28 Ramazan 1438 | 23 Haziran 2017
Ana Sayfa Günün Haberleri Yazarlar TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ SPOR DÜNYA SAĞLIK & YAŞAM EĞİTİM BİLİM-TEKNOLOJİ KÜLTÜR-SANAT
MAKALELER
HİCRET VE MUS’AB BİN UMEYR (R.A.)
04/10/2016 - 12:18
Hayati OTYAKMAZ

Hak-bâtıl mücadelesi ilk insandan bu yana süregelmektedir. Peygamber efendimize peygamberlik verilmesiyle birlikte, bu mücadele doruk noktaya ulaşmıştır.

610 yılında Mekke semalarını aydınlatmaya başlayan İslâm güneşi, vahşet ve kötülüklerinin devamını isteyen karanlık zihniyetin uykusunu kaçırmıştı.

      İslâm’ın Şanlı Peygamberi (s.a.s.) aldığı görevi hakkıyla yerine getirmek için davete başladı. Özgürlük, barış ve huzura susamış yanık gönüller hızla İslâm’a koşuyordu. Bu gelişme, acı, kan ve gözyaşıyla beslenen zalimleri rahatsız ediyordu. Çünkü bu gidiş, onların saltanatlarının çatırdamaya başladığının işaretini veriyordu.

     Alay, hakaret, işkence, şiddet ve ambargo gibi değişik metotları denediler. Bunların hiçbiri inanmış gönülleri dinlerinden döndürmeye yetmedi. Bilaller işkence gördükçe kalplerindeki iman kökleşiyordu. Şiddet uygulamaları karşısında, yaşanılabilir beldeler arıyor, Habeşistan’a hicret ediyorlardı fakat Hak dâvâdaki kararlılıklarından vazgeçmiyorlardı. Çünkü Allah Rasûlü (s.a.s.) onlara “Bir elime ayı, diğer elime güneşi verseniz bile dâvâmdan vazgeçmem.” diye bir kararlılığı öğretmişti.

     

       BİRİNCİ AKABE BULUŞMASI

   

       Allah Rasûlü (s.a.s.)’de her fırsatı davet için değerlendiriyordu. Bir hac mevsiminde 12 Medineli Müslüman Mekke’ye gelmişti. Yüce Rasûl (s.a.s.) onlarla Akabe Tepesi’nde gizlice buluştu. İslâm’ın bazı hakikatlerini anlattı:

“Allah’a şirk koşmayacaksınız.

Kız çocuklarını öldürmeyeceksiniz.

Hırsızlık yapmayacaksınız.

Zina etmeyeceksiniz.

İslâm’ı yaşamak konusunda, ayıplayıcının ayıplamasından çekinmeyeceksiniz.

Her hâlde, Allah ve Rasûl yolundan ayrılmayacaksınız.”

Medineliler bu güzel örgütleri dinlediler. İçleri rahatladı. Gönülleri ferahladı. Huzur ve mutluluk duydular. Medine’ye dönmeden önce Allah Rasûlü’nden (s.a.s.) bir istekte bulundular:

“ Yâ Rasûlallah! Bize bir Kur’ân muallimi verin de, bize ve diğer Medinelilere İslâm’ı öğretsin.”

      Allah Rasûlü (s.a.s.) bu güzel istekten memnun oldu. Onlarla birlikte, genç bir sahabe olan Mus’ab bin Umeyr’i (r.a.) Medine’ye gönderdi.

     

      MUS’AB BİN UMEYR (R.A.) KİMDİR?

    

      Mus’ab bin Umeyr (r.a.), Hz. Peygamber (s.a.s.) Efendimize en çok benzeyen sahabi...

      Mus’ab bin Umeyr (r.a.).. Mekke’nin en yakışıklı delikanlısı... Mus’ab bin Umeyr (r.a.)... Mekke’nin en zengin ailesinin çocuğu...

      Genç yaşta Hak bir din ve Hak bir Peygamber gönderildiğini öğrenmiş, doğruca Allah Rasûlü’ne (s.a.s.) koşmuştu. Kalbinde iman ışığı parlamış, yüce Rasûlü’n (s.a.s.) huzurunda Müslüman olmuş ve İslâm’ın emirlerini öğrenmeye başlamıştı.

     Anne-babası, Mus’ab’ın Müslüman olduğunu öğrenince dediler ki:

“ Ey Mus’ab! Sen nasıl olur da atalarımızın dinini bırakır da, bu yeni dine girersin. Bu sevdadan vazgeç!”

İşte Mus’ab’ın cevabı:

“ Ey anneciğim, ey babacığım! Sizleri çok severim. Ama Müslümanlık sizin bildiğiniz gibi değil. İnsanın hem dünyasını, hem de ahiretini kurtarıyor. Ben İslâm’dan vazgeçemem.”

Bu sözler, Mus’ab’ın İslâm’da ne kadar kararlı olduğunun işaretiydi. Annesi, belki vazgeçer ümidiyle, son bir yaptırım uygulamak istedi:

“ Ey Mus’ab! Eğer İslâm dininden vazgeçmezsen kendimi öldüreceğim, canıma kıyacağım!”

      Mus’ab annesine seslendi:

“ Ey anneciğim! Sen beni dünyaya getiren kadınsın. Üzerimde hakkın çoktur. Ne yapsam hakkını ödeyemem. Fakat İslâm, Allah’ın dini... Senin bin tane canın olsaydı da, her gün bir tanesi alınsaydı, ben gene de İslâm’dan vazgeçmezdim.”

Bu cevap, anne-babasında, Mus’ab’ın İslâm’dan vazgeçebileceğine dair hiçbir ümit bırakmadı. Bu sefer de onu evlatlıktan çıkardılar, miraslarından mahrum ettiler.

     

      İMAN KALPTE KÖKLEŞİNCE...

     

      Mekke’nin en zengin ailesinin çocuğu, İslâm uğrundaki fedakârlığı sebebiyle, fakir bir hayat yaşamaya başladı. İman kalpte kökleşince, insan her türlü fedakârlığı yapmayı göze alabiliyordu. İşte, Allah Rasûlü’nün (s.a.s.) Medine’ye “İslâm’ı öğretmek için” gönderdiği Mus’ab bin Umeyr (r.a.) buydu.

      Mus’ab bin Umeyr (r.a.) artık Medine’de... Orada, tatlı dili, güler yüzü, Peygamber Efendimize (s.a.s.) en çok benzeyen simasıyla İslâm’ı o kadar güzel anlattı ki, Medineliler, İslâm dinine hayran oldular. Bölük bölük, grup grup İslâm’a girmeye başladılar. Daha bir yıl dolmadan Medinelilerin büyük bir kısmı Müslüman olmuştu.

      Bir sene sonraki hac mevsiminde, bu sefer de 70 Medineli Müslüman Mekke’ye geldi. Allah Rasulü (s.a.s.) onlarla da gizlice Akabe Tepesi’nde buluştu. Onlara İslâm’ı anlattı. Medineliler, Peygamber Efendimize (s.a.s.) dediler ki:

 “ Ey Allah’ın Rasulü! Sizin Mekke’de çektiğiniz sıkıntıları, sahabenize yapılan işkenceleri biliyoruz. Sizi ve sahabenizi Medine’ye davet ediyoruz. Sizleri, hanımlarımızı, çocuklarımızı, can ve mallarımızı koruduğumuz gibi koruyacağız.”

     Allah Rasulü (s.a.s.) vahiyle hareket ettiği için hemen söz veremedi. Fakat Mekkeli Müslümanlar, bir taraftan Medine’ye hicret etmeye başladılar.

    

       PEYGAMBER ŞEHRİ MEDİNE-İ MÜNEVVERE

  

       Ne yapacaklarını şaşıran müşrikler, Allah Rasûlü’nü (s.a.s.) öldürmeye karar verdiler. Kureyş, kan davası gütmesin diye, olaya bütün kabileleri ortak ettiler. Her kabileden güçlü-kuvvetli birer kişi seçilerek toplam 40 kişi Allah Rasûlü’nün evini kuşattı. O gece hicret izni verildi. Yüce Rasûl (s.a.s.), Mekkelilere ait olan emanetleri, evinde bulunan Hz. Ali’ye (r.a.) teslim etti ve onu yatağına yatırdı. Sonra da Yâsin Sûresi’nin ilk 9 âyetini okuyarak evinden çıktı. Müşrikler onu göremediler. Doğruca Hz. Ebubekir’in (r.a.) evine gitti. Birlikte Sevr Dağı’na gittiler. Üç gün üç gece burada kaldıktan sonra Medine’ye doğru yola çıktılar.

     Medineliler Allah Rasûlü’nü (s.a.s.) büyük bir coşku ile karşıladılar. Kadınlar, çocuklar ve bütün halk “Aydoğdu üzerimize/ Vedâ Tepeleri’nden/Ey şerefli davetçi hoş geldin.” ilâhisini okuyorlardı.

     Fedakâr ve ihlâslı bir davetçinin başarısını görüyor musunuz? Mus’ab bin Umeyr (r.a.) Medinelilerin İslâm’a girmelerine vesile oldu ve orayı “Peygamber Şehri” haline getirdi. Fedakâr, çalışkan, işini bilen ve ihlâslı bir insan, bir şehir demekti.

     Hicret, vatanı terk etmek değil; stratejik bir manevra ile göç edilen yerleri de yaşanılır hâle getirme hazırlığıdır.

     Hicret, hedefe doğru yay olup gerilmek, Hakk’ın hâkimiyetinin daha geniş bir coğrafyaya ulaştırılması çalışmasıdır. Adeta, bir uzun atlama sporcusunun, geri geri çekilerek daha uzun bir mesafeye atlayabilme antrenmanı...

     Yeryüzünün bütün mülk ve saltanatı Allah’ındır. Müslüman, Allah’ın yeryüzündeki hükümranlığını bilen ve kabul eden kişidir. İslâm’ın amacı, yeryüzünde fesat çıkarılmasını önlemek ve beldeleri yaşanılır hale getirmektir. Önemli olan insanların Rablerini tanımaları, Allah’ın mülkünde huzur ve barış içinde yaşamalarıdır. Hicret de bu sonuca ulaşma anlayışıdır.

     Bu münasebetle, tüm okuyucularımızın Hicrî 1438. yılını tebrik eder, bütün insanlığın kurtuluş ve hidayetine vesile olmasını niyaz ederim. Selâmlar, saygılar.

YORUMLAR
YAZARIN DİĞER YAZILARI
21/06/2017 - 14:04 ADALET- EMANET VE İŞLERİ EHLİNE VERMEK
14/06/2017 - 14:03 ÇOCUKLARIMIZ, CAMİLERİMİZ VE NAMAZ ŞUURU
12/06/2017 - 09:46 SALEBE’NİN İBRETLİK HAYATI
05/06/2017 - 17:58 RAMAZAN AYI VE ORUÇ HAKKINDA
29/05/2017 - 14:29 FETİH VE FATİH NESLİ OLMAK
25/05/2017 - 09:14 RAMAZAN-I ŞERİF AYINA HAZIR MIYIZ?
19/05/2017 - 09:42 Peygamber (s.a.v) Efendimizin Güzel Hayatından Örnekler
10/05/2017 - 12:10 BERÂET’E- KURTULUŞA ERENLER!
02/05/2017 - 09:13 ÂHİR ZAMAN ALÂMETLERİ
22/04/2017 - 13:00 MUTLU OLMAK İÇİN!
12/04/2017 - 14:11 AİLE REİSİ OLARAK HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZ
03/04/2017 - 14:23 SAYGIN BİR İSLÂM ÂLİMİ: HZ. ABDULLAH BİN ABBAS (R.A.)
18/03/2017 - 14:08 MİLLETİMİZİN VAR OLMA MÜCADELESİ: ÇANAKKALE
07/03/2017 - 20:35 İSLÂM’DA KADINLARA VERİLEN BAZI HAKLAR
25/02/2017 - 15:06 MİLLÎ GÖRÜŞ LİDERİMİZ MERHUM ERBAKAN'DAN GENÇLİĞE HİTABE!
16/02/2017 - 15:42 ŞEHİTLER VE ANNELERİ
04/02/2017 - 14:11 AİLE NEDİR?
21/01/2017 - 12:08 ASHAB-I KİRAMIN RASULULLAH (S.A.S.)'A BİATI
12/01/2017 - 16:26 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİ HER YÖNÜYLE TANIMALIYIZ
05/01/2017 - 17:36 KAR VE ÇOCUK
27/12/2016 - 15:05 VEFÂTININ 80.YILDÖNÜMÜNDE İSTİKLÂL MARŞI ŞAİRİMİZ MEHMED ÂKİF ERSOY (1873-1936)
24/12/2016 - 15:21 ABDULHAMİD HAN VE MÜCADELESİ
14/12/2016 - 14:07 AHLÂKIN VAZGEÇİLMEZ İLKELERİ
05/12/2016 - 14:50 ZEYD İBN HARİSE (R.A.) VE SEVGİLİ PEYGAMBER EFENDİMİZ (S.A.S.)
24/11/2016 - 12:01 Hepimizi eğiten bir muallim-i ekmel (En mükemmel öğretmen) Hz. Peygamber Efendimiz (S.A.S.)
17/11/2016 - 14:15 MÜSLÜMAN ÇOCUĞUN EDEBİ
08/11/2016 - 11:06 ÂDÂB-I MUÂŞERET-GÖRGÜ KURALLARI
29/10/2016 - 13:22 İSLÂMİYET, NASİHAT VE ÖĞÜTLE KÂİMDİR
20/10/2016 - 09:23 MܒMİN MܒMİNİN KARDEŞİDİR
12/10/2016 - 16:04 RABBİNDEN ŞEHÂDET DİLEYEN KOMUTAN ABDULLAH BİN CAHŞ (R.A.)
04/10/2016 - 12:18 HİCRET VE MUS’AB BİN UMEYR (R.A.)
28/09/2016 - 12:43 CAMİ VE ÇOCUKLAR
20/09/2016 - 12:06 HAKK'I BÂTILDAN AYIRAN EMANET KUR’AN-I KERİM
05/09/2016 - 17:22 Kurban, her yıl tekrar edilen en büyük hatırlayıştır!
30/08/2016 - 17:15 VATAN SEVGİSİ VE 30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMI
21/08/2016 - 10:29 YÛSUF HÂS HÂCİB
09/08/2016 - 09:21 MUS’AB BİN UMEYR (R.A.) -DÜNYA MALINA ITIBAR ETMEDI-
21/07/2016 - 15:21 MAZLUMUN ÂHI, İNDİRİR ŞÂHI!
12/07/2016 - 14:52 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİN GENÇLERE TAVSİYELERİ
30/06/2016 - 17:23 KURAN-I KERİM'İ OKUMAK VE İBRET ALMAK
23/06/2016 - 16:17 ASHAB-I KİRAM'IN AHLAKI
17/06/2016 - 10:28 ORUÇLU KİMSENİN ÖZELLİKLERİ
10/06/2016 - 15:21 ORUCUN HİKMET VE FAYDALARI
06/06/2016 - 09:28 HZ. ZEYD (R.A.)’İN HZ. RASÛLULLAH (S.A.S.)’A BAĞLILIĞI
29/05/2016 - 13:37 Fatih Sultan Mehmed’in ufku
23/05/2016 - 15:53 FATİH’İN ÇOCUKLUK MERAKI!
12/05/2016 - 15:30 UNUTULMUŞ SÜNNETLER
03/05/2016 - 17:22 Anne ve babalara tavsiyeler
29/04/2016 - 11:41 Alemlere rahmet sevgili peygamber (s.a.v.) efendimizin güzel hayatından örnekler
22/04/2016 - 14:57 Bir devlet başkanı olarak Hz. Peygamber (s.a.s.) EFENDİMİZ
19/04/2016 - 17:05 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİ TANIMAK
12/04/2016 - 12:33 KİTAP VE OKUMA HAKKINDA UNUTULMAZ SÖZLER
05/04/2016 - 14:16 KİTAP VE KİTAP OKUMAK SANATI
28/03/2016 - 11:11 Çanakkale'de şehid olan bir askerin son mektubu...
21/03/2016 - 15:49 BABAN GELİRSE ÇAĞIR BENİ OĞUL!
18/03/2016 - 10:59 ÇANAKKALE, BİR MİLLETİN VAR OLMA MÜCADELESİDİR!
09/03/2016 - 11:20 Eğitimde ailenin önemi
26/02/2016 - 17:34 ERBAKAN'DAN GENÇLİĞE HİTABE
19/02/2016 - 15:45 HAYATIMIZA YÖN VERECEK 40 HADİS-İ ŞERÎF
12/02/2016 - 12:00 40 ÂYETTE MUTLULUĞUN FORMÜLÜ
03/02/2016 - 11:26 Ashâb’ın namaza gösterdiği hürmet
26/01/2016 - 14:36 BİR İBRET LEVHASI! CEZZAR AHMED PAŞA VE NAPOLYON
16/01/2016 - 15:17 (ŞEYH EDEBÂLİ’NİN OSMAN GÂZİ’YE NASİHATLARI) İNSANI YAŞAT Kİ, DEVLET YAŞASIN!
14/01/2016 - 17:31 Devlet Yöneticilerine Osman GAzi’den Tavsiyeler
05/01/2016 - 12:23 DEVLET YÖNETİCİLERİNE OSMAN GAZİ'DEN TAVSİYELER
29/12/2015 - 16:52 MEKKE-İ MÜKERREME'NİN FETHİ (H. 20 Ramazan 8/ M. 11ocak 630.)
21/12/2015 - 15:30 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZ, İNSANLIĞA YÖN GÖSTEREN BİR KUTUP YILDIZIYDI
11/12/2015 - 12:59 GÖNÜLLER SULTANI MEVLÂNÂ
04/12/2015 - 15:43 NENE HATUN
27/11/2015 - 13:13 AMELLERİN EN SEVİMLİSİ
20/11/2015 - 14:26 SEN ERBAKAN’SIN! …
17/11/2015 - 10:20 SÜTÇÜ İMAM
09/11/2015 - 14:30 KUR’AN-I KERİM’E GÖRE BAZI KAVİMLERİN HELÂK OLUŞ SEBEPLERİ
28/10/2015 - 14:18 ADALET- EMANET VE İŞLERİ EHLİNE VERMEK
20/10/2015 - 11:51 GENÇLERE ÖĞÜTLER
14/10/2015 - 12:24 MEDİNE-İ MÜNEVVERE'YE HİCRET
12/10/2015 - 10:05 Hz. Peygamber (S.A.S.)’in çocuk eğitim metodu
28/09/2015 - 12:29 EĞİTİM-BİLİM VE ÇOCUKLARIMIZ
21/09/2015 - 13:35 HZ. İBRAHİM (A.S.)’İN RÜYASI
15/09/2015 - 13:39 BEN FİLİSTİNLİ ÇOCUK
07/09/2015 - 16:24 EY ŞEHİT!
04/09/2015 - 12:12 SURİYELİ ÇOCUK
31/08/2015 - 10:04 VATAN SEVGİSİ VE 30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMI
25/08/2015 - 17:02 MALAZGİRT ZAFERİMİZ VE SULTAN ALPARSLAN
21/08/2015 - 12:27 İNSANLIĞIN ÖNCÜLERİ: ŞEHİTLER
17/08/2015 - 18:08 AĞIR AĞIR İNTİHAR: SİGARA!
10/08/2015 - 11:24 FECİ BİR ÖLÜMÜ TERCİH ETMEK: UYUŞTURUCU!
03/08/2015 - 13:19 BÜTÜN KÖTÜLÜKLERİN ANASI: ALKOL!
29/07/2015 - 11:00 Kur’an-ı kerim’le’ Konuşan Kadın
16/07/2015 - 04:29 KUR’AN-I KERİM’DE MܒMİNLERİN VASIFLARI
29/06/2015 - 16:21 DOĞU TÜRKİSTAN’A DUA, ÇİN’E LANET!
26/06/2015 - 18:02 ORUÇLU KİMSENİN ÖZELLİKLERİ
23/06/2015 - 14:40 RAMAZAN AYI VE ORUCUN HİKMETLERİ
16/06/2015 - 11:14 RAMAZAN AYINA HAZIRLANMAK
12/06/2015 - 16:38 YÖNETİM NE ZAMAN ÇÖKER?
11/06/2015 - 12:42 BU DEVLET YIKILIR MI?
08/06/2015 - 11:20 SAKIN ZALİMLERE MEYLETMEYİN!
02/06/2015 - 11:17 MܒMİNLERİN YARDIMCISI ALLAH’TIR ZAFER İNANANLARINDIR
26/05/2015 - 10:21 İSTANBUL’UN FETHİ VE FATİH
19/05/2015 - 12:36 DÜNÜ VE BUGÜNÜ İLE GENÇLİĞİMİZ (GENÇLİĞİMİZ BUHRANDAN NASIL KURTULUR?)
12/05/2015 - 10:52 FATİH SULTAN MEHMED (RAHMETULLAHİ ALEYH)
07/05/2015 - 10:40 ANNE RIZÂSI
30/04/2015 - 13:14 Hz. Enes (R.A.)’in Hz. Peygamber (S.A.S.)’le ilgili bir hatırası
16/04/2015 - 12:53 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİN ÇOCUK SEVGİSİ
09/04/2015 - 17:50 SEVGİLİ PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİN AHLÂKÎ DAVRANIŞLARI
 
Meclis güçsüzleşirse sokak güçlenir
KPSS cevap kağıtları erişime açıldı
ABD'den PYD/PKK mektubu
Biraraya gelmezsek zulümler önlenemez
KPSS sonuçları açıklandı
Bahçeli’den CHP'nin yürüyüşüne ilk tepki: "Akılsız başın cezasını ayaklar çeker"
Sorunlarımızı G-8’de değil D-8’de çözelim!
Az önce açıklandı! İşte yerine gelen isim…
Siyasîler kavgayı bırakırsa vatandaş kucaklaşır
EN ÇOK
Yazarlar
Hayati OTYAKMAZ
ADALET- EMANET VE İŞLERİ EHLİNE VERMEK
Şeref KAÇMAZ