4 Zi'l-ka'de 1438 | 28 Temmuz 2017
Ana Sayfa Günün Haberleri Yazarlar TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ SPOR DÜNYA SAĞLIK & YAŞAM EĞİTİM BİLİM-TEKNOLOJİ KÜLTÜR-SANAT
MAKALELER
Toplumsal hafızadan İslam siliniyor mu?
16/06/2016 - 11:23
Akif EMRE

Türkiye'de din-toplum ilişkisi, din devlet ilişkisi her zaman için ezberlerin ötesinde bir gerçeğe işaret eder. Bu yanlışlanan ezberler seküler retoriğin de muhafazakar hamasetin de gerçeklik ilişkisini genelde boşa çıkarır. Seküler-modern zihnin bu ülkede dini toplumsal hayattan çeken, toplumsal hafızadaki yerini yok sayan retoriği resmi ve kamusal alanda dillendirilen bir ezberdir. Muhafazakarlar için ise seküler devlet ve aygıtları ile toplumun derin hafızasındaki din ve referansları arasındaki derin çelişkiyi kavramaktan uzaktır. Hepçi bir yaklaşımla modern devlet aygıtı ile toplumsal hafızayı çözümlemekte acze düşer.

Bu toplumun olanca batılılaşma, modernleşme serüveninine rağmen nihai noktada tutunacağı referansları din ve din ile alakalı değerlerdir. Modernleşme projelerinin sekülerleştirici ideolojisi siyasal düzlemde formel bir gerçeklik alırken toplumsala nüfuz etmesi zaman almıştır. Toplum bir yanda modernleşirken diğer tarafta muhafazakarlaşan, küresel kapitalizme eklemlenme sürecinde neoliberal çağda da muhafazakarlaşırken sekülerleşen bir postmodern durum ortaya çıkardı. Bu açıdan sekülerist batıcılar kadar sağ- muhafazakar açıklama/anlama biçimleri kıyasıya yanıldı.

Toplumu birleştiren ortak değerleri ortaya çıkarmak amacıyla yapılan bir kamuoyu araştırmasında din ve toplum ilişkilerine dair ilginç sonuçlara varılmış. Bu tür araştırmalar genelde yönlendirmeli ve almak istediğiniz cevaba uygun soru teknikleri ile kolayca yönlendirilebilir. Her ne kadar yönlendirmeli de olsa sorulara verilen cevaplardan farklı sonuçlara dair ipucu yakalamak mümkün. Mesela üç araştırma kurumunun ortaklaşa yürüttüğü bir çalışmada “Türkiye'de insanları ortak bir vatandaşlık bağı ile birbirine hangisi bağlıyor?” sorusuna katılımcılardan üçte biri din, üçte biri ortak kültür ve gelenekler cevabını vermiş. Bu cevap içinde ortak kültür ve gelenek cevabının da dinle ilişkili olduğu rahatlıkla söylenebilir. Tersinden bir soru ile insanların en son vazgeçecekleri değerler açısından, nihai olarak öteki karşısında kendilerini nasıl tanımladıkları sorulsaydı muhtemelen din vurgusu daha öne çıkardı.

Burada ortak kültür ve bunların dinle ilişkisi ile bizzat din anlayışının kendisinin neleri içine alıp neleri dışladığı, dinin hayatlarını ne kadar belirlediği, sorusu başka düzlemde değerlendirilecek hayati konudur. Nihai olarak, bu ülkede bireysel anlamda kendini dinle alakalı görmeyen biri bile hayatı ve toplumsal ilişkilerinin önemli dönüm noktalarında bir şekilde dinle ilişkiye geçmek ihtiyacı duyar. Bu da İslam gerçeği ile yüz yüze getirmektedir bizi. Din ve toplum ilişkilerinde İslam'ın ne kadar merkezi bir yere sahip olduğu, dinin toplumsal hafızadan silinme çabalarına rağmen önemini koruyor oluşu hakkında sosyolojik, tarihsel, kültürel analizler yapılabilir.

Burada muhafazakarların en çok yanıldığı husus, bizim gibi ülkelerde toplumsal hafıza ile siyasal alanın birbiriyle atbaşı gitmediği, insanların hayatında dinin yeri ile bunun kamusal alanı düzenleyen örgütlenmelerin yapısı, siyasal niteliği ile karıştırıyor olmalarıdır. Özellikle muhafazakarların siyasal alana tırmanması bu yanılgıyı daha şiddetlendirdi. Evet, batıcı elit toplumun hafızasını tümüyle silip yeni bir toplum ortaya çıkarmakta yaya kaldı, büyük ölçüde başarısız oldu. Ama muhafazakarların sandığı gibi tırmandıkları siyasal mevkiler de ideolojik muhtevasını değiştirmedi. Tam aksine sosyo-ekonomik olarak, siyasal olarak merkeze yaklaştıkça, Müslümanca kaygıların renginin solmaya başlayacağını tahmin bile edemediler. Hatta artık bu muhteva boşalmasının farkına bile varmayacakları yeni durumla karşı karşıya kalarak; yapının muhafazakarlaştığı oranda sekülerleştiği, toplumsal alanda muhafazakarlaşma ile sekülerleşmenin atbaşı gittiği pek çok ezberi bozmaktadır. Küresel kapitalizme eklemlenmenin getirdiği hayat tarzı, dünya görüşü, ekonomik ve siyasal ilişki biçimleri ve hepsinden önemlisi insan teki üzerindeki dönüştürücü etkisi muhafazakar seküler modeli ortaya çıkardı.

Son dönemde yapılan kamuoyu araştırmalarının bu açıdan işaret ettiği iki sonuç önemli: Birincisi, insanların “ortak değer olarak din” cevabını verme oranı eğitim seviyesinin artması ve yaşın gençleşmesi ile orantılı düşüş gösteriyor. Eğitimli olanlar ve genç kesim din yerine “ortak kültür ve gelenek” gibi daha nötr sayılacak cevaplar vermesi sekülerleşme trendinin yönünü gösterir. Toplumsal hafızanın derinliklerinde hala İslam anlamını, belirleyiciliğini korurken bunu siyasal ve kamusal alan ilişkilerinde, ortak paydaya ilişkin tanımlamalarda doğrudan referans olmaktan çıkıyor mu? Bu tercihleri yapanların, dine karşı olmadıklarını söylemeleri muhtemeldir. Ancak dinin toplumsal hayatta belirleyici etkisi ve algısının hangi yönde değiştiğini görmemek imkansız. Üstelik pek çok muhafazakarın da artık din tanımı ne kadar sorunlu, ne kadar sahih olduğu ayrıca ele alınması gereken bir husus.

Bu noktada ikinci sonuç olarak çok daha çelişkili durum ortaya çıkıyor. Muhafazakarlar siyasette ve sosyoekonomik alanda konumlarını pekiştirirken aynı zamanda kendilerini de dönüştüren sekülerliğin meşrulaşmasına, en hafif tabirle varoluşsal anlamda bir sorun olmaktan çıkmaktadır. Siyasal alan seküler muhtevasını kaybetmeden muhafazakarlaşıyor ve bu durum devlet aygıtının tüm etkinliklerini de meşrulaştırıyor. Özünde seküler olmasına karşın muhafazakarlar nezdinde dini bir meşruiyet kazanarak fiziki olmanın yanı sıra zihinsel, ideolojik eklemlenme de gerçekleşiyor.

Seküler siyasal alanın muhafazakarlar nezdinde meşrulaşmasının en yıkıcı etkisi ise siyasal sisteme ters düşen ya çatışma içine giren kesimlerin üstelik pür seküler ideolojik söylemlerine rağmen dinle karşı karşıya gelmeleridir. Devlet aygıtının seküler yapısına rağmen merkeze çektiği muhafazakarların verdiği dini görüntü nedeniyle toplumun belli kesimlerinde İslam ile mesafe girmektedir. Böylece ister etnik ister ideolojik olarak muhafazakarlara muhalif kesimlerin seküler sistemi değil sekülerleşen muhafazakarlar üzerinden dine mesafe koymaları, çatışmanın şiddetine göre uzaklaşmaları hatta düşman olmaları toplumun bastığı zeminin, varoluş imkanlarının yitip gitmesi anlamına gelir. Devlet aygıtını kullanmanın verdiği geçici güç yanılsaması bu ülkenin varoluş imkanlarını tehdit ediyor. İslam bu toplumun yegane imkanıdır, Müslüman olamayanlar için bile. Merkezin baştan çıkarıcı güç temerküzü adına kimsenin Müslümanlığı suç ortağı göstermeye, öyle algılanmasına sebep olacak stratejilere girmeye, böylesi imaj çizmeye hakkı yok.

YORUMLAR
YAZARIN DİĞER YAZILARI
13/04/2017 - 09:37 ABD’nin müdahale kapasitesi
11/04/2017 - 09:25 Osmanlı'ya nasıl sahip çıkılmaz?
06/04/2017 - 09:16 Kimyası bozulan insanlık
04/04/2017 - 09:12 Reklamın sahte gerçekleri
01/04/2017 - 09:01 ABD’nin Kürtleri
30/03/2017 - 09:27 PAPA ve Avrupa’nın yön duygusu
28/03/2017 - 10:14 Batı ile hesaplaşma zamanı mı?
25/03/2017 - 09:04 Sultanın torunları
23/03/2017 - 09:09 Piramitlerin gölgesi
18/03/2017 - 09:44 Toptancı Avrupa karşıtlığına düşmeden
16/03/2017 - 10:04 Şehir düşüncesi yahut romantizm
14/03/2017 - 09:10 ‘Hilal tutulması’
11/03/2017 - 09:00 ‘Kızıl sultan’ mı, ‘yeşil sultan’ mı?
09/03/2017 - 09:16 Seküler toplumun göz zevki
07/03/2017 - 10:33 Seküler uygarlığın rövanşı!
04/03/2017 - 09:16 Avrupa’da yeni laiklik yorumları
02/03/2017 - 09:08 Siyoniste söz düşürmek!
28/02/2017 - 09:19 Ayar vericiler, darbeciler
23/02/2017 - 09:05 Bir fotoğraf karesinden taşanlar
21/02/2017 - 09:14 Kelimeler bazı anlamlara gelmiyor
18/02/2017 - 10:44 Sahici cümleler kurabilmek
14/02/2017 - 09:07 Seküler çağın sonu
11/02/2017 - 09:12 El Bab, hangi kapıları açacak?
09/02/2017 - 09:10 Devlet aklının ötesinde...
07/02/2017 - 10:08 Keşmir yahut azınlık olmayı bilmek
02/02/2017 - 09:02 Şehirlerin ahlakı
31/01/2017 - 08:59 Ayartıcı aydın hazzı
26/01/2017 - 09:01 Bir radikal portresi
24/01/2017 - 10:15 Çürüme
21/01/2017 - 08:59 Obama iyimserliği, Trump karamsarlığı
19/01/2017 - 09:15 Boğaz’dan çıkan Arap Baharı
17/01/2017 - 09:19 Kudüslü İyad’ın muhteşem direnişi
14/01/2017 - 09:03 D8 Zirvesi’nde Rafsancani
12/01/2017 - 10:13 Sistem, avansı geri istiyor
10/01/2017 - 09:37 Tarihin akışı içinde bir parantez
07/01/2017 - 09:19 Peşaver’in ‘egzotik’ halleri
05/01/2017 - 09:26 Trump Kudüs’e taşınacak mı?
03/01/2017 - 09:16 Ucubelikle yüzleşmek
29/12/2016 - 09:49 İki farklı Mehmet Akif
27/12/2016 - 09:16 Amerika neden veto etmedi?
22/12/2016 - 09:11 Parantezi kim, nasıl kapatacak?
20/12/2016 - 09:12 Zincidere’den Atina’ya, Basra’ya yol
17/12/2016 - 09:07 ‘Geleneğin yeniden icadı’ yahut fetişizm?
15/12/2016 - 09:02 Halep öfke hattı
13/12/2016 - 09:09 Terör ne zaman, neyi başarabilir?
10/12/2016 - 08:56 Bir şehir: Gelenek ve mekan
08/12/2016 - 09:13 Arap baharından ‘Arap kışı’na
06/12/2016 - 09:14 Brexit ve Ortadoğu’ya faturası
01/12/2016 - 10:26 En son ne zaman?
29/11/2016 - 09:22 Devrim Fidel’iği
26/11/2016 - 09:04 Batı’nın zihniyet yaptırımı
24/11/2016 - 10:30 Yerlilerin işgali
22/11/2016 - 09:27 Türkistan neresi?
17/11/2016 - 09:02 Kürt senaryoları?
15/11/2016 - 09:10 AB macerasının sonu mu?
12/11/2016 - 09:44 Trump seçmenini aldattı mı
10/11/2016 - 09:30 Amerika ortalamasını kaybetti
05/11/2016 - 09:02 Akleden devlet var mı?
03/11/2016 - 10:11 Şehirleşme ve askeri alan
01/11/2016 - 08:15 Lübnan: Ayartılanlar ve rehin alınanlar
27/10/2016 - 09:06 Amerika’nın dünyaya çevrilen objektifi
25/10/2016 - 09:29 Azınlık modelinden azlıklar stratejisine
22/10/2016 - 08:59 Ses ve çizgi
20/10/2016 - 09:22 Aliya tedirginliği
18/10/2016 - 09:53 Sistemin sinir uçları
13/10/2016 - 09:32 Geleneksel sanat mümkün mü?
12/10/2016 - 09:24 Mahallenin gençlik sınavı
08/10/2016 - 09:17 Lozan’ın sesi Bağdat’tan gelir
06/10/2016 - 09:18 Enformatik sızıntılar çağı
04/10/2016 - 09:30 Bilgisiz analist yahut her şeyin uzmanı
01/10/2016 - 09:07 Konfüçyen kapitalizminin mistik yüzü?
29/09/2016 - 09:32 Başka bir Şimon Peres öyküsü
27/09/2016 - 09:28 Kudüs seçim rüşveti değildir
22/09/2016 - 09:27 Bunca silah kime karşı?
20/09/2016 - 10:25 Afrika’nın özeti
17/09/2016 - 09:21 Neyi kaybettik
16/09/2016 - 10:21 Büyük yürüyüş
09/09/2016 - 09:33 Put kırıcı’nın çağrısı
06/09/2016 - 09:48 Yazmanın bedeli
01/09/2016 - 09:12 Bir modern zaman menkıbesi
31/08/2016 - 09:12 Osmanlı revakları yahut tarih sorunu
09/08/2016 - 09:18 İç ve dış siyasette yeni kapı
04/08/2016 - 14:19 Bir zihniyet meselesi olarak “askeri okullar”
02/08/2016 - 09:54 Saplantıların esiri olmak
30/07/2016 - 10:30 Bir milletin tarih şuuru
26/07/2016 - 09:16 Neyi nasıl yapmamalı?
23/07/2016 - 10:47 Devlet aklı ne işe yarar?
21/07/2016 - 09:14 Profan kamikaze
19/07/2016 - 09:54 Darbeye direnmenin sosyolojisi
16/07/2016 - 16:16 Medyatik terör refleksi
02/07/2016 - 10:04 Bir şehrin kaybolan sokakları
30/06/2016 - 10:06 Terör, kendi sosyolojisine de ihanet eder
25/06/2016 - 10:12 AB hayalinden önceki ilk çıkış
18/06/2016 - 10:45 Ayşe Şasa’nın tarafı
16/06/2016 - 11:23 Toplumsal hafızadan İslam siliniyor mu?
14/06/2016 - 10:10 Kudüs haritasının anlamı
11/06/2016 - 10:12 Ali’nin sadece bedeni gömülmedi!
09/06/2016 - 10:12 Alman vekiller’ kimi temsil ediyor
07/06/2016 - 09:58 Ramazan hilâli Kudüs’ten doğar
02/06/2016 - 10:11 Şam ve Ankara’yı yaklaştıran korku
31/05/2016 - 09:39 Mermerde iz bırakan adam
28/05/2016 - 10:17 Amerikan rüyası’nın kabusu
26/05/2016 - 09:07 İslamcılık yerel mi, yerli mi?
24/05/2016 - 09:10 Cemaat-parti ikilemi
19/05/2016 - 09:07 Sosyalist oryantalizmi
17/05/2016 - 09:39 Dağa çarpan hakikat gönüllüsü
14/05/2016 - 09:23 ‘İngiliz rüyası’ esmer başbakan
12/05/2016 - 09:09 Gazze İsrail’i normalleştiremez
07/05/2016 - 09:11 Restorasyona karşı medeniyet kini
30/04/2016 - 08:59 Tarihin ve coğrafyanın özeti Irak yahut Kutü’l-Amare
28/04/2016 - 10:45 Seküleriz Elhamdülillah!
26/04/2016 - 09:07 Obama kraliçenin kapısını çalarken
21/04/2016 - 09:18 Sistemi al, ahlakını alma?
16/04/2016 - 14:44 Hayal ve sükut-u hayal arasında
14/04/2016 - 09:13 Hayal ve sükut-u hayal arasında
12/04/2016 - 09:10 Obama neyi itiraf etmiş oldu?
09/04/2016 - 09:09 Me He Pe’yi doğru okumak
29/03/2016 - 09:15 Türkiyenin imajı meselesi
26/03/2016 - 14:16 Soykırımdan yargılanan Avrupa’ydı
24/03/2016 - 16:54 “Avrupa’nın kalbi”ni vuran kim?
22/03/2016 - 17:01 Kosova’nın Türkiye derdi
19/03/2016 - 14:46 Ey yazar farkında mısın?
09/03/2016 - 12:50 Bazı şeyleri kaybedebilmek erdemdir
01/02/2016 - 17:06 Yollarda mola vermek: Bir değişim hikayesi
30/12/2015 - 15:06 Sırbistan neyimiz olur?
17/12/2015 - 13:03 Arap Baharı'ndan elde ne kaldı?
15/12/2015 - 11:05 IŞİD sonrası Irak’taki boşluk?
14/12/2015 - 11:42 Kapitalizmle hesaplaşma kapasitesi
10/12/2015 - 11:03 İran-Türkiye: Jeokültürel rekabet?
08/12/2015 - 11:06 İttihatçılar arasında bir İslamcı
07/12/2015 - 11:16 Putin, NATO; İslamcılar
03/12/2015 - 12:19 Türkiye, AB’yi Ortadoğulaştırıyor mu?
02/12/2015 - 12:16 Küresel maskeli balo
30/11/2015 - 10:06 Ehl-i kitap Amerika, dinsiz Rusya!
24/11/2015 - 13:20 İç savaşın ideolojik maliyeti
19/11/2015 - 13:17 Sorun çıkarıp din telkin etmek
17/11/2015 - 14:17 Paris-Palmira hattındaki ortak dil!
16/11/2015 - 07:32 İslam, Batı’nın suç ortağı mı?
12/11/2015 - 11:35 Öncelikli olan başkalık
10/11/2015 - 13:00 İki saray, iki tarz-ı siyaset
09/11/2015 - 13:09 ‘Ilımlı İslam’ın raf ömrü bitti mi?
06/11/2015 - 10:09 Alargada bekletilen fikir, limana çıkan hissiyat
03/11/2015 - 09:42 Seçim özeti: Hissiyat, fikriyat, iktisat
28/10/2015 - 14:57 Sol siyasetin muhafazakar dili
22/10/2015 - 13:13 Hitler’e günah çıkartmak?
19/10/2015 - 13:55 İslamofobinin yeni halleri
13/10/2015 - 11:27 Post-Sykes Picot modeli mi?
10/10/2015 - 17:00 Tehdit gibi barış ödülü!
06/10/2015 - 14:05 Osmanlı'yı karikatürleştirmek
29/09/2015 - 10:43 Post İslamcılık neyimiz olur?
28/09/2015 - 10:43 Asıl felaket: Ümmete yabancılaşma!
22/09/2015 - 14:39 Putin ne vaat etti?
16/09/2015 - 15:56 Türkiye’nin göçmen politikası var mı?
12/09/2015 - 13:05 Hangi mülteci makbul?
05/09/2015 - 10:37 Benim muhacirlerim
03/09/2015 - 10:07 Papa neden affediyor?
01/09/2015 - 10:03 Muhacirlikten sığınmacılığa bir dönüşüm hikayesi
29/08/2015 - 11:19 ‘Yeni Roma’nın barbarları
28/08/2015 - 11:19 Oyun nasıl bozulur?
25/08/2015 - 11:13 Medyadan şikayet etmeden önce
22/08/2015 - 11:19 Nil’de zikir çağıltısı
20/08/2015 - 10:36 Terbiye edilmek yahut oyunu bozmak
17/08/2015 - 11:10 Araçsallaştırılan İslamcılık eleştirileri
13/08/2015 - 11:09 Kürtler İngiliz rüşvetini neden reddetti?
11/08/2015 - 12:25 Bağımlı örgütlerle özgürlük savaşı!
06/08/2015 - 11:02 Bir aslan ölmüş diyeler...
04/08/2015 - 11:30 İki divan
03/08/2015 - 11:21 Kürt sorunu: Yerliler ve ecnebiler
30/07/2015 - 11:06 Filipinler bile barış yaptı!
23/07/2015 - 10:55 Terörle terbiye mühendisliği
14/07/2015 - 11:09 Yunanistan uygarlığının telif haklarını alabilecek mi?
13/07/2015 - 11:21 Koalisyon ya da sol dizayn
10/07/2015 - 12:04 Enformatik obezite
07/07/2015 - 11:17 Coğrafyamızın ruhu yağmalanıyor!
06/07/2015 - 11:07 Mursi “hata” yapmasaydı...
02/07/2015 - 10:44 Çin’de Huiler de var!
30/06/2015 - 11:19 Küresel Sol muhalefet mümkün mü?
29/06/2015 - 11:34 Gösteri/ş/siz ama görünür oruçlar
25/06/2015 - 13:48 Suud sızıntıları bize ne fısıldıyor?
23/06/2015 - 14:30 Bozgunda fetih düşü
16/06/2015 - 10:40 Böyle buyurdu müstağrib!
15/06/2015 - 10:40 Güce ayarlı eleştiri
12/06/2015 - 09:48 IŞİD’le bir yıl
10/06/2015 - 10:28 Etnik temelli siyasette bileşik kaplar
04/06/2015 - 10:56 İdeolojik öfke ve sol habitus
03/06/2015 - 10:54 İç politika, dış basın
30/05/2015 - 12:32 Bozgunda tarih düşü
29/05/2015 - 11:05 Siyaseti tüketen ‘dil’
25/05/2015 - 11:23 Alpujarra yahut Endülüs’te isyan
22/05/2015 - 11:41 Suriye’de Palmira mı, insan/lık mı?
18/05/2015 - 10:52 Cuma Kudüs’ün özgürlüğüdür
14/05/2015 - 11:01 Makedonya’da ‘Türk Akımı’ darbesi
07/05/2015 - 10:56 Suud’la ikinci bahar
05/05/2015 - 11:33 Arap’ın, Kürt’ün, Türk’ün atası
30/04/2015 - 13:11 Suriye’de cihadsız mücahidler?
21/04/2015 - 12:39 Kutlama yahut dini sembollerin metalaşması
18/04/2015 - 10:43 Tarih, geçmiş, Ermeni meselesi
16/04/2015 - 10:38 Roma’nın yeni barbarları: Göçmenler
14/04/2015 - 11:04 Balkanlarda kök meselesi
09/04/2015 - 13:27 Adayların gizledikleri!
06/04/2015 - 10:18 Bir siyasal metafor olarak Lozan
02/04/2015 - 10:22 Tel kopar haz biter
01/04/2015 - 11:59 Yeni şeyler mi söylemek lazım?
30/03/2015 - 11:20 Yemen’de mezhepçilik görünümlü oyun!
30/03/2015 - 10:32 Yemen’de mezhepçilik görünümlü oyun!
24/03/2015 - 10:13 Yerli olmadan çözüm hayal
19/03/2015 - 10:37 Bir aydın takıntısı olarak AB
14/03/2015 - 10:47
03/03/2015 - 10:32 Dinde iki farklı protestanlaşma
25/02/2015 - 11:14 Türbe ve sıfır sorun
21/02/2015 - 12:10 Hakikat avcısı Malcolm X
08/10/2014 - 13:12 'Biden sistemi'nin gücü ve zaafı?
15/09/2014 - 14:32 IŞİD'in sosyolojisi
18/03/2014 - 12:33 Put yapımevinde ulus inşası
11/03/2014 - 15:04 Suriye'de 13+153 kadın
04/03/2014 - 09:02 Bir Cumhuriyet cemaati
01/03/2014 - 13:01 Kırım: İkinci Endülüs
24/02/2014 - 14:19 İspanya'ya düşen Endülüs gölgesi
12/02/2014 - 13:49 Tarih yahut nefret söylemi
28/01/2014 - 08:49 Nur'dan Düğüne
13/09/2012 - 13:26 Biz Bu Filmi Görmüştük...
04/09/2012 - 12:28 'Utanç Duvarı' Kimleri Utandırıyor?
28/08/2012 - 13:13 İslam Kapitalizmin Suç Ortağı Mı?
 
İslam Birliği’ne inanmalıyız
İşgal polisi, Aksa kapısındaki cemaate saldırdı
20 Temmuz yeniden doğuştur
Adalet Bakanı Bozdağ'dan 'tek tip kıyafet' açıklaması
Allah’a şükür salâlar galip geldi
Darbenin üssüne yürüyoruz
Karamollaoğlu: Akla ziyan bir tutuklama
Suudi Arabistan'dan Katar açıklaması
Avusturya'dan Zeybekci'ye giriş yasağı
EN ÇOK
Yazarlar
Mustafa İŞCAN
SGK ve 15 Temmuz gazilerinin hakları
Atilla MEHDİGİL
Kral çıplaak! Kral çıplaak! Kral çıplaak!
Mustafa KAYA
Durun Siz Eski Müttefiksiniz
Hayati OTYAKMAZ
"Erkekler gibi savaşamadın, bari oturup kadınlar gibi ağla"
Şeref KAÇMAZ
NORM-ALLEŞ(m)İ – YORUM
Ekrem ŞAMA
15 Temmuz programları
Feyzullah AYDOĞAN
YENİDEN BÜYÜK TÜRKİYE’NİN İNŞA POLİTİKALARI
İshak BEYAZAY
Ah köylüm vah köylüm
Mustafa GEÇER
TÜRKİYE’NİN BATILILAŞMA SORUNU
Mustafa BİLGEN
Hz PEYGAMBER (s.a.v.)’İN SİYASETÇİYE ÖĞÜTLERİ
Uzm.Dr. Ali AYDIN
Soğuk Parmaklar Hangi Hastalıklarda Görülür
Alıntı Yazılar
Mehmet Şevket EYGİ
Dışarıdan Para Alıyorlar
Ali Haydar HAKSAL
Kudüs, Mescid-i Aksa ve Filistin
Abdullah AKÇAY
Düşünmek herkese iyi gelecek !..
Prof. Dr. Mehmet Seyfettin EROL
Hedefin Yeni Adı: “Camdan Saray”
Zeki CEYHAN
Önce Yenikapı’ya bekleriz!
Mevlüt ÖZCAN
Sihir ve büyü helak eder
Mahmut TOPTAŞ
Fidanlar!
Prof.Dr.Ata ATUN
Anastasiadis’in politik iflası
Prof. Dr. Burhanettin Can
İslâm Coğrafyası ve “Kaostan Kaynaklanan Düzen”
İsmail Hakkı AKKİRAZ
Kudüs için kıyam etmek
Mustafa YILDIRIM
Yaş yetmiş hâlâ emekli olamamış
Burak KILLIOĞLU
Sessizlik ve atalet…
Şakir TARIM
Yeni 15 Temmuzlar yaşanmaması için
İsmail KILLIOĞLU
Kör göze sürme çekmek
İbrahim VELİ
Olağanüstü miting olağandışı katılım
Abdülkadir ÖZKAN
AB Türkiye’yi karar vermeye zorluyor!..
 
Ana Sayfa Günün Haberleri Yazarlar TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ SPOR DÜNYA SAĞLIK & YAŞAM EĞİTİM BİLİM-TEKNOLOJİ KÜLTÜR-SANAT
Copyright © 2011 TV 5 HABER
Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz