2 Zi'l-Hicce 1438 | 24 Ağustos 2017
Ana Sayfa Günün Haberleri Yazarlar TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ SPOR DÜNYA SAĞLIK & YAŞAM EĞİTİM BİLİM-TEKNOLOJİ KÜLTÜR-SANAT
MAKALELER
HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİN ÇOCUK SEVGİSİ
16/04/2015 - 12:53
Hayati OTYAKMAZ

Peygamber Efendimiz (sas) çocukları çok severdi Çocuklara karşı çok şefkat ve merhametliydi

Her konuda olduğu gibi "Çocuk Sevgisi ve Terbiyesi'' konusunda da Müslüman-lara en güzel örnek sevgili Peygamber (s.a.s.) Efendimiz olmuştu

Çocuğun önem ve değerini belirten hadis-i şeriflerinden bazıları şunlardı:
''Çocuk, cennet nimetlerinden biridir''
''Çocuk kokusu, cennet kokularındandır''
''Her ağacın bir meyvesi vardır Gönülün meyvesi de çocuktur''


Hz Peygamber (sas), sevgili torunları Hz Hasan ve Hz Hüseyin’i kucağına alır, okşar, öper ve severdi Hatta Efendimiz (s.a.s.) namaz kılarken sevgili torunları mübarek omuzlarına çıkarlardı


Sevgili Peygamber Efendimiz Hz Muhammed (sas) sokak ve çarsılarda karşı-laştığı çocuklara selâm verir, saçlarını okşar ve onlara ikramda bulunurdu Çocuklara karşı çocuk gibi davranır, onların dünyalarına girebilmeyi en iyi O başarırdı

Bir hadis-i şeriflerinde:

"Küçük çocuğu olan, onun hatırı için çocuklaşsın'' buyurmuşlardır

Kalbinin katılığından şikâyetçi olan birine;

"Yetimin başını okşamayı, onları sevmeyi ve onlara ikram etmeyi'' öğütlemiş-tir Yine bir hadis-i şeriflerinde: '

'Cennette ferahlık ve sevinç evi denilen öyle gösterişli bir yer vardır ki, oraya yalnız çocukları sevindirenler girebilir" Buyurmuşlardır

Bir gün Rasûlullah (sas) Hz Ali (r.a.)'nin oğlu Hasan (ra)'ı öpmüştü Yanında bulunan Akra:

''Benim on çocuğum var, hiç birini öpmedim" dedi

Allah Rasûlü (sas) Efendimiz hayretle Akra’nın yüzüne baktı ve şöyle buyurdu:

''Merhamet etmeyene, merhamet olunmaz"

Sevgili Peygamber Efendimiz (sas), hayatında hiç bir çocuğu üzmemiş ve kalbi-ni kırmamıştır

Küçük yaşta Rasûlullah'a hizmet etmeye başlayan Enes (ra) diyor ki:

"On sene Hz Peygamber (s.a.s.)’le (birlikte yaşadım ve O’na) hizmet ettim Bana bir defa olsun uf (bile) demedi O, insanların en güzel huylusuydu ''

Örneğimiz ve Önderimiz Hz. Peygamber (sas) Efendimiz, çocukların eğitimiyle yakından ilgilenmiş; onların hayırlı bir nesil olarak yetişmelerine büyük önem ver-miştir

Bakınız bu konuda neler buyurmuşlar ve ne güzel bir eğitimci örneği vermişlerdir:

"Çocuklarınıza iyi bakınız! Onları güzel terbiye ediniz"
"Çocuğu güzel terbiye etmek ve ona güzel bir isim vermek, evlâdın baba üze-rindeki haklarındandır''

Bir anne ve babanın çocuklarına bırakacağı en güzel ve değerli miras: Allah’ın emir ve yasaklarına itaat eden, Rasûlullah(s.a.s.)’a, İslâm’a ve Kur’an’a tâbi olan, vatanını, milletini, ecdâdını, tarihini ve bayrağını seven; çalışkan, dürüst ve terbiyeli çocuklar yetiştirebilmektir Sevgili Peygamber Efendimiz (sas) şu hadis-i şerifiyle bunu beyan etmişlerdir:

''Hiç bir baba çocuğuna güzel ahlâk ve terbiyeden daha üstün bir hediye ver-miş olamaz''

Dünya ve âhiret saadetimiz için İslâm ahlâkına sahip olmak ve bu kaideleri hayatı-mızda yasayıp, yaşatmak gerekir İslâm’ın gayesi de, güzel ahlâkı tesis etmek; yani yaşamak ve yaşatmak değil midir?

Görüldüğü gibi, Yüce Peygamberimiz (sas) çocuk sevgisi ve terbiyesi konusunda da gereken şeyleri bizlere açıklamıştır

O halde, sevgili Peygamber (s.a.s.) Efendimizin emirlerine itaat edelim ki; dünya-mız huzurlu ve şen, âhiretimiz mutlu ve gülşen (gül bahçesi) olsun

Ne mutlu güzel Peygamber’ini örnek alan, O’nu hayat önderi bilen ve O’nun Sün-netine uygun bir hayat tarzını kendilerine düstur edinen Müslüman çocuklara!

Peygamber Efendimiz (sas) çocukları çok severdi Çocuklara karşı çok şefkat ve merhametliydi

Her konuda olduğu gibi "Çocuk Sevgisi ve Terbiyesi'' konusunda da Müslüman-lara en güzel örnek sevgili Peygamber (s.a.s.) Efendimiz olmuştu

Çocuğun önem ve değerini belirten hadis-i şeriflerinden bazıları şunlardı:
''Çocuk, cennet nimetlerinden biridir''
''Çocuk kokusu, cennet kokularındandır''
''Her ağacın bir meyvesi vardır Gönülün meyvesi de çocuktur''


Hz Peygamber (sas), sevgili torunları Hz Hasan ve Hz Hüseyin’i kucağına alır, okşar, öper ve severdi Hatta Efendimiz (s.a.s.) namaz kılarken sevgili torunları mübarek omuzlarına çıkarlardı


Sevgili Peygamber Efendimiz Hz Muhammed (sas) sokak ve çarsılarda karşı-laştığı çocuklara selâm verir, saçlarını okşar ve onlara ikramda bulunurdu Çocuklara karşı çocuk gibi davranır, onların dünyalarına girebilmeyi en iyi O başarırdı

Bir hadis-i şeriflerinde:

"Küçük çocuğu olan, onun hatırı için çocuklaşsın'' buyurmuşlardır

Kalbinin katılığından şikâyetçi olan birine;

"Yetimin başını okşamayı, onları sevmeyi ve onlara ikram etmeyi'' öğütlemiş-tir Yine bir hadis-i şeriflerinde: '

'Cennette ferahlık ve sevinç evi denilen öyle gösterişli bir yer vardır ki, oraya yalnız çocukları sevindirenler girebilir" Buyurmuşlardır

Bir gün Rasûlullah (sas) Hz Ali (r.a.)'nin oğlu Hasan (ra)'ı öpmüştü Yanında bulunan Akra:

''Benim on çocuğum var, hiç birini öpmedim" dedi

Allah Rasûlü (sas) Efendimiz hayretle Akra’nın yüzüne baktı ve şöyle buyurdu:

''Merhamet etmeyene, merhamet olunmaz"

Sevgili Peygamber Efendimiz (sas), hayatında hiç bir çocuğu üzmemiş ve kalbi-ni kırmamıştır

Küçük yaşta Rasûlullah'a hizmet etmeye başlayan Enes (ra) diyor ki:

"On sene Hz Peygamber (s.a.s.)’le (birlikte yaşadım ve O’na) hizmet ettim Bana bir defa olsun uf (bile) demedi O, insanların en güzel huylusuydu ''

Örneğimiz ve Önderimiz Hz. Peygamber (sas) Efendimiz, çocukların eğitimiyle yakından ilgilenmiş; onların hayırlı bir nesil olarak yetişmelerine büyük önem ver-miştir

Bakınız bu konuda neler buyurmuşlar ve ne güzel bir eğitimci örneği vermişlerdir:

"Çocuklarınıza iyi bakınız! Onları güzel terbiye ediniz"
"Çocuğu güzel terbiye etmek ve ona güzel bir isim vermek, evlâdın baba üze-rindeki haklarındandır''

Bir anne ve babanın çocuklarına bırakacağı en güzel ve değerli miras: Allah’ın emir ve yasaklarına itaat eden, Rasûlullah(s.a.s.)’a, İslâm’a ve Kur’an’a tâbi olan, vatanını, milletini, ecdâdını, tarihini ve bayrağını seven; çalışkan, dürüst ve terbiyeli çocuklar yetiştirebilmektir Sevgili Peygamber Efendimiz (sas) şu hadis-i şerifiyle bunu beyan etmişlerdir:

''Hiç bir baba çocuğuna güzel ahlâk ve terbiyeden daha üstün bir hediye ver-miş olamaz''

Dünya ve âhiret saadetimiz için İslâm ahlâkına sahip olmak ve bu kaideleri hayatı-mızda yasayıp, yaşatmak gerekir İslâm’ın gayesi de, güzel ahlâkı tesis etmek; yani yaşamak ve yaşatmak değil midir?

Görüldüğü gibi, Yüce Peygamberimiz (sas) çocuk sevgisi ve terbiyesi konusunda da gereken şeyleri bizlere açıklamıştır

O halde, sevgili Peygamber (s.a.s.) Efendimizin emirlerine itaat edelim ki; dünya-mız huzurlu ve şen, âhiretimiz mutlu ve gülşen (gül bahçesi) olsun

Ne mutlu güzel Peygamber’ini örnek alan, O’nu hayat önderi bilen ve O’nun Sün-netine uygun bir hayat tarzını kendilerine düstur edinen Müslüman çocuklara!
 

YORUMLAR
mustafa koç 16-04-2015, 10:00:54
çocuklarımızı peygamber efendimizi örnek alarak yetiştirmeliyiz.peygamber ahlakıyla yetişmeyen çocuklar sonrasında ebeveyinlerinin bacaklarını dövmelerini neden olur.
 
HAYRETTİN BABA 16-04-2015, 11:35:53
SALAT VE SELAM ÜZERİNE OLSUN YA RASULELLAH......
 
mehmet tunç 29-04-2015, 14:36:21
Allah razı olsun.yüreğinize sağlık
 
YAZARIN DİĞER YAZILARI
22/08/2017 - 09:46 VATAN TÜRKÜSÜ (ŞİİR)
18/08/2017 - 12:35 ZAFERLERİMİZ VE VATAN SEVGİSİ
09/08/2017 - 11:07 Neme lâzım be sultânım!
29/07/2017 - 10:18 Şu iki adamdan beni kurtar!
18/07/2017 - 12:39 "Erkekler gibi savaşamadın, bari oturup kadınlar gibi ağla"
08/07/2017 - 14:22 Bir destan kahramanı; Âbid, Zâhid ve Mücâhid Abbad Bin Bişr (r.a.)
01/07/2017 - 14:06 KUR’AN’DA MܒMİNLERİN BAZI SIFATLARI
21/06/2017 - 14:04 ADALET- EMANET VE İŞLERİ EHLİNE VERMEK
14/06/2017 - 14:03 ÇOCUKLARIMIZ, CAMİLERİMİZ VE NAMAZ ŞUURU
12/06/2017 - 09:46 SALEBE’NİN İBRETLİK HAYATI
05/06/2017 - 17:58 RAMAZAN AYI VE ORUÇ HAKKINDA
29/05/2017 - 14:29 FETİH VE FATİH NESLİ OLMAK
25/05/2017 - 09:14 RAMAZAN-I ŞERİF AYINA HAZIR MIYIZ?
19/05/2017 - 09:42 Peygamber (s.a.v) Efendimizin Güzel Hayatından Örnekler
10/05/2017 - 12:10 BERÂET’E- KURTULUŞA ERENLER!
02/05/2017 - 09:13 ÂHİR ZAMAN ALÂMETLERİ
22/04/2017 - 13:00 MUTLU OLMAK İÇİN!
12/04/2017 - 14:11 AİLE REİSİ OLARAK HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZ
03/04/2017 - 14:23 SAYGIN BİR İSLÂM ÂLİMİ: HZ. ABDULLAH BİN ABBAS (R.A.)
18/03/2017 - 14:08 MİLLETİMİZİN VAR OLMA MÜCADELESİ: ÇANAKKALE
07/03/2017 - 20:35 İSLÂM’DA KADINLARA VERİLEN BAZI HAKLAR
25/02/2017 - 15:06 MİLLÎ GÖRÜŞ LİDERİMİZ MERHUM ERBAKAN'DAN GENÇLİĞE HİTABE!
16/02/2017 - 15:42 ŞEHİTLER VE ANNELERİ
04/02/2017 - 14:11 AİLE NEDİR?
21/01/2017 - 12:08 ASHAB-I KİRAMIN RASULULLAH (S.A.S.)'A BİATI
12/01/2017 - 16:26 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİ HER YÖNÜYLE TANIMALIYIZ
05/01/2017 - 17:36 KAR VE ÇOCUK
27/12/2016 - 15:05 VEFÂTININ 80.YILDÖNÜMÜNDE İSTİKLÂL MARŞI ŞAİRİMİZ MEHMED ÂKİF ERSOY (1873-1936)
24/12/2016 - 15:21 ABDULHAMİD HAN VE MÜCADELESİ
14/12/2016 - 14:07 AHLÂKIN VAZGEÇİLMEZ İLKELERİ
05/12/2016 - 14:50 ZEYD İBN HARİSE (R.A.) VE SEVGİLİ PEYGAMBER EFENDİMİZ (S.A.S.)
24/11/2016 - 12:01 Hepimizi eğiten bir muallim-i ekmel (En mükemmel öğretmen) Hz. Peygamber Efendimiz (S.A.S.)
17/11/2016 - 14:15 MÜSLÜMAN ÇOCUĞUN EDEBİ
08/11/2016 - 11:06 ÂDÂB-I MUÂŞERET-GÖRGÜ KURALLARI
29/10/2016 - 13:22 İSLÂMİYET, NASİHAT VE ÖĞÜTLE KÂİMDİR
20/10/2016 - 09:23 MܒMİN MܒMİNİN KARDEŞİDİR
12/10/2016 - 16:04 RABBİNDEN ŞEHÂDET DİLEYEN KOMUTAN ABDULLAH BİN CAHŞ (R.A.)
04/10/2016 - 12:18 HİCRET VE MUS’AB BİN UMEYR (R.A.)
28/09/2016 - 12:43 CAMİ VE ÇOCUKLAR
20/09/2016 - 12:06 HAKK'I BÂTILDAN AYIRAN EMANET KUR’AN-I KERİM
05/09/2016 - 17:22 Kurban, her yıl tekrar edilen en büyük hatırlayıştır!
30/08/2016 - 17:15 VATAN SEVGİSİ VE 30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMI
21/08/2016 - 10:29 YÛSUF HÂS HÂCİB
09/08/2016 - 09:21 MUS’AB BİN UMEYR (R.A.) -DÜNYA MALINA ITIBAR ETMEDI-
21/07/2016 - 15:21 MAZLUMUN ÂHI, İNDİRİR ŞÂHI!
12/07/2016 - 14:52 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİN GENÇLERE TAVSİYELERİ
30/06/2016 - 17:23 KURAN-I KERİM'İ OKUMAK VE İBRET ALMAK
23/06/2016 - 16:17 ASHAB-I KİRAM'IN AHLAKI
17/06/2016 - 10:28 ORUÇLU KİMSENİN ÖZELLİKLERİ
10/06/2016 - 15:21 ORUCUN HİKMET VE FAYDALARI
06/06/2016 - 09:28 HZ. ZEYD (R.A.)’İN HZ. RASÛLULLAH (S.A.S.)’A BAĞLILIĞI
29/05/2016 - 13:37 Fatih Sultan Mehmed’in ufku
23/05/2016 - 15:53 FATİH’İN ÇOCUKLUK MERAKI!
12/05/2016 - 15:30 UNUTULMUŞ SÜNNETLER
03/05/2016 - 17:22 Anne ve babalara tavsiyeler
29/04/2016 - 11:41 Alemlere rahmet sevgili peygamber (s.a.v.) efendimizin güzel hayatından örnekler
22/04/2016 - 14:57 Bir devlet başkanı olarak Hz. Peygamber (s.a.s.) EFENDİMİZ
19/04/2016 - 17:05 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİ TANIMAK
12/04/2016 - 12:33 KİTAP VE OKUMA HAKKINDA UNUTULMAZ SÖZLER
05/04/2016 - 14:16 KİTAP VE KİTAP OKUMAK SANATI
28/03/2016 - 11:11 Çanakkale'de şehid olan bir askerin son mektubu...
21/03/2016 - 15:49 BABAN GELİRSE ÇAĞIR BENİ OĞUL!
18/03/2016 - 10:59 ÇANAKKALE, BİR MİLLETİN VAR OLMA MÜCADELESİDİR!
09/03/2016 - 11:20 Eğitimde ailenin önemi
26/02/2016 - 17:34 ERBAKAN'DAN GENÇLİĞE HİTABE
19/02/2016 - 15:45 HAYATIMIZA YÖN VERECEK 40 HADİS-İ ŞERÎF
12/02/2016 - 12:00 40 ÂYETTE MUTLULUĞUN FORMÜLÜ
03/02/2016 - 11:26 Ashâb’ın namaza gösterdiği hürmet
26/01/2016 - 14:36 BİR İBRET LEVHASI! CEZZAR AHMED PAŞA VE NAPOLYON
16/01/2016 - 15:17 (ŞEYH EDEBÂLİ’NİN OSMAN GÂZİ’YE NASİHATLARI) İNSANI YAŞAT Kİ, DEVLET YAŞASIN!
14/01/2016 - 17:31 Devlet Yöneticilerine Osman GAzi’den Tavsiyeler
05/01/2016 - 12:23 DEVLET YÖNETİCİLERİNE OSMAN GAZİ'DEN TAVSİYELER
29/12/2015 - 16:52 MEKKE-İ MÜKERREME'NİN FETHİ (H. 20 Ramazan 8/ M. 11ocak 630.)
21/12/2015 - 15:30 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZ, İNSANLIĞA YÖN GÖSTEREN BİR KUTUP YILDIZIYDI
11/12/2015 - 12:59 GÖNÜLLER SULTANI MEVLÂNÂ
04/12/2015 - 15:43 NENE HATUN
27/11/2015 - 13:13 AMELLERİN EN SEVİMLİSİ
20/11/2015 - 14:26 SEN ERBAKAN’SIN! …
17/11/2015 - 10:20 SÜTÇÜ İMAM
09/11/2015 - 14:30 KUR’AN-I KERİM’E GÖRE BAZI KAVİMLERİN HELÂK OLUŞ SEBEPLERİ
28/10/2015 - 14:18 ADALET- EMANET VE İŞLERİ EHLİNE VERMEK
20/10/2015 - 11:51 GENÇLERE ÖĞÜTLER
14/10/2015 - 12:24 MEDİNE-İ MÜNEVVERE'YE HİCRET
12/10/2015 - 10:05 Hz. Peygamber (S.A.S.)’in çocuk eğitim metodu
28/09/2015 - 12:29 EĞİTİM-BİLİM VE ÇOCUKLARIMIZ
21/09/2015 - 13:35 HZ. İBRAHİM (A.S.)’İN RÜYASI
15/09/2015 - 13:39 BEN FİLİSTİNLİ ÇOCUK
07/09/2015 - 16:24 EY ŞEHİT!
04/09/2015 - 12:12 SURİYELİ ÇOCUK
31/08/2015 - 10:04 VATAN SEVGİSİ VE 30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMI
25/08/2015 - 17:02 MALAZGİRT ZAFERİMİZ VE SULTAN ALPARSLAN
21/08/2015 - 12:27 İNSANLIĞIN ÖNCÜLERİ: ŞEHİTLER
17/08/2015 - 18:08 AĞIR AĞIR İNTİHAR: SİGARA!
10/08/2015 - 11:24 FECİ BİR ÖLÜMÜ TERCİH ETMEK: UYUŞTURUCU!
03/08/2015 - 13:19 BÜTÜN KÖTÜLÜKLERİN ANASI: ALKOL!
29/07/2015 - 11:00 Kur’an-ı kerim’le’ Konuşan Kadın
16/07/2015 - 04:29 KUR’AN-I KERİM’DE MܒMİNLERİN VASIFLARI
29/06/2015 - 16:21 DOĞU TÜRKİSTAN’A DUA, ÇİN’E LANET!
26/06/2015 - 18:02 ORUÇLU KİMSENİN ÖZELLİKLERİ
23/06/2015 - 14:40 RAMAZAN AYI VE ORUCUN HİKMETLERİ
16/06/2015 - 11:14 RAMAZAN AYINA HAZIRLANMAK
12/06/2015 - 16:38 YÖNETİM NE ZAMAN ÇÖKER?
11/06/2015 - 12:42 BU DEVLET YIKILIR MI?
08/06/2015 - 11:20 SAKIN ZALİMLERE MEYLETMEYİN!
02/06/2015 - 11:17 MܒMİNLERİN YARDIMCISI ALLAH’TIR ZAFER İNANANLARINDIR
26/05/2015 - 10:21 İSTANBUL’UN FETHİ VE FATİH
19/05/2015 - 12:36 DÜNÜ VE BUGÜNÜ İLE GENÇLİĞİMİZ (GENÇLİĞİMİZ BUHRANDAN NASIL KURTULUR?)
12/05/2015 - 10:52 FATİH SULTAN MEHMED (RAHMETULLAHİ ALEYH)
07/05/2015 - 10:40 ANNE RIZÂSI
30/04/2015 - 13:14 Hz. Enes (R.A.)’in Hz. Peygamber (S.A.S.)’le ilgili bir hatırası
16/04/2015 - 12:53 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİN ÇOCUK SEVGİSİ
09/04/2015 - 17:50 SEVGİLİ PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİN AHLÂKÎ DAVRANIŞLARI
 
MHP'li belediye başkanı Saffet Acar partisinden istifa etti
Temel Karamollaoğlu: Erken seçime hazırız
Sancar Paşa’ya vefasızlık
Amerika'ya ait insansız hava aracı Adana'ya düştü
Emre Belözoğlu, Milli Takım'a geri dönüyor mu?
Dursun Özbek'ten Arda Turan ve Selçuk İnan açıklaması
ABD'den Kuzey Kore'ye: Çok hızlı bir şekilde savaşa dönüşür
Resmen alay ediyor!
Sanayi hamleleri devrim niteliğindeydi
EN ÇOK
Yazarlar
Atilla MEHDİGİL
Kulluğunu bilmeyen hüsrandadır
Hayati OTYAKMAZ
VATAN TÜRKÜSÜ (ŞİİR)
Mustafa KAYA
Suriye’de Dönüş Mümkün mü?
İshak BEYAZAY
H.A.A.R.P Projesi ve GDO’lu tohum-2
Feyzullah AYDOĞAN
Öğretmen atamalarında hakkaniyet ve liyakat yerine siyaset iddiası
Ekrem ŞAMA
Tarihten bir gaflet rekoru
Mustafa İŞCAN
08.09.1999 sonrası SGK olan 3600 günle emekli olamaz.
Şeref KAÇMAZ