3 Sevval 1438 | 27 Haziran 2017
Ana Sayfa Günün Haberleri Yazarlar TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ SPOR DÜNYA SAĞLIK & YAŞAM EĞİTİM BİLİM-TEKNOLOJİ KÜLTÜR-SANAT
MAKALELER
Şehirlerin ahlakı
02/02/2017 - 09:02
Akif EMRE

Klasik İslam kültüründe ahlak kitapları önemli bir yer tutar. Özellikle Osmanlı döneminde siyasetname geleneği hem siyaset teorisi hem de bir tür ahlak temellerini ortaya koyan eserlerdir. Osmanlı döneminde yöneticilere siyaset ilkeleri işaret eden, ahlaki ölçüler koyan, yer yer yol gösterici uyarı ve tavsiyelerin yer aldığı bu zengin literatürden yeterince faydalandığımızı kimse söyleyemez. En azından dil, muhteva açısından dönemin toplumsal ve siyasal yapı, değer yargıları ve sorunlarına dair önemli kaynaklar olarak Osmanlı-İslam siyaset teorisinin temelleri ortaya konabilir, savaşlar ve iktidar değişiminden öte derinlik arz etmeyen Osmanlı toplumsal tarihi ve kültürel dokusu hakkında derinlikli bir kaynak olabilir.

Ahlak kitapları, şehir ilişkisine fazlasıyla vurgu yapıldığı medeniyet kavramının adeta içi boşaltılmış bir slogana dönüştüğü günümüzde Osmanlı şehrinin ruhunu da verir. Batıdaki kentlerin doğuşu, gelişimi, sınıfsal çatışma ve toplumsal talepler bağlamında tüm ayrıntısını biliyoruz. Tamamen farklı bir değerler sistemi ve güç ilişkileri üzerinden gelişen Batı'daki şehirlerin doğuşu, gelişimini evrensel model olarak alıp İslam toplumlarına uyarlayan şablon hala bilimsellik adına sürdürülür.

Kınalızâde Ali Çelebi'nin kaleme aldığı Ahlâk-ı Alâ'î'de bir Osmanlı münevverinin şehirleşemeden ne anladığı, nasıl tasnif ettiği, toplumu hangi kriterlere göre değerlendirdiğini okuruz. Kınalızâde, klasik İslam düşüncesinde olduğu gibi şehirleri ikiye ayırır: Medine-i fazıla ve Medine-i gayrı fazıla.

Daha işin başında şehre yaklaşımının fazilet, erdem gibi değerler üzerinden olması önemli bir vurgu. Fazilet şehrini, iyilik ve hayır üzere yaşamanın şehrin kurulma nedeni olan mekânlar olarak tanımlar. Diğeri ise şer ve fesat üzere kurulu şehirdir. Burada dikkat çeken husus şehrin yönetimi kadar şehirde yaşayanların paylaştığı ortak değerler yani halkın ahlaki durumunu ele almış olmasıdır. Şehirlere dair sorunların sadece yönetim ve belediye hizmetlerine indirgendiği bir ortamda bu değerlendirme önemlidir ve farklı bir yaklaşım olarak kıyaslanmalıdır.

Medine-i gayrı fazılayı tasnif ederken de halkın bir düşünce üretme, söz söyleme gücünden mahrum olanlar, bu özelliklere sahip olmakla beraber batıl, gayrı ahlaki değerlere sahip olanlar gibi tasniflere gidilir.

Batı merkezli medeniyet ve şehir tasavvurunun sınıfsal, ekonomik çatışmaya dayalı şehir okuması ile aynı dönem bir Osmanlı aydınının şehir okumasının karşılaştırmalı okumalar yapıldığında çok farklı sonuçlar vereceği muhakkak.

Kınalızâde ile devam edersek ahlak ve fazilet üzerine kurulmuş şehirlerde iki farklı yapısal özellik arar: İdeal ve düşünce birliği olanlar ile hareket ve tavır birliği içinde olan şehirler. Değerler sistemi ile Medine ilişkisini tanımlarken, medeniyet kuran şehrin ruhunu çiziyor Kınalızâde. Sadece ortak değerleri değil yasama ve yürütme anlamında da bir sistem kurabilen şehirlerdir diyor medine-i fazıla için özetle.

Daha ayrıntılara girdikçe şehrin sınıfsal dokusunu da betimliyor. Kendinden emin bir bilgenin şehir tasavvuruna dair önemli bir sınıflandırma yapıyor. İslam toplumlarının sınıfsız toplum olmaları ekonomik güç ilişkileri bağlamında dikey ayrışmaya izin vermemesi anlamındadır. Başka bir toplum tasavvuru, bilenlerle bilmeyenlerin bir olmadığı farklı bir sosyokültürel kategori ortaya çıkar. Ahlak kitapları bunu erdemlilik üzerinden de tasnif ederler. Daha geniş anlamda, yatay düzlemde kültürel sınırlardan söz edilebilir. Klasik İslam toplumu bu anlamda farklı inanç gruplarına yaşama hakkı veren yatay sınıflandırma sistemi olarak tanımlanabilir.

Ahlâk-ı Alâ'î'de Kınalızâde medine-i fazıladaki toplumsal piramidi şu şekilde tasnif ediyor: Piramidin en tepesinde toplumun önde gelen faziletli kimseleri... Yani âlimleri toplum hiyerarşisinin en tepesine yerleştirerek şehir hayatının düzenli, adaletle yürümesini onların yol göstericiliğine bağlar. Bugünkü herhangi bir toplumsal etkinlikte bile popüler bir ismin, bürokratın ya da varlıklı bir iş adamının değeri ile ilim-fikir sahiplerinin yerini kıyaslamakta fayda var.

İkinci sıraya, mürşitleri, hatipleri koyuyor. Şiir ve sanatla, güzel sözle toplumu hayra yönlendirenler.

Üçüncü sınıf ise, şehir hayatını düzenleyen, adaleti, hizmeti sağlayan yöneticiler...

Dördüncü sıraya gazileri ve mücahitleri koyması toplumsal hiyerarşi açısından dikkat çekici. Asker millet olarak tanımlanan Osmanlı toplumunda hiyerarşinin dördüncü sırasında yer alabilmeleri çok şey anlatıyor.

Ve piramidin beşinci sırasında ise mal sahipleri, iş adamları ve esnaf yer alıyor.

Toplumun ihtiyaçlarının karşılanması, şehir hayatının sürdürülmesi için gerekliliğine vurgu yapılan bu sınıf için koyduğu kısıtlamalar dönemin sosyo-ekonomik yapısı hakkında başka pencereler açıyor. Mesela, bir esnaf farklı iş kollarında meşgul olamamalıdır zira kendi sanatının dışında bir alana kayarsa kaliteli iş yapamaz. Bu ilke bugünün ihtisas dünyası ile kıyaslanabilir.

Bir ahlak kitabında şehrin ahlakına dair yazılanların yöneticilerin adil ve ahlaklı olmaları kadar yönetilenlerin, şehir ahalisinin da ahlakını öne çıkarması şehrin nasıl okunması gerektiğine dair bir uyarı olmalı. Yönetenler kadar yönetilenlerin de hesaba çekildiği bir değerler sistemi söz konusu.

YORUMLAR
YAZARIN DİĞER YAZILARI
13/04/2017 - 09:37 ABD’nin müdahale kapasitesi
11/04/2017 - 09:25 Osmanlı'ya nasıl sahip çıkılmaz?
06/04/2017 - 09:16 Kimyası bozulan insanlık
04/04/2017 - 09:12 Reklamın sahte gerçekleri
01/04/2017 - 09:01 ABD’nin Kürtleri
30/03/2017 - 09:27 PAPA ve Avrupa’nın yön duygusu
28/03/2017 - 10:14 Batı ile hesaplaşma zamanı mı?
25/03/2017 - 09:04 Sultanın torunları
23/03/2017 - 09:09 Piramitlerin gölgesi
18/03/2017 - 09:44 Toptancı Avrupa karşıtlığına düşmeden
16/03/2017 - 10:04 Şehir düşüncesi yahut romantizm
14/03/2017 - 09:10 ‘Hilal tutulması’
11/03/2017 - 09:00 ‘Kızıl sultan’ mı, ‘yeşil sultan’ mı?
09/03/2017 - 09:16 Seküler toplumun göz zevki
07/03/2017 - 10:33 Seküler uygarlığın rövanşı!
04/03/2017 - 09:16 Avrupa’da yeni laiklik yorumları
02/03/2017 - 09:08 Siyoniste söz düşürmek!
28/02/2017 - 09:19 Ayar vericiler, darbeciler
23/02/2017 - 09:05 Bir fotoğraf karesinden taşanlar
21/02/2017 - 09:14 Kelimeler bazı anlamlara gelmiyor
18/02/2017 - 10:44 Sahici cümleler kurabilmek
14/02/2017 - 09:07 Seküler çağın sonu
11/02/2017 - 09:12 El Bab, hangi kapıları açacak?
09/02/2017 - 09:10 Devlet aklının ötesinde...
07/02/2017 - 10:08 Keşmir yahut azınlık olmayı bilmek
02/02/2017 - 09:02 Şehirlerin ahlakı
31/01/2017 - 08:59 Ayartıcı aydın hazzı
26/01/2017 - 09:01 Bir radikal portresi
24/01/2017 - 10:15 Çürüme
21/01/2017 - 08:59 Obama iyimserliği, Trump karamsarlığı
19/01/2017 - 09:15 Boğaz’dan çıkan Arap Baharı
17/01/2017 - 09:19 Kudüslü İyad’ın muhteşem direnişi
14/01/2017 - 09:03 D8 Zirvesi’nde Rafsancani
12/01/2017 - 10:13 Sistem, avansı geri istiyor
10/01/2017 - 09:37 Tarihin akışı içinde bir parantez
07/01/2017 - 09:19 Peşaver’in ‘egzotik’ halleri
05/01/2017 - 09:26 Trump Kudüs’e taşınacak mı?
03/01/2017 - 09:16 Ucubelikle yüzleşmek
29/12/2016 - 09:49 İki farklı Mehmet Akif
27/12/2016 - 09:16 Amerika neden veto etmedi?
22/12/2016 - 09:11 Parantezi kim, nasıl kapatacak?
20/12/2016 - 09:12 Zincidere’den Atina’ya, Basra’ya yol
17/12/2016 - 09:07 ‘Geleneğin yeniden icadı’ yahut fetişizm?
15/12/2016 - 09:02 Halep öfke hattı
13/12/2016 - 09:09 Terör ne zaman, neyi başarabilir?
10/12/2016 - 08:56 Bir şehir: Gelenek ve mekan
08/12/2016 - 09:13 Arap baharından ‘Arap kışı’na
06/12/2016 - 09:14 Brexit ve Ortadoğu’ya faturası
01/12/2016 - 10:26 En son ne zaman?
29/11/2016 - 09:22 Devrim Fidel’iği
26/11/2016 - 09:04 Batı’nın zihniyet yaptırımı
24/11/2016 - 10:30 Yerlilerin işgali
22/11/2016 - 09:27 Türkistan neresi?
17/11/2016 - 09:02 Kürt senaryoları?
15/11/2016 - 09:10 AB macerasının sonu mu?
12/11/2016 - 09:44 Trump seçmenini aldattı mı
10/11/2016 - 09:30 Amerika ortalamasını kaybetti
05/11/2016 - 09:02 Akleden devlet var mı?
03/11/2016 - 10:11 Şehirleşme ve askeri alan
01/11/2016 - 08:15 Lübnan: Ayartılanlar ve rehin alınanlar
27/10/2016 - 09:06 Amerika’nın dünyaya çevrilen objektifi
25/10/2016 - 09:29 Azınlık modelinden azlıklar stratejisine
22/10/2016 - 08:59 Ses ve çizgi
20/10/2016 - 09:22 Aliya tedirginliği
18/10/2016 - 09:53 Sistemin sinir uçları
13/10/2016 - 09:32 Geleneksel sanat mümkün mü?
12/10/2016 - 09:24 Mahallenin gençlik sınavı
08/10/2016 - 09:17 Lozan’ın sesi Bağdat’tan gelir
06/10/2016 - 09:18 Enformatik sızıntılar çağı
04/10/2016 - 09:30 Bilgisiz analist yahut her şeyin uzmanı
01/10/2016 - 09:07 Konfüçyen kapitalizminin mistik yüzü?
29/09/2016 - 09:32 Başka bir Şimon Peres öyküsü
27/09/2016 - 09:28 Kudüs seçim rüşveti değildir
22/09/2016 - 09:27 Bunca silah kime karşı?
20/09/2016 - 10:25 Afrika’nın özeti
17/09/2016 - 09:21 Neyi kaybettik
16/09/2016 - 10:21 Büyük yürüyüş
09/09/2016 - 09:33 Put kırıcı’nın çağrısı
06/09/2016 - 09:48 Yazmanın bedeli
01/09/2016 - 09:12 Bir modern zaman menkıbesi
31/08/2016 - 09:12 Osmanlı revakları yahut tarih sorunu
09/08/2016 - 09:18 İç ve dış siyasette yeni kapı
04/08/2016 - 14:19 Bir zihniyet meselesi olarak “askeri okullar”
02/08/2016 - 09:54 Saplantıların esiri olmak
30/07/2016 - 10:30 Bir milletin tarih şuuru
26/07/2016 - 09:16 Neyi nasıl yapmamalı?
23/07/2016 - 10:47 Devlet aklı ne işe yarar?
21/07/2016 - 09:14 Profan kamikaze
19/07/2016 - 09:54 Darbeye direnmenin sosyolojisi
16/07/2016 - 16:16 Medyatik terör refleksi
02/07/2016 - 10:04 Bir şehrin kaybolan sokakları
30/06/2016 - 10:06 Terör, kendi sosyolojisine de ihanet eder
25/06/2016 - 10:12 AB hayalinden önceki ilk çıkış
18/06/2016 - 10:45 Ayşe Şasa’nın tarafı
16/06/2016 - 11:23 Toplumsal hafızadan İslam siliniyor mu?
14/06/2016 - 10:10 Kudüs haritasının anlamı
11/06/2016 - 10:12 Ali’nin sadece bedeni gömülmedi!
09/06/2016 - 10:12 Alman vekiller’ kimi temsil ediyor
07/06/2016 - 09:58 Ramazan hilâli Kudüs’ten doğar
02/06/2016 - 10:11 Şam ve Ankara’yı yaklaştıran korku
31/05/2016 - 09:39 Mermerde iz bırakan adam
28/05/2016 - 10:17 Amerikan rüyası’nın kabusu
26/05/2016 - 09:07 İslamcılık yerel mi, yerli mi?
24/05/2016 - 09:10 Cemaat-parti ikilemi
19/05/2016 - 09:07 Sosyalist oryantalizmi
17/05/2016 - 09:39 Dağa çarpan hakikat gönüllüsü
14/05/2016 - 09:23 ‘İngiliz rüyası’ esmer başbakan
12/05/2016 - 09:09 Gazze İsrail’i normalleştiremez
07/05/2016 - 09:11 Restorasyona karşı medeniyet kini
30/04/2016 - 08:59 Tarihin ve coğrafyanın özeti Irak yahut Kutü’l-Amare
28/04/2016 - 10:45 Seküleriz Elhamdülillah!
26/04/2016 - 09:07 Obama kraliçenin kapısını çalarken
21/04/2016 - 09:18 Sistemi al, ahlakını alma?
16/04/2016 - 14:44 Hayal ve sükut-u hayal arasında
14/04/2016 - 09:13 Hayal ve sükut-u hayal arasında
12/04/2016 - 09:10 Obama neyi itiraf etmiş oldu?
09/04/2016 - 09:09 Me He Pe’yi doğru okumak
29/03/2016 - 09:15 Türkiyenin imajı meselesi
26/03/2016 - 14:16 Soykırımdan yargılanan Avrupa’ydı
24/03/2016 - 16:54 “Avrupa’nın kalbi”ni vuran kim?
22/03/2016 - 17:01 Kosova’nın Türkiye derdi
19/03/2016 - 14:46 Ey yazar farkında mısın?
09/03/2016 - 12:50 Bazı şeyleri kaybedebilmek erdemdir
01/02/2016 - 17:06 Yollarda mola vermek: Bir değişim hikayesi
30/12/2015 - 15:06 Sırbistan neyimiz olur?
17/12/2015 - 13:03 Arap Baharı'ndan elde ne kaldı?
15/12/2015 - 11:05 IŞİD sonrası Irak’taki boşluk?
14/12/2015 - 11:42 Kapitalizmle hesaplaşma kapasitesi
10/12/2015 - 11:03 İran-Türkiye: Jeokültürel rekabet?
08/12/2015 - 11:06 İttihatçılar arasında bir İslamcı
07/12/2015 - 11:16 Putin, NATO; İslamcılar
03/12/2015 - 12:19 Türkiye, AB’yi Ortadoğulaştırıyor mu?
02/12/2015 - 12:16 Küresel maskeli balo
30/11/2015 - 10:06 Ehl-i kitap Amerika, dinsiz Rusya!
24/11/2015 - 13:20 İç savaşın ideolojik maliyeti
19/11/2015 - 13:17 Sorun çıkarıp din telkin etmek
17/11/2015 - 14:17 Paris-Palmira hattındaki ortak dil!
16/11/2015 - 07:32 İslam, Batı’nın suç ortağı mı?
12/11/2015 - 11:35 Öncelikli olan başkalık
10/11/2015 - 13:00 İki saray, iki tarz-ı siyaset
09/11/2015 - 13:09 ‘Ilımlı İslam’ın raf ömrü bitti mi?
06/11/2015 - 10:09 Alargada bekletilen fikir, limana çıkan hissiyat
03/11/2015 - 09:42 Seçim özeti: Hissiyat, fikriyat, iktisat
28/10/2015 - 14:57 Sol siyasetin muhafazakar dili
22/10/2015 - 13:13 Hitler’e günah çıkartmak?
19/10/2015 - 13:55 İslamofobinin yeni halleri
13/10/2015 - 11:27 Post-Sykes Picot modeli mi?
10/10/2015 - 17:00 Tehdit gibi barış ödülü!
06/10/2015 - 14:05 Osmanlı'yı karikatürleştirmek
29/09/2015 - 10:43 Post İslamcılık neyimiz olur?
28/09/2015 - 10:43 Asıl felaket: Ümmete yabancılaşma!
22/09/2015 - 14:39 Putin ne vaat etti?
16/09/2015 - 15:56 Türkiye’nin göçmen politikası var mı?
12/09/2015 - 13:05 Hangi mülteci makbul?
05/09/2015 - 10:37 Benim muhacirlerim
03/09/2015 - 10:07 Papa neden affediyor?
01/09/2015 - 10:03 Muhacirlikten sığınmacılığa bir dönüşüm hikayesi
29/08/2015 - 11:19 ‘Yeni Roma’nın barbarları
28/08/2015 - 11:19 Oyun nasıl bozulur?
25/08/2015 - 11:13 Medyadan şikayet etmeden önce
22/08/2015 - 11:19 Nil’de zikir çağıltısı
20/08/2015 - 10:36 Terbiye edilmek yahut oyunu bozmak
17/08/2015 - 11:10 Araçsallaştırılan İslamcılık eleştirileri
13/08/2015 - 11:09 Kürtler İngiliz rüşvetini neden reddetti?
11/08/2015 - 12:25 Bağımlı örgütlerle özgürlük savaşı!
06/08/2015 - 11:02 Bir aslan ölmüş diyeler...
04/08/2015 - 11:30 İki divan
03/08/2015 - 11:21 Kürt sorunu: Yerliler ve ecnebiler
30/07/2015 - 11:06 Filipinler bile barış yaptı!
23/07/2015 - 10:55 Terörle terbiye mühendisliği
14/07/2015 - 11:09 Yunanistan uygarlığının telif haklarını alabilecek mi?
13/07/2015 - 11:21 Koalisyon ya da sol dizayn
10/07/2015 - 12:04 Enformatik obezite
07/07/2015 - 11:17 Coğrafyamızın ruhu yağmalanıyor!
06/07/2015 - 11:07 Mursi “hata” yapmasaydı...
02/07/2015 - 10:44 Çin’de Huiler de var!
30/06/2015 - 11:19 Küresel Sol muhalefet mümkün mü?
29/06/2015 - 11:34 Gösteri/ş/siz ama görünür oruçlar
25/06/2015 - 13:48 Suud sızıntıları bize ne fısıldıyor?
23/06/2015 - 14:30 Bozgunda fetih düşü
16/06/2015 - 10:40 Böyle buyurdu müstağrib!
15/06/2015 - 10:40 Güce ayarlı eleştiri
12/06/2015 - 09:48 IŞİD’le bir yıl
10/06/2015 - 10:28 Etnik temelli siyasette bileşik kaplar
04/06/2015 - 10:56 İdeolojik öfke ve sol habitus
03/06/2015 - 10:54 İç politika, dış basın
30/05/2015 - 12:32 Bozgunda tarih düşü
29/05/2015 - 11:05 Siyaseti tüketen ‘dil’
25/05/2015 - 11:23 Alpujarra yahut Endülüs’te isyan
22/05/2015 - 11:41 Suriye’de Palmira mı, insan/lık mı?
18/05/2015 - 10:52 Cuma Kudüs’ün özgürlüğüdür
14/05/2015 - 11:01 Makedonya’da ‘Türk Akımı’ darbesi
07/05/2015 - 10:56 Suud’la ikinci bahar
05/05/2015 - 11:33 Arap’ın, Kürt’ün, Türk’ün atası
30/04/2015 - 13:11 Suriye’de cihadsız mücahidler?
21/04/2015 - 12:39 Kutlama yahut dini sembollerin metalaşması
18/04/2015 - 10:43 Tarih, geçmiş, Ermeni meselesi
16/04/2015 - 10:38 Roma’nın yeni barbarları: Göçmenler
14/04/2015 - 11:04 Balkanlarda kök meselesi
09/04/2015 - 13:27 Adayların gizledikleri!
06/04/2015 - 10:18 Bir siyasal metafor olarak Lozan
02/04/2015 - 10:22 Tel kopar haz biter
01/04/2015 - 11:59 Yeni şeyler mi söylemek lazım?
30/03/2015 - 11:20 Yemen’de mezhepçilik görünümlü oyun!
30/03/2015 - 10:32 Yemen’de mezhepçilik görünümlü oyun!
24/03/2015 - 10:13 Yerli olmadan çözüm hayal
19/03/2015 - 10:37 Bir aydın takıntısı olarak AB
14/03/2015 - 10:47
03/03/2015 - 10:32 Dinde iki farklı protestanlaşma
25/02/2015 - 11:14 Türbe ve sıfır sorun
21/02/2015 - 12:10 Hakikat avcısı Malcolm X
08/10/2014 - 13:12 'Biden sistemi'nin gücü ve zaafı?
15/09/2014 - 14:32 IŞİD'in sosyolojisi
18/03/2014 - 12:33 Put yapımevinde ulus inşası
11/03/2014 - 15:04 Suriye'de 13+153 kadın
04/03/2014 - 09:02 Bir Cumhuriyet cemaati
01/03/2014 - 13:01 Kırım: İkinci Endülüs
24/02/2014 - 14:19 İspanya'ya düşen Endülüs gölgesi
12/02/2014 - 13:49 Tarih yahut nefret söylemi
28/01/2014 - 08:49 Nur'dan Düğüne
13/09/2012 - 13:26 Biz Bu Filmi Görmüştük...
04/09/2012 - 12:28 'Utanç Duvarı' Kimleri Utandırıyor?
28/08/2012 - 13:13 İslam Kapitalizmin Suç Ortağı Mı?
 
Meclis güçsüzleşirse sokak güçlenir
KPSS cevap kağıtları erişime açıldı
ABD'den PYD/PKK mektubu
Biraraya gelmezsek zulümler önlenemez
KPSS sonuçları açıklandı
Bahçeli’den CHP'nin yürüyüşüne ilk tepki: "Akılsız başın cezasını ayaklar çeker"
Sorunlarımızı G-8’de değil D-8’de çözelim!
Az önce açıklandı! İşte yerine gelen isim…
Siyasîler kavgayı bırakırsa vatandaş kucaklaşır
EN ÇOK
Yazarlar
Hayati OTYAKMAZ
ADALET- EMANET VE İŞLERİ EHLİNE VERMEK
Şeref KAÇMAZ
HESAPLI - YORUM
Mustafa KAYA
Cenevre’de Güvenlik ve Garantiler Tuzağı
Atilla MEHDİGİL
Ateizm ve ateistlerin hezeyanı
Feyzullah AYDOĞAN
YENİDEN BÜYÜK TÜRKİYE’NİN İNŞA POLİTİKALARI
İshak BEYAZAY
Katar sana ne katar - Deepweb
Ekrem ŞAMA
Dışişleri şaka gibi
Mustafa İŞCAN
Yıllık izin birer gün olarak kullanılır mı?
Mustafa GEÇER
TÜRKİYE’NİN BATILILAŞMA SORUNU
Mustafa BİLGEN
Hz PEYGAMBER (s.a.v.)’İN SİYASETÇİYE ÖĞÜTLERİ
Uzm.Dr. Ali AYDIN
Soğuk Parmaklar Hangi Hastalıklarda Görülür
Alıntı Yazılar
Abdullah AKÇAY
Düşünmek herkese iyi gelecek !..
Mehmet Şevket EYGİ
Kuvvetli Müslüman
Ali Haydar HAKSAL
Emperyalizmin Suyunda Gitmek de İşe Yaramıyormuş
Prof. Dr. Mehmet Seyfettin EROL
“Korku Türbülansı”ndaki ABD ve “Kontrolsüz Çok Kutupluluk” Planı
Zeki CEYHAN
Bir adım ötesi!
Mevlüt ÖZCAN
Her ibadetin hikmeti vardır
Mahmut TOPTAŞ
Bayram günü ne yapalım?
Prof.Dr.Ata ATUN
Avustralya’dan bir başarı öyküsü
Prof. Dr. Burhanettin Can
İslâm coğrafyasında “kaos’tan kaynaklanan düzen”
İsmail Hakkı AKKİRAZ
Ne yapacaksan ölmeden önce yap
Mustafa YILDIRIM
Özlenen eski Ramazanlar mı yoksa insanlar mı?
Burak KILLIOĞLU
Beton, hep beton!
Şakir TARIM
Yaşananlar ekseninde D-8’in önemi
İsmail KILLIOĞLU
İktidar ve devlet
İbrahim VELİ
En değerli hediye: D-8
Abdülkadir ÖZKAN
Suriye bölündü, kaynaklar paylaşıldı
 
Ana Sayfa Günün Haberleri Yazarlar TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ SPOR DÜNYA SAĞLIK & YAŞAM EĞİTİM BİLİM-TEKNOLOJİ KÜLTÜR-SANAT
Copyright © 2011 TV 5 HABER
Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz