29 Recep 1438 | 26 Nisan 2017
Ana Sayfa Günün Haberleri Yazarlar TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ SPOR DÜNYA SAĞLIK & YAŞAM EĞİTİM BİLİM-TEKNOLOJİ KÜLTÜR-SANAT
MAKALELER
KURAN-I KERİM'İ OKUMAK VE İBRET ALMAK
30/06/2016 - 17:23
Hayati OTYAKMAZ

Âlemlerin Rabbi olan Allah Teâlâ, hakikat kitabımız Kur'an-Kerim'de, Enfal Sûresi’nin

ikinci ayetinde, müminleri tarif ederken şöyle buyurur:

"Mü’minler ancak öyle kimselerdir ki, Allah anıldığında kalpleri ürperir, yanlarında

Allah'ın âyetleri okunduğu zaman bu âyetler imanlarını arttırır, pekiştirir ve

sadece Rabblerine dayanırlar."

Hz. Peygamber (s.a.s.) ve onun güzide Ashâbı, yanlarında Allah anıldığında kalpleri titrerdi.

İşte, Saadet Asrından kendimize tutabileceğimiz bir ayna:

Hz. Peygamber (s.a.s.) 'i ağlatan Âyet!

Abdullah ibn Mes'ud (r.a.) şöyle anlatmıştır:

"Allah'ın Rasûlü bir gün 'Bana Kur'an oku!' dediler.

Ben de:

"Ey Allah'ın Rasûlü! Kur'an sana inmiş olduğu halde sen benden sana Kur'an okumamı mı istiyorsun?" dedim.

Bunun üzerine:

"Kur'an'ı başkasından dinlemek hoşuma gidiyor" buyurdular.

Ben de bunun üzerine İsrâ Sûresi'ni okumaya başladım. "Acaba her ümmetten bir şahit getirdiğimiz ve seni de bunların üzerine şahit kıldığımız zaman (halleri) ne olacaktır" mealindeki 41. âyete geldiğimde, Hz. Peygamber (s.a.s.):

"Yeter!" buyurdular. Ben de, Hz. Peygamber (s.a.s.) böyle söyleyince durdum. Kafamı kaldırıp, Hz. Peygamber (s.a.s.)'e baktığımda, gözlerinden yaşlar akıyordu. [Buharî]

Suffe AshÂbı'nı ağlatan Âyetler!

Ebû Hureyre (r.a.) şöyle anlatmıştır:

"Şimdi siz bu sözden (Kur'an'dan) mı hayrete düşüyorsunuz? (Günahlarınıza) ağlamıyorsu

nuz da (Kur'an ile alay ederek) gülüyorsunuz" mealindeki Necm Sûresi 59 ve 60. âyetleri

nazil olduğunda Suffa Ashâbı, büyük bir endişeye kapılarak ağladılar. Öyle ki

gözyaşları, yanaklarının üzerinden süzülüyordu.Onların ağlamasını işiten Hz. Peygamber

sallallahu aleyhi ve sellem de ağlamaya başladı. Biz de Hz. Peygamber ağladığı için

ağladık. Nihayet Hz. Peygamber (s.a.s.);

"Allah korkusundan ağlayan bir kimse cehennem ateşine girmez. Günah üzerinde ısrar eden de cennete giremez. Eğer siz günah işlemeyecek olsaydınız Allah Teâlâ sizin yerinize kendilerini affedebileceği, günah işleyen bir kavim getirecekti" buyurdular. [Beyhakî]

Allah korkusundan bu dünyada ne kadar ağlarsanız, cennette o kadar güleceksiniz

Hz. Peygamber (s.a.s.) Bakara Sûresi'nin 24. âyeti olan;

"Eğer (bu işi) yapamadınızsa ki asla yapamayacaksınız, o takdirde yakıtı insanlar ile taşlar olan ve kâfirler için hazırlanan ateşten sakının!" ayetini okuduklarında şunları söylediler:

"Cehennem ateşi bin sene yanmak suretiyle kızarır ve sonra bin sene daha yanarak beyazlaşır. Nihayet bin sene daha yanarak simsiyah kesilir. Artık bundan sonra bu simsiyah ve karanlık

ateşi hiç bir şey söndüremez."

Bu sözler üzerine orada bulunanlardan siyah benizli bir adam feryat ederek ağlamaya başladı.

Bunun üzerine Cebrail (a.s.) gelerek:

"Şu huzurunda ağlayan kişi kimdir?" dedi.

Hz. Peygamber (s.a.s.) de:

"O Habeşli birisidir" diyerek onu övdü.

O zaman Cebrail (a.s.) şöyle dedi:

"Allah Teâlâ şöyle buyuruyor:

"İzzet ve celâlim hakkı için, arş üzerindeki yüceliğim hakkı için, kullarımdan herhangi

biri bu dünyada benim korkumdan ne kadar çok ağlarsa cennette de o kadar çok gülecektir." [Enes'ten, Beyhakî]

Etrafa korku veren o heybetli Ömer, sık sık ağlardı!

Hz. Ömer (r.a.), bir cuma günü hutbede İze'ş-şemsü küvviret (Tekvîr) Sûresi'ni okudular. Ancak 14. âyet olan;

"(İşte o zaman her) nefis (kendisi için önceden) ne hazırlamışsa onu (görür ve) bilir" mealindeki ayete gelince artık ağlamaktan okuyamaz oldu ve bu yüzden de hutbeyi kesmek zorunda kaldı.

Hz. Ömer (r.a.):

"Rabbi'nin azabı elbette vukû bulacaktır; bunu önleyici hiç bir şey yoktur" (Tûr, 7-8.) âyet-i kerimelerini okuduğunda korkudan hastalanarak yatağa düştü. Halk yirmi gün onun ziyaretine geldi.

Hz. Ömer bir gün sabah namazını kıldırırken zamm-ı sûre olarak Yusuf Sûresi'ni okumaya başladı. "(Sonra) üzüntüden iki gözü ağardı. O üzüntüsünü belli etmemeye çalışıyordu" mealindeki 84. ayete gelince kendini tutamayarak ağladı. Bunun üzerine okumayı keserek rükûa vardı. [Hz. Ali (r.a.)'den rivayetle]

Abdullah bin Şeddad şöyle anlatıyor:

Bir sabah namazında en son safta bulunuyordum. Namazı kıldıran Hz. Ömer Yûsuf Sûresi'ni okuyordu.

"Ben gam ve kederimi sadece Allah'a arz ediyorum" (86) âyetine geldiğinde ağlamaya başladığını işittim. [Beyhakî]

Hz. Ömer herhangi bir ayeti okuyup diğerine geçmek istediğinde ağlamaya başlıyor ve o kadar çok ağlıyordu ki sonunda takati kesilip yere düşüyordu. Sonra da evine çekiliyordu. Halk da hastalandığını zannederek onu ziyarete gidiyordu. [Ebû Nuaym]

"Riyanın en azı dahÎ şirktir"

İbn Ömer (r.a.), ağladığını gördüğü Muaz bin Cebel (r.a.)'e:

"Ey Muaz! Niçin ağlıyorsun?" diye sordu.

O da şunları söyledi:

"Hatırıma, Hz. Peygamber(s.a.s.)'den işitmiş olduğum şu hadis-i şerif geldi de onun için,ağlıyorum:

"Riyanın en azı dahi şirktir. Allah katında kulların en sevimlisi gizli takva sahipleridir. Böyleleri, ortalıkta bulunmadıkları zaman kimse tarafından aranmaz; bir yerde bulundukları zaman da tanınmazlar; yani şöhretleri yoktur. İşte asıl hidayet mumları ve ilim çıraları böyle kimselerdir." [Hâkim]

İbn Ömer'i ağlatan Âyet

İbn Ömer, Bakara Sûresi'nin son âyetlerinden (284) olan: "İçinizde olanı açıklasanız da,

gizleseniz de Allah ondan ötürü sizi hesaba çeker" âyetini her okuduğunda ağlar ve: "Bu ne korkunç bir tehdittir" derdi. [Ebû Nuaym]

YORUMLAR
YAZARIN DİĞER YAZILARI
22/04/2017 - 13:00 MUTLU OLMAK İÇİN!
12/04/2017 - 14:11 AİLE REİSİ OLARAK HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZ
03/04/2017 - 14:23 SAYGIN BİR İSLÂM ÂLİMİ: HZ. ABDULLAH BİN ABBAS (R.A.)
18/03/2017 - 14:08 MİLLETİMİZİN VAR OLMA MÜCADELESİ: ÇANAKKALE
07/03/2017 - 20:35 İSLÂM’DA KADINLARA VERİLEN BAZI HAKLAR
25/02/2017 - 15:06 MİLLÎ GÖRÜŞ LİDERİMİZ MERHUM ERBAKAN'DAN GENÇLİĞE HİTABE!
16/02/2017 - 15:42 ŞEHİTLER VE ANNELERİ
04/02/2017 - 14:11 AİLE NEDİR?
21/01/2017 - 12:08 ASHAB-I KİRAMIN RASULULLAH (S.A.S.)'A BİATI
12/01/2017 - 16:26 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİ HER YÖNÜYLE TANIMALIYIZ
05/01/2017 - 17:36 KAR VE ÇOCUK
27/12/2016 - 15:05 VEFÂTININ 80.YILDÖNÜMÜNDE İSTİKLÂL MARŞI ŞAİRİMİZ MEHMED ÂKİF ERSOY (1873-1936)
24/12/2016 - 15:21 ABDULHAMİD HAN VE MÜCADELESİ
14/12/2016 - 14:07 AHLÂKIN VAZGEÇİLMEZ İLKELERİ
05/12/2016 - 14:50 ZEYD İBN HARİSE (R.A.) VE SEVGİLİ PEYGAMBER EFENDİMİZ (S.A.S.)
24/11/2016 - 12:01 Hepimizi eğiten bir muallim-i ekmel (En mükemmel öğretmen) Hz. Peygamber Efendimiz (S.A.S.)
17/11/2016 - 14:15 MÜSLÜMAN ÇOCUĞUN EDEBİ
08/11/2016 - 11:06 ÂDÂB-I MUÂŞERET-GÖRGÜ KURALLARI
29/10/2016 - 13:22 İSLÂMİYET, NASİHAT VE ÖĞÜTLE KÂİMDİR
20/10/2016 - 09:23 MܒMİN MܒMİNİN KARDEŞİDİR
12/10/2016 - 16:04 RABBİNDEN ŞEHÂDET DİLEYEN KOMUTAN ABDULLAH BİN CAHŞ (R.A.)
04/10/2016 - 12:18 HİCRET VE MUS’AB BİN UMEYR (R.A.)
28/09/2016 - 12:43 CAMİ VE ÇOCUKLAR
20/09/2016 - 12:06 HAKK'I BÂTILDAN AYIRAN EMANET KUR’AN-I KERİM
05/09/2016 - 17:22 Kurban, her yıl tekrar edilen en büyük hatırlayıştır!
30/08/2016 - 17:15 VATAN SEVGİSİ VE 30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMI
21/08/2016 - 10:29 YÛSUF HÂS HÂCİB
09/08/2016 - 09:21 MUS’AB BİN UMEYR (R.A.) -DÜNYA MALINA ITIBAR ETMEDI-
21/07/2016 - 15:21 MAZLUMUN ÂHI, İNDİRİR ŞÂHI!
12/07/2016 - 14:52 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİN GENÇLERE TAVSİYELERİ
30/06/2016 - 17:23 KURAN-I KERİM'İ OKUMAK VE İBRET ALMAK
23/06/2016 - 16:17 ASHAB-I KİRAM'IN AHLAKI
17/06/2016 - 10:28 ORUÇLU KİMSENİN ÖZELLİKLERİ
10/06/2016 - 15:21 ORUCUN HİKMET VE FAYDALARI
06/06/2016 - 09:28 HZ. ZEYD (R.A.)’İN HZ. RASÛLULLAH (S.A.S.)’A BAĞLILIĞI
29/05/2016 - 13:37 Fatih Sultan Mehmed’in ufku
23/05/2016 - 15:53 FATİH’İN ÇOCUKLUK MERAKI!
12/05/2016 - 15:30 UNUTULMUŞ SÜNNETLER
03/05/2016 - 17:22 Anne ve babalara tavsiyeler
29/04/2016 - 11:41 Alemlere rahmet sevgili peygamber (s.a.v.) efendimizin güzel hayatından örnekler
22/04/2016 - 14:57 Bir devlet başkanı olarak Hz. Peygamber (s.a.s.) EFENDİMİZ
19/04/2016 - 17:05 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİ TANIMAK
12/04/2016 - 12:33 KİTAP VE OKUMA HAKKINDA UNUTULMAZ SÖZLER
05/04/2016 - 14:16 KİTAP VE KİTAP OKUMAK SANATI
28/03/2016 - 11:11 Çanakkale'de şehid olan bir askerin son mektubu...
21/03/2016 - 15:49 BABAN GELİRSE ÇAĞIR BENİ OĞUL!
18/03/2016 - 10:59 ÇANAKKALE, BİR MİLLETİN VAR OLMA MÜCADELESİDİR!
09/03/2016 - 11:20 Eğitimde ailenin önemi
26/02/2016 - 17:34 ERBAKAN'DAN GENÇLİĞE HİTABE
19/02/2016 - 15:45 HAYATIMIZA YÖN VERECEK 40 HADİS-İ ŞERÎF
12/02/2016 - 12:00 40 ÂYETTE MUTLULUĞUN FORMÜLÜ
03/02/2016 - 11:26 Ashâb’ın namaza gösterdiği hürmet
26/01/2016 - 14:36 BİR İBRET LEVHASI! CEZZAR AHMED PAŞA VE NAPOLYON
16/01/2016 - 15:17 (ŞEYH EDEBÂLİ’NİN OSMAN GÂZİ’YE NASİHATLARI) İNSANI YAŞAT Kİ, DEVLET YAŞASIN!
14/01/2016 - 17:31 Devlet Yöneticilerine Osman GAzi’den Tavsiyeler
05/01/2016 - 12:23 DEVLET YÖNETİCİLERİNE OSMAN GAZİ'DEN TAVSİYELER
29/12/2015 - 16:52 MEKKE-İ MÜKERREME'NİN FETHİ (H. 20 Ramazan 8/ M. 11ocak 630.)
21/12/2015 - 15:30 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZ, İNSANLIĞA YÖN GÖSTEREN BİR KUTUP YILDIZIYDI
11/12/2015 - 12:59 GÖNÜLLER SULTANI MEVLÂNÂ
04/12/2015 - 15:43 NENE HATUN
27/11/2015 - 13:13 AMELLERİN EN SEVİMLİSİ
20/11/2015 - 14:26 SEN ERBAKAN’SIN! …
17/11/2015 - 10:20 SÜTÇÜ İMAM
09/11/2015 - 14:30 KUR’AN-I KERİM’E GÖRE BAZI KAVİMLERİN HELÂK OLUŞ SEBEPLERİ
28/10/2015 - 14:18 ADALET- EMANET VE İŞLERİ EHLİNE VERMEK
20/10/2015 - 11:51 GENÇLERE ÖĞÜTLER
14/10/2015 - 12:24 MEDİNE-İ MÜNEVVERE'YE HİCRET
12/10/2015 - 10:05 Hz. Peygamber (S.A.S.)’in çocuk eğitim metodu
28/09/2015 - 12:29 EĞİTİM-BİLİM VE ÇOCUKLARIMIZ
21/09/2015 - 13:35 HZ. İBRAHİM (A.S.)’İN RÜYASI
15/09/2015 - 13:39 BEN FİLİSTİNLİ ÇOCUK
07/09/2015 - 16:24 EY ŞEHİT!
04/09/2015 - 12:12 SURİYELİ ÇOCUK
31/08/2015 - 10:04 VATAN SEVGİSİ VE 30 AĞUSTOS ZAFER BAYRAMI
25/08/2015 - 17:02 MALAZGİRT ZAFERİMİZ VE SULTAN ALPARSLAN
21/08/2015 - 12:27 İNSANLIĞIN ÖNCÜLERİ: ŞEHİTLER
17/08/2015 - 18:08 AĞIR AĞIR İNTİHAR: SİGARA!
10/08/2015 - 11:24 FECİ BİR ÖLÜMÜ TERCİH ETMEK: UYUŞTURUCU!
03/08/2015 - 13:19 BÜTÜN KÖTÜLÜKLERİN ANASI: ALKOL!
29/07/2015 - 11:00 Kur’an-ı kerim’le’ Konuşan Kadın
16/07/2015 - 04:29 KUR’AN-I KERİM’DE MܒMİNLERİN VASIFLARI
29/06/2015 - 16:21 DOĞU TÜRKİSTAN’A DUA, ÇİN’E LANET!
26/06/2015 - 18:02 ORUÇLU KİMSENİN ÖZELLİKLERİ
23/06/2015 - 14:40 RAMAZAN AYI VE ORUCUN HİKMETLERİ
16/06/2015 - 11:14 RAMAZAN AYINA HAZIRLANMAK
12/06/2015 - 16:38 YÖNETİM NE ZAMAN ÇÖKER?
11/06/2015 - 12:42 BU DEVLET YIKILIR MI?
08/06/2015 - 11:20 SAKIN ZALİMLERE MEYLETMEYİN!
02/06/2015 - 11:17 MܒMİNLERİN YARDIMCISI ALLAH’TIR ZAFER İNANANLARINDIR
26/05/2015 - 10:21 İSTANBUL’UN FETHİ VE FATİH
19/05/2015 - 12:36 DÜNÜ VE BUGÜNÜ İLE GENÇLİĞİMİZ (GENÇLİĞİMİZ BUHRANDAN NASIL KURTULUR?)
12/05/2015 - 10:52 FATİH SULTAN MEHMED (RAHMETULLAHİ ALEYH)
07/05/2015 - 10:40 ANNE RIZÂSI
30/04/2015 - 13:14 Hz. Enes (R.A.)’in Hz. Peygamber (S.A.S.)’le ilgili bir hatırası
16/04/2015 - 12:53 HZ. PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİN ÇOCUK SEVGİSİ
09/04/2015 - 17:50 SEVGİLİ PEYGAMBER (S.A.S.) EFENDİMİZİN AHLÂKÎ DAVRANIŞLARI
 
TSK'dan PKK'ya hava harekatı
Dursun Özbek'ten UEFA müjdesi
Fetönün Askeri Karargahı
Çeçenistan'daki saldırıyı DEAŞ üstlendi
Son bir haftada 26 terörist öldürüldü
300 AK Partili isim CHP'ye geçti
Trabzonspor'da rakipler aynı, puanlar farklı
Avrupa yaz saatine geçiyor!
Kahraman şehit Halisdemir'e büyük ayıp!
EN ÇOK
Yazarlar
Mustafa GEÇER
TÜRKİYE’NİN BATILILAŞMA SORUNU
Atilla MEHDİGİL
TAD olmayı istemiyoruz!..
Hayati OTYAKMAZ
MUTLU OLMAK İÇİN!
Feyzullah AYDOĞAN
MİLLİ GÖRÜŞ ÖZGÜVENİ
Ekrem ŞAMA
Referandum gözlemcileri
Mustafa BİLGEN
Hz PEYGAMBER (s.a.v.)’İN SİYASETÇİYE ÖĞÜTLERİ
Şeref KAÇMAZ