 17:22 Kurban, her yıl tekrar edilen en büyük hatırlayıştır!
30/08/2016 - 17:15 VATAN SEVGİSİ VE 30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMI
21/08/2016 - 10:29 YÛSUF HÂS HÂCİB
09/08/2016 - 09:21 MUS’AB BİN UMEYR (R.A.) -DÜNYA MALINA ITIBAR ETMEDI-
21/07/2016 - 15:21 MAZLUMUN ÂHI, İNDİRİR ŞÂHI!
12/07/2016 - 14:52 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİN GENÇLERE TAVSİYELERİ
30/06/2016 - 17:23 KURAN-I KERİM'İ OKUMAK VE İBRET ALMAK
23/06/2016 - 16:17 ASHAB-I KİRAM'IN AHLAKI
17/06/2016 - 10:28 ORUÇLU KİMSENİN ÖZELLİKLERİ
10/06/2016 - 15:21 ORUCUN HİKMET VE FAYDALARI
06/06/2016 - 09:28 HZ. ZEYD (R.A.)’İN HZ. RASÛLULLAH (S.A.S.)’A BAĞLILIĞI
29/05/2016 - 13:37 Fatih Sultan Mehmed’in ufku
23/05/2016 - 15:53 FATİH’İN ÇOCUKLUK MERAKI!
12/05/2016 - 15:30 UNUTULMUŞ SÜNNETLER
03/05/2016 - 17:22 Anne ve babalara tavsiyeler
29/04/2016 - 11:41 Alemlere rahmet sevgili peygamber (s.a.v.) efendimizin güzel hayatından örnekler
22/04/2016 - 14:57 Bir devlet başkanı olarak Hz. Peygamber (s.a.s.) EFENDİMİZ
19/04/2016 - 17:05 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİ TANIMAK
12/04/2016 - 12:33 KİTAP VE OKUMA HAKKINDA UNUTULMAZ SÖZLER
05/04/2016 - 14:16 KİTAP VE KİTAP OKUMAK SANATI
28/03/2016 - 11:11 Çanakkale'de şehid olan bir askerin son mektubu...
21/03/2016 - 15:49 BABAN GELİRSE ÇAĞIR BENİ OĞUL!
18/03/2016 - 10:59 ÇANAKKALE, BİR MİLLETİN VAR OLMA MÜCADELESİDİR!
09/03/2016 - 11:20 Eğitimde ailenin önemi
26/02/2016 - 17:34 ERBAKAN'DAN GENÇLİĞE HİTABE
19/02/2016 - 15:45 HAYATIMIZA YÖN VERECEK 40 HADİS-İ ŞERÎF
12/02/2016 - 12:00 40 ÂYETTE MUTLULUĞUN FORMÜLÜ
03/02/2016 - 11:26 Ashâb’ın namaza gösterdiği hürmet
26/01/2016 - 14:36 BİR İBRET LEVHASI! CEZZAR AHMED PAŞA VE NAPOLYON
16/01/2016 - 15:17 (ŞEYH EDEBÂLİ’NİN OSMAN GÂZİ’YE NASİHATLARI) İNSANI YAŞAT Kİ, DEVLET YAŞASIN!
14/01/2016 - 17:31 Devlet Yöneticilerine Osman GAzi’den Tavsiyeler
05/01/2016 - 12:23 DEVLET YÖNETİCİLERİNE OSMAN GAZİ'DEN TAVSİYELER
29/12/2015 - 16:52 MEKKE-İ MÜKERREME'NİN FETHİ (H. 20 Ramazan 8/ M. 11ocak 630.)
21/12/2015 - 15:30 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZ, İNSANLIĞA YÖN GÖSTEREN BİR KUTUP YILDIZIYDI
11/12/2015 - 12:59 GÖNÜLLER SULTANI MEVLÂNÂ
04/12/2015 - 15:43 NENE HATUN
27/11/2015 - 13:13 AMELLERİN EN SEVİMLİSİ
20/11/2015 - 14:26 SEN ERBAKAN’SIN! …
17/11/2015 - 10:20 SÜTÇÜ İMAM
09/11/2015 - 14:30 KUR’AN-I KERİM’E GÖRE BAZI KAVİMLERİN HELÂK OLUŞ SEBEPLERİ
28/10/2015 - 14:18 ADALET- EMANET VE İŞLERİ EHLİNE VERMEK
20/10/2015 - 11:51 GENÇLERE ÖĞÜTLER
14/10/2015 - 12:24 MEDİNE-İ MÜNEVVERE'YE HİCRET
12/10/2015 - 10:05 Hz. Peygamber (S.A.S.)’in çocuk eğitim metodu
28/09/2015 - 12:29 EĞİTİM-BİLİM VE ÇOCUKLARIMIZ
21/09/2015 - 13:35 HZ. İBRAHİM (A.S.)’İN RÜYASI
15/09/2015 - 13:39 BEN FİLİSTİNLİ ÇOCUK
07/09/2015 - 16:24 EY ŞEHİT!
04/09/2015 - 12:12 SURİYELİ ÇOCUK
31/08/2015 - 10:04 VATAN SEVGİSİ VE 30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMI
25/08/2015 - 17:02 MALAZGİRT ZAFERİMİZ VE SULTAN ALPARSLAN
21/08/2015 - 12:27 İNSANLIĞIN ÖNCÜLERİ: ŞEHİTLER
17/08/2015 - 18:08 AĞIR AĞIR İNTİHAR: SİGARA!
10/08/2015 - 11:24 FECİ BİR ÖLÜMÜ TERCİH ETMEK: UYUŞTURUCU!
03/08/2015 - 13:19 BÜTÜN KÖTÜLÜKLERİN ANASI: ALKOL!
29/07/2015 - 11:00 Kur’an-ı kerim’le’ Konuşan Kadın
16/07/2015 - 04:29 KUR’AN-I KERİM’DE MܒMİNLERİN VASIFLARI
29/06/2015 - 16:21 DOĞU TÜRKİSTAN’A DUA, ÇİN’E LANET!
26/06/2015 - 18:02 ORUÇLU KİMSENİN ÖZELLİKLERİ
23/06/2015 - 14:40 RAMAZAN AYI VE ORUCUN HİKMETLERİ
16/06/2015 - 11:14 RAMAZAN AYINA HAZIRLANMAK
12/06/2015 - 16:38 YÖNETİM NE ZAMAN ÇÖKER?
11/06/2015 - 12:42 BU DEVLET YIKILIR MI?
08/06/2015 - 11:20 SAKIN ZALİMLERE MEYLETMEYİN!
02/06/2015 - 11:17 MܒMİNLERİN YARDIMCISI ALLAH’TIR ZAFER İNANANLARINDIR
26/05/2015 - 10:21 İSTANBUL’UN FETHİ VE FATİH
19/05/2015 - 12:36 DÜNÜ VE BUGÜNÜ İLE GENÇLİĞİMİZ (GENÇLİĞİMİZ BUHRANDAN NASIL KURTULUR?)
12/05/2015 - 10:52 FATİH SULTAN MEHMED (RAHMETULLAHİ ALEYH)
07/05/2015 - 10:40 ANNE RIZÂSI
30/04/2015 - 13:14 Hz. Enes (R.A.)’in Hz. Peygamber (S.A.S.)’le ilgili bir hatırası
16/04/2015 - 12:53 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİN ÇOCUK SEVGİSİ
09/04/2015 - 17:50 SEVGİLİ PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİN AHLÂKÎ DAVRANIŞLARI
 
TSK'dan PKK'ya hava harekatı
Dursun Özbek'ten UEFA müjdesi
Fetönün Askeri Karargahı
Çeçenistan'daki saldırıyı DEAŞ üstlendi
Son bir haftada 26 terörist öldürüldü
300 AK Partili isim CHP'ye geçti
Trabzonspor'da rakipler aynı, puanlar farklı
Avrupa yaz saatine geçiyor!
Kahraman şehit Halisdemir'e büyük ayıp!
EN ÇOK
Yazarlar
Mustafa GEÇER
TÜRKİYE’NİN BATILILAŞMA SORUNU
Atilla MEHDİGİL
TAD olmayı istemiyoruz!..
Hayati OTYAKMAZ
MUTLU OLMAK İÇİN!
Feyzullah AYDOĞAN
MİLLİ GÖRÜŞ ÖZGÜVENİ
Ekrem ŞAMA
Referandum gözlemcileri
Mustafa BİLGEN
Hz PEYGAMBER (s.a.v.)’İN SİYASETÇİYE ÖĞÜTLERİ
Şeref KAÇMAZ