3 Ramazan 1438 | 29 Mayıs 2017
Ana Sayfa Günün Haberleri Yazarlar TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ SPOR DÜNYA SAĞLIK & YAŞAM EĞİTİM BİLİM-TEKNOLOJİ KÜLTÜR-SANAT
MAKALELER
IŞİD'in sosyolojisi
15/09/2014 - 14:32
Akif EMRE

Baştan belirtmeliyim; bu yazı ilahiyat açısından bir Selefilik ya da başka bir itikadî, amelî mezhebin incelemesi değildir. Kur'an ve Sünnet çerçevesinde ve kaydıyla bir Müslüman farklı yorumlara, içtihatlara uyabilir. Bu çerçevede İslami anlayışlar içinde tercih hakkının olduğu izahtan varestedir.

Dinin mensubiyet, mezhep anlayışının kültürel, sosyolojik boyutunun ise bundan bağımsız olarak sonuçları, tezahürleri tartışılabilir. Yeni Selefilik adı verilen, daha çok Vahhabiliğe yakın duran din anlayışının son dönemde neden belli çevrelerde/coğrafyalarda yaygınlık kazandığı, cazibe haline geldiği, nasıl bir dinamizmi tetiklediği soğukkanlılıkla incelenmeye değer. Özellikle Hanefi/Sünni/tasavvufi geleneğin baskın olduğu, bu geleneğin güçlü tezahürlerinin bu zamana kadar temsil edildiği bölgelerde bir tür retçi, dışlayıcı, uzlaşmaz tutumların, azınlık da olsa, gençler arasında revaç görmesinin dini boyutlarından çok siyasal, sosyolojik nedenleri üzerinde ciddiyetle durulması gerekiyor.

Şüphesiz kendiliğinden gelişen toplumsal bir süreçten bahsetmiyoruz. Birtakım siyasal manipülasyonların geleneksel dini yapı ve sosyal-kültürel dokuyla uyuşmayan bu anlayışın maya tutmasında önemli katkıları oldu. Bugün El-kaide, IŞİD gibi oluşumların din anlayışları kadar onları besleyen şartları, teşvik eden, yol açan faktörleri anlamak , çözümlemek yerine öfke ve kızgınlık olayı çözmeye yetmiyor.

Aslında biraz geriye gidildiğinde bu gelişmelerin adım adım nasıl örüldüğü kolaylıkla görülebilir.

Daha uzağa gitmeden yakın coğrafyadan bir kaç fragman yeterince açıklayıcı olabilir. Yugoslavya daha çökmeden önce de Balkanlarla yoğun ilgilendiğim için bu bölgedeki uzaktan pek fark edilmeyen küçük gelişmeleri erken görebildiğimi düşünüyorum. Yugoslavya'nın dağılma sürecinde iki şey ortaya çıktı: İlki Müslümanlar bir kimlik arayışına girdi ve görece yaşanan özgürlük ortamından faydalanarak din adına ne varsa ona sarılmaya başladı. Daha önemsiz gibi görünen ama belirleyici olan husus, Yugoslavya döneminde var olan Müslümanlar arası iletişim-etkileşimin dağılıp kopması. Daha katı komünist yönetimlerin uygulandığı Arnavutluk, Bulgaristan gibi ülkelerde de dini alanda ortaya çıkan boşluk benzer biçimde el yordamıyla doldurulmaya başlandı.

Tam bu süreçte özellikle başta Suudi Arabistan bölgeye el atarak o dönemin şartları içinde çok iyi imkânlarla gençleri eğitim için ülkesine getirdi. Benzer uygulama 80'li yılların başında Türkiye için de uygulandı ama yeterince verimli bulmadığı için Suud o projeyi zamanla askıya alacaktı.

Balkanlardan gelen, kimliklerini Müslüman olarak korumanın dışında dinle temas kuramayan gençler ilk kez disipliner anlamda dini eğitimle muhatap oluyorlardı.

Arnavut, Boşnak, Pomak vs. gençleri büyük umutlarla gönderen aileleri de yeni dönemde ateist yönetimin çorak bıraktığı dini ortamı bu gençlerin yeşerteceğini, kültürel aidiyetlerinin güçlenmesine katkıda bulunacaklarını umuyordu.

Bir müddet sonra bu gençler ülkelerine, Bosna'ya, Bulgaristan'a, Arnavutluk'a, Kosova'ya döndüklerinde tuhaf bir durum ortaya çıkacaktı. Anne ve babasının din anlayışı ile kendilerine öğretilen din arasında kapanmaz bir açık vardı. Onlara öğretilen din anlayışına göre neredeyse ailesi başta olmak üzere ait olduğu topluma Müslüman bile denemezdi. Bu anlayışa göre, içinden çıktıkları toplumun dini pratikleri bid'at, inançları şirk doluydu. Yeni gelen gençleri de toplum yabancılamıştı. Din adına anlattıkları ve kılık kıyafetleri ne gelenekle ne de bildikleri kadarıyla dini bilgileriyle uyuşuyordu. Gençler ilkin aileleriyle zıtlaşacak, hatta savaşa tutuşacak, bu zıtlaşma topluma yayılacaktı. O dönemde geleneksel kodlarla oluşmuş dini yapı ve anlayışlarla Suud gibi ülkelerde okuyup gelenler arasında kıyasıya tartışmaların, gerilimlerin yaşandığına tanık olmuştum. Herhangi bir Müslümanın gündeminde olmayan meseleler, kelam kitaplarının sayfaları arasındaki konular birden gündeme gelmiş, her şeyin iman-küfür konusu edildiği tartışmalar yapılıyordu.

Kısaca sonuç; İslami ilimlerin okunması, toplumun İslamlaşması, kimliğine dönmesine katkıda bulunması umuduyla gönderilen bir nesil bir anda atıl hale gelmiş, hatta kendi toplumuyla çatışmaya girmişti. Kısa sürede dışlanarak kendi içlerinde marjinal bir grup haline geldiler. Balkan coğrafyasının en dinamik unsurları, bırakın toplumun ıslahı ve İslamileşmesi için katkı sunmayı bizzat toplumda çatışmanın, kaosun nedeni olmuşlardı.

Bu küçük Balkan ülkelerinde sınırlı sayıdaki bu genç dinamik nesil sadece din adına marjinalize olmakla kalmadı; toplumun din adına örnek alacağı model olmaktan uzaklaştıkları gibi dinileşmeyi engelleyen unsurlar haline geleceklerdi.

Balkanlarda önü açılan bu yapılanma Kafkaslarda, Orta Asya'da da benzer tecrübeyi yaşadı. İşin ilginç tarafı özellikle Orta Asya ve Kafkaslarda dini eğitimin ve dini faaliyetlerin çok kısıtlandığı dönemde bu türden yapılanmaların önünün açılmış olmasıdır. Adeta dini hayatın, dinin toplumsallaşmasının önünde sosyokültürel baraj kurulmuştu.

Diğer tarafta kendi ülkesinde marjinalleşen öfke dolu bir dinamizmin, her tür kültürel, tarihi sosyolojik farklılığı yok sayarak İslam adına silaha sarılmaları da kolaylaştı. Ortadoğu'nun baskıcı rejimleri yeterince bu ortamı beslemekteydi. Kendi anlayışının dışında bir İslam anlayışını Müslümanlıktan saymayan, dışlayıcı, şiddete temayüllü yapıyı besleyen Ortadoğu'nun sosyo-politik yapısı neo-Selefi anlayış için besleyici bir ortam oluşturdu. İslam aleminin bin dört yüz yıllık tecrübesini, medeniyet ufkunu, birikimini, tasavvurunu yok sayan ve kendi gibi olmayan herkesi din adına mahkûm etmeye hazır bir muhalefet anlayışının radikalleşmesi ve cihad, ümmet gibi İslam'ın vazgeçilmez kavramlarını rehin alarak şiddete yönlendirilmesi işin operasyon kısmıyla alakalıydı. Batılıların desteği ile bölgenin karakteri haline gelen despotik yönetimlere duyulan öfkenin meşrulaştırdığı şiddet ve adeta nihilistçe reddiyeci, dışlayıcı yapılanmalar ortaya çıkacaktı.

Kendi toplumuyla sağlıklı iletişim bile kuramayan ama ümmeti kurtarma iddiasındaki anlayışı besleyen kültürel, sosyal, siyasal ortamdan bağımsız düşünülemeyeceği gibi zerkedilen din anlayışından da bağımsız değildir.

YORUMLAR
YAZARIN DİĞER YAZILARI
13/04/2017 - 09:37 ABD’nin müdahale kapasitesi
11/04/2017 - 09:25 Osmanlı'ya nasıl sahip çıkılmaz?
06/04/2017 - 09:16 Kimyası bozulan insanlık
04/04/2017 - 09:12 Reklamın sahte gerçekleri
01/04/2017 - 09:01 ABD’nin Kürtleri
30/03/2017 - 09:27 PAPA ve Avrupa’nın yön duygusu
28/03/2017 - 10:14 Batı ile hesaplaşma zamanı mı?
25/03/2017 - 09:04 Sultanın torunları
23/03/2017 - 09:09 Piramitlerin gölgesi
18/03/2017 - 09:44 Toptancı Avrupa karşıtlığına düşmeden
16/03/2017 - 10:04 Şehir düşüncesi yahut romantizm
14/03/2017 - 09:10 ‘Hilal tutulması’
11/03/2017 - 09:00 ‘Kızıl sultan’ mı, ‘yeşil sultan’ mı?
09/03/2017 - 09:16 Seküler toplumun göz zevki
07/03/2017 - 10:33 Seküler uygarlığın rövanşı!
04/03/2017 - 09:16 Avrupa’da yeni laiklik yorumları
02/03/2017 - 09:08 Siyoniste söz düşürmek!
28/02/2017 - 09:19 Ayar vericiler, darbeciler
23/02/2017 - 09:05 Bir fotoğraf karesinden taşanlar
21/02/2017 - 09:14 Kelimeler bazı anlamlara gelmiyor
18/02/2017 - 10:44 Sahici cümleler kurabilmek
14/02/2017 - 09:07 Seküler çağın sonu
11/02/2017 - 09:12 El Bab, hangi kapıları açacak?
09/02/2017 - 09:10 Devlet aklının ötesinde...
07/02/2017 - 10:08 Keşmir yahut azınlık olmayı bilmek
02/02/2017 - 09:02 Şehirlerin ahlakı
31/01/2017 - 08:59 Ayartıcı aydın hazzı
26/01/2017 - 09:01 Bir radikal portresi
24/01/2017 - 10:15 Çürüme
21/01/2017 - 08:59 Obama iyimserliği, Trump karamsarlığı
19/01/2017 - 09:15 Boğaz’dan çıkan Arap Baharı
17/01/2017 - 09:19 Kudüslü İyad’ın muhteşem direnişi
14/01/2017 - 09:03 D8 Zirvesi’nde Rafsancani
12/01/2017 - 10:13 Sistem, avansı geri istiyor
10/01/2017 - 09:37 Tarihin akışı içinde bir parantez
07/01/2017 - 09:19 Peşaver’in ‘egzotik’ halleri
05/01/2017 - 09:26 Trump Kudüs’e taşınacak mı?
03/01/2017 - 09:16 Ucubelikle yüzleşmek
29/12/2016 - 09:49 İki farklı Mehmet Akif
27/12/2016 - 09:16 Amerika neden veto etmedi?
22/12/2016 - 09:11 Parantezi kim, nasıl kapatacak?
20/12/2016 - 09:12 Zincidere’den Atina’ya, Basra’ya yol
17/12/2016 - 09:07 ‘Geleneğin yeniden icadı’ yahut fetişizm?
15/12/2016 - 09:02 Halep öfke hattı
13/12/2016 - 09:09 Terör ne zaman, neyi başarabilir?
10/12/2016 - 08:56 Bir şehir: Gelenek ve mekan
08/12/2016 - 09:13 Arap baharından ‘Arap kışı’na
06/12/2016 - 09:14 Brexit ve Ortadoğu’ya faturası
01/12/2016 - 10:26 En son ne zaman?
29/11/2016 - 09:22 Devrim Fidel’iği
26/11/2016 - 09:04 Batı’nın zihniyet yaptırımı
24/11/2016 - 10:30 Yerlilerin işgali
22/11/2016 - 09:27 Türkistan neresi?
17/11/2016 - 09:02 Kürt senaryoları?
15/11/2016 - 09:10 AB macerasının sonu mu?
12/11/2016 - 09:44 Trump seçmenini aldattı mı
10/11/2016 - 09:30 Amerika ortalamasını kaybetti
05/11/2016 - 09:02 Akleden devlet var mı?
03/11/2016 - 10:11 Şehirleşme ve askeri alan
01/11/2016 - 08:15 Lübnan: Ayartılanlar ve rehin alınanlar
27/10/2016 - 09:06 Amerika’nın dünyaya çevrilen objektifi
25/10/2016 - 09:29 Azınlık modelinden azlıklar stratejisine
22/10/2016 - 08:59 Ses ve çizgi
20/10/2016 - 09:22 Aliya tedirginliği
18/10/2016 - 09:53 Sistemin sinir uçları
13/10/2016 - 09:32 Geleneksel sanat mümkün mü?
12/10/2016 - 09:24 Mahallenin gençlik sınavı
08/10/2016 - 09:17 Lozan’ın sesi Bağdat’tan gelir
06/10/2016 - 09:18 Enformatik sızıntılar çağı
04/10/2016 - 09:30 Bilgisiz analist yahut her şeyin uzmanı
01/10/2016 - 09:07 Konfüçyen kapitalizminin mistik yüzü?
29/09/2016 - 09:32 Başka bir Şimon Peres öyküsü
27/09/2016 - 09:28 Kudüs seçim rüşveti değildir
22/09/2016 - 09:27 Bunca silah kime karşı?
20/09/2016 - 10:25 Afrika’nın özeti
17/09/2016 - 09:21 Neyi kaybettik
16/09/2016 - 10:21 Büyük yürüyüş
09/09/2016 - 09:33 Put kırıcı’nın çağrısı
06/09/2016 - 09:48 Yazmanın bedeli
01/09/2016 - 09:12 Bir modern zaman menkıbesi
31/08/2016 - 09:12 Osmanlı revakları yahut tarih sorunu
09/08/2016 - 09:18 İç ve dış siyasette yeni kapı
04/08/2016 - 14:19 Bir zihniyet meselesi olarak “askeri okullar”
02/08/2016 - 09:54 Saplantıların esiri olmak
30/07/2016 - 10:30 Bir milletin tarih şuuru
26/07/2016 - 09:16 Neyi nasıl yapmamalı?
23/07/2016 - 10:47 Devlet aklı ne işe yarar?
21/07/2016 - 09:14 Profan kamikaze
19/07/2016 - 09:54 Darbeye direnmenin sosyolojisi
16/07/2016 - 16:16 Medyatik terör refleksi
02/07/2016 - 10:04 Bir şehrin kaybolan sokakları
30/06/2016 - 10:06 Terör, kendi sosyolojisine de ihanet eder
25/06/2016 - 10:12 AB hayalinden önceki ilk çıkış
18/06/2016 - 10:45 Ayşe Şasa’nın tarafı
16/06/2016 - 11:23 Toplumsal hafızadan İslam siliniyor mu?
14/06/2016 - 10:10 Kudüs haritasının anlamı
11/06/2016 - 10:12 Ali’nin sadece bedeni gömülmedi!
09/06/2016 - 10:12 Alman vekiller’ kimi temsil ediyor
07/06/2016 - 09:58 Ramazan hilâli Kudüs’ten doğar
02/06/2016 - 10:11 Şam ve Ankara’yı yaklaştıran korku
31/05/2016 - 09:39 Mermerde iz bırakan adam
28/05/2016 - 10:17 Amerikan rüyası’nın kabusu
26/05/2016 - 09:07 İslamcılık yerel mi, yerli mi?
24/05/2016 - 09:10 Cemaat-parti ikilemi
19/05/2016 - 09:07 Sosyalist oryantalizmi
17/05/2016 - 09:39 Dağa çarpan hakikat gönüllüsü
14/05/2016 - 09:23 ‘İngiliz rüyası’ esmer başbakan
12/05/2016 - 09:09 Gazze İsrail’i normalleştiremez
07/05/2016 - 09:11 Restorasyona karşı medeniyet kini
30/04/2016 - 08:59 Tarihin ve coğrafyanın özeti Irak yahut Kutü’l-Amare
28/04/2016 - 10:45 Seküleriz Elhamdülillah!
26/04/2016 - 09:07 Obama kraliçenin kapısını çalarken
21/04/2016 - 09:18 Sistemi al, ahlakını alma?
16/04/2016 - 14:44 Hayal ve sükut-u hayal arasında
14/04/2016 - 09:13 Hayal ve sükut-u hayal arasında
12/04/2016 - 09:10 Obama neyi itiraf etmiş oldu?
09/04/2016 - 09:09 Me He Pe’yi doğru okumak
29/03/2016 - 09:15 Türkiyenin imajı meselesi
26/03/2016 - 14:16 Soykırımdan yargılanan Avrupa’ydı
24/03/2016 - 16:54 “Avrupa’nın kalbi”ni vuran kim?
22/03/2016 - 17:01 Kosova’nın Türkiye derdi
19/03/2016 - 14:46 Ey yazar farkında mısın?
09/03/2016 - 12:50 Bazı şeyleri kaybedebilmek erdemdir
01/02/2016 - 17:06 Yollarda mola vermek: Bir değişim hikayesi
30/12/2015 - 15:06 Sırbistan neyimiz olur?
17/12/2015 - 13:03 Arap Baharı'ndan elde ne kaldı?
15/12/2015 - 11:05 IŞİD sonrası Irak’taki boşluk?
14/12/2015 - 11:42 Kapitalizmle hesaplaşma kapasitesi
10/12/2015 - 11:03 İran-Türkiye: Jeokültürel rekabet?
08/12/2015 - 11:06 İttihatçılar arasında bir İslamcı
07/12/2015 - 11:16 Putin, NATO; İslamcılar
03/12/2015 - 12:19 Türkiye, AB’yi Ortadoğulaştırıyor mu?
02/12/2015 - 12:16 Küresel maskeli balo
30/11/2015 - 10:06 Ehl-i kitap Amerika, dinsiz Rusya!
24/11/2015 - 13:20 İç savaşın ideolojik maliyeti
19/11/2015 - 13:17 Sorun çıkarıp din telkin etmek
17/11/2015 - 14:17 Paris-Palmira hattındaki ortak dil!
16/11/2015 - 07:32 İslam, Batı’nın suç ortağı mı?
12/11/2015 - 11:35 Öncelikli olan başkalık
10/11/2015 - 13:00 İki saray, iki tarz-ı siyaset
09/11/2015 - 13:09 ‘Ilımlı İslam’ın raf ömrü bitti mi?
06/11/2015 - 10:09 Alargada bekletilen fikir, limana çıkan hissiyat
03/11/2015 - 09:42 Seçim özeti: Hissiyat, fikriyat, iktisat
28/10/2015 - 14:57 Sol siyasetin muhafazakar dili
22/10/2015 - 13:13 Hitler’e günah çıkartmak?
19/10/2015 - 13:55 İslamofobinin yeni halleri
13/10/2015 - 11:27 Post-Sykes Picot modeli mi?
10/10/2015 - 17:00 Tehdit gibi barış ödülü!
06/10/2015 - 14:05 Osmanlı'yı karikatürleştirmek
29/09/2015 - 10:43 Post İslamcılık neyimiz olur?
28/09/2015 - 10:43 Asıl felaket: Ümmete yabancılaşma!
22/09/2015 - 14:39 Putin ne vaat etti?
16/09/2015 - 15:56 Türkiye’nin göçmen politikası var mı?
12/09/2015 - 13:05 Hangi mülteci makbul?
05/09/2015 - 10:37 Benim muhacirlerim
03/09/2015 - 10:07 Papa neden affediyor?
01/09/2015 - 10:03 Muhacirlikten sığınmacılığa bir dönüşüm hikayesi
29/08/2015 - 11:19 ‘Yeni Roma’nın barbarları
28/08/2015 - 11:19 Oyun nasıl bozulur?
25/08/2015 - 11:13 Medyadan şikayet etmeden önce
22/08/2015 - 11:19 Nil’de zikir çağıltısı
20/08/2015 - 10:36 Terbiye edilmek yahut oyunu bozmak
17/08/2015 - 11:10 Araçsallaştırılan İslamcılık eleştirileri
13/08/2015 - 11:09 Kürtler İngiliz rüşvetini neden reddetti?
11/08/2015 - 12:25 Bağımlı örgütlerle özgürlük savaşı!
06/08/2015 - 11:02 Bir aslan ölmüş diyeler...
04/08/2015 - 11:30 İki divan
03/08/2015 - 11:21 Kürt sorunu: Yerliler ve ecnebiler
30/07/2015 - 11:06 Filipinler bile barış yaptı!
23/07/2015 - 10:55 Terörle terbiye mühendisliği
14/07/2015 - 11:09 Yunanistan uygarlığının telif haklarını alabilecek mi?
13/07/2015 - 11:21 Koalisyon ya da sol dizayn
10/07/2015 - 12:04 Enformatik obezite
07/07/2015 - 11:17 Coğrafyamızın ruhu yağmalanıyor!
06/07/2015 - 11:07 Mursi “hata” yapmasaydı...
02/07/2015 - 10:44 Çin’de Huiler de var!
30/06/2015 - 11:19 Küresel Sol muhalefet mümkün mü?
29/06/2015 - 11:34 Gösteri/ş/siz ama görünür oruçlar
25/06/2015 - 13:48 Suud sızıntıları bize ne fısıldıyor?
23/06/2015 - 14:30 Bozgunda fetih düşü
16/06/2015 - 10:40 Böyle buyurdu müstağrib!
15/06/2015 - 10:40 Güce ayarlı eleştiri
12/06/2015 - 09:48 IŞİD’le bir yıl
10/06/2015 - 10:28 Etnik temelli siyasette bileşik kaplar
04/06/2015 - 10:56 İdeolojik öfke ve sol habitus
03/06/2015 - 10:54 İç politika, dış basın
30/05/2015 - 12:32 Bozgunda tarih düşü
29/05/2015 - 11:05 Siyaseti tüketen ‘dil’
25/05/2015 - 11:23 Alpujarra yahut Endülüs’te isyan
22/05/2015 - 11:41 Suriye’de Palmira mı, insan/lık mı?
18/05/2015 - 10:52 Cuma Kudüs’ün özgürlüğüdür
14/05/2015 - 11:01 Makedonya’da ‘Türk Akımı’ darbesi
07/05/2015 - 10:56 Suud’la ikinci bahar
05/05/2015 - 11:33 Arap’ın, Kürt’ün, Türk’ün atası
30/04/2015 - 13:11 Suriye’de cihadsız mücahidler?
21/04/2015 - 12:39 Kutlama yahut dini sembollerin metalaşması
18/04/2015 - 10:43 Tarih, geçmiş, Ermeni meselesi
16/04/2015 - 10:38 Roma’nın yeni barbarları: Göçmenler
14/04/2015 - 11:04 Balkanlarda kök meselesi
09/04/2015 - 13:27 Adayların gizledikleri!
06/04/2015 - 10:18 Bir siyasal metafor olarak Lozan
02/04/2015 - 10:22 Tel kopar haz biter
01/04/2015 - 11:59 Yeni şeyler mi söylemek lazım?
30/03/2015 - 11:20 Yemen’de mezhepçilik görünümlü oyun!
30/03/2015 - 10:32 Yemen’de mezhepçilik görünümlü oyun!
24/03/2015 - 10:13 Yerli olmadan çözüm hayal
19/03/2015 - 10:37 Bir aydın takıntısı olarak AB
14/03/2015 - 10:47
03/03/2015 - 10:32 Dinde iki farklı protestanlaşma
25/02/2015 - 11:14 Türbe ve sıfır sorun
21/02/2015 - 12:10 Hakikat avcısı Malcolm X
08/10/2014 - 13:12 'Biden sistemi'nin gücü ve zaafı?
15/09/2014 - 14:32 IŞİD'in sosyolojisi
18/03/2014 - 12:33 Put yapımevinde ulus inşası
11/03/2014 - 15:04 Suriye'de 13+153 kadın
04/03/2014 - 09:02 Bir Cumhuriyet cemaati
01/03/2014 - 13:01 Kırım: İkinci Endülüs
24/02/2014 - 14:19 İspanya'ya düşen Endülüs gölgesi
12/02/2014 - 13:49 Tarih yahut nefret söylemi
28/01/2014 - 08:49 Nur'dan Düğüne
13/09/2012 - 13:26 Biz Bu Filmi Görmüştük...
04/09/2012 - 12:28 'Utanç Duvarı' Kimleri Utandırıyor?
28/08/2012 - 13:13 İslam Kapitalizmin Suç Ortağı Mı?
 
TSK açıkladı: 45 terörist etkisiz
Akif Emre'ye son vazife
AK Parti Grup Başkanı Binali Yıldırım oldu
Gelecek Milli Görüş’ün
Bölgeye dışarıdan müdahale olduğu müddetçe kan durmaz
Oyun kurucularla bu oyun bozulmaz
Fetihler Milli Görüş’le olur
Hak üstün tutulmadan Bir ülkede huzur olmaz
Karamollaoğlu: Ülkemiz yeniden dizayn edilmek isteniyor
EN ÇOK
Yazarlar
Hayati OTYAKMAZ
RAMAZAN-I ŞERİF AYINA HAZIR MIYIZ?
Atilla MEHDİGİL
İman açısından dört sınıf insan
Feyzullah AYDOĞAN
DEVLET AKLI
Mustafa GEÇER
TÜRKİYE’NİN BATILILAŞMA SORUNU
Ekrem ŞAMA
Ne umduk, ne bulduk?
Mustafa BİLGEN
Hz PEYGAMBER (s.a.v.)’İN SİYASETÇİYE ÖĞÜTLERİ
Şeref KAÇMAZ
DEĞİŞTİRİ - YORUM
Mustafa KAYA
Arap-İslam-Amerikan Zirvesi (!)
İshak BEYAZAY
Özel askeri şirketler-1
Mustafa İŞCAN
SGK personeli uzmanlık istiyor
Uzm.Dr. Ali AYDIN
Soğuk Parmaklar Hangi Hastalıklarda Görülür
Alıntı Yazılar
Mehmet Şevket EYGİ
Oruç ayımız kutlu olsun!
Abdullah AKÇAY
Düşünmek herkese iyi gelecek !..
Ali Haydar HAKSAL
Emperyalizm Güdümlü İslâm NATO’su!
Prof. Dr. Mehmet Seyfettin EROL
“Manchester Saldırısı” Ya da İngiltere’nin Ortadoğu’ya “Derin Dönüşü”...
Zeki CEYHAN
Sanırsınız!
Mevlüt ÖZCAN
Ramazan ayı geldi, elhamdülillah
Mahmut TOPTAŞ
Bizden dört dörtlük kâfir çıkmaz
Prof.Dr.Ata ATUN
Ortadoğu’da bilmediğimiz anlaşmalar
Prof. Dr. Burhanettin Can
Yeni Bir Kadife Darbe Süreci - 6:
İsmail Hakkı AKKİRAZ
Şükür imandır, nankörlük ise inkâr
Mustafa YILDIRIM
Çocuklar anne babanın aynasıdır
Burak KILLIOĞLU
Ezberle olmaz
Şakir TARIM
Kur’an ayında İslamî şuura ulaşmak
İsmail KILLIOĞLU
Evin içi
İbrahim VELİ
Derin muhalefet
Abdülkadir ÖZKAN
NATO, DEAŞ karşıtı koalisyona katılacakmış!..
 
Ana Sayfa Günün Haberleri Yazarlar TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ SPOR DÜNYA SAĞLIK & YAŞAM EĞİTİM BİLİM-TEKNOLOJİ KÜLTÜR-SANAT
Copyright © 2011 TV 5 HABER
Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz