4 Zi'l-ka'de 1438 | 28 Temmuz 2017
Ana Sayfa Günün Haberleri Yazarlar TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ SPOR DÜNYA SAĞLIK & YAŞAM EĞİTİM BİLİM-TEKNOLOJİ KÜLTÜR-SANAT
MAKALELER
Cemaat-parti ikilemi
24/05/2016 - 09:10
Akif EMRE

Özellikle Ortadoğu'da modern seküler siyaset ortamında İslami hareketlerin siyaset yapma tecrübeleri uzun çapraşık bir süreçten geçti. İslami hareketlerin bir yanda toplumu dönüştürme ihya, tebliğ gibi kavramlar üzerinde inşa edilen insana, topluma yönelik çalışmalar sürdürüldü. Diğer tarafta sadece bireysel yaşayış ve ahlak ile sınırlı kalmayan İslamın değer hükümlerinin hayata geçirilmesi ilkesi de İslami hareketlerin alamet-i farikası oldu... Yani siyaset alanı, hayatın farklı alanlarına dair “İslam ne diyor”u gösterecek bir mücadele olarak belirginleşti.

Bu da doğrudan siyasetin, güç ilişkilerinin alanına girdiği için mevcut çoğu diktatöryal seküler sistemlerle yüzleşmeyi, ilişkilerini ona göre şekillendirmeyi gerektirdi. İslam dünyasının askeri ya da hanedan despotizmi, yahut tek parti diktatörlükleri altında toplumsal taleplerin siyasete doğal ve meşru yollardan aktarılamadığı, temsil edilemediği göz önüne alındığında İslami hareketlerin temel sorunlarının nelerden kaynaklandığı anlaşılır. Meşru taleplerin siyasette temsil imkanı bulamayan her toplumsal ve siyasal taraf gibi İslamcılar da çoğu kez bastırıldı, yeraltına itilmeye zorlandı.

Bu durumlarda siyasi söylemlerini korumakla beraber daha çok cemaat yapısı içinde genel İslami faaliyetler yürütüldü.

Cemaat ve politik yapının birbirinden ayrılmadığı bu muhalif hareketler baskı ve şiddete maruz kalmalarına rağmen toplumsal düzeyde, çoğunlukla geleneksel ilişki formları çerçevesinde varlıklarını sürdürdüler. Mesela İhvan Mısır'da çok kısa süreler haricinde hep yasadışı bir hareket olmasına rağmen en güçlü toplumsal hareket olarak her zaman etkinliğini hissettirdi. Yasadışı olmanın toplumdan ayrışmaya, provokasyonlara açık olmak gibi sakıncaları ancak sıkı bir cemaat örgütlenmesi ile aşılmaya çalışıldı.

Bunun aksine örnek olarak Pakistan'da aynı ideolojik kaynaktan beslenen Cemaat-i İslami ise hem cemaat hem siyasal parti olarak açık faaliyet imkanı buldu. Onun temel sorunu ise ne geleneksel anlamda cemaat ne de modern anlamda siyasal parti olamaması; ikisinin arasında kalmasıydı.

Arap Baharı ile Ortadoğu'daki tüm toplumsal-siyasal yapılar gibi İhvan kökenli İslami hareketler yeni bir durumla karşı karşıya kaldılar. Arap Baharı'nı tetikleyen ekonomik, siyasal yoksunluklar karşısında kitleleri sokağa döken baskı ve adaletsizliklere karşı bir isyandı. Ancak farklı kesimlerin içinde yer aldığı ayaklanmaların siyasal hedefleri açısından apolitik bir karakter gösterdi. “Mübarek gitsin”den öteye geçmeyen bir tepkisellikle sınırlı gösterilerin Müslüman Arap toplumlarının Batılı liberal değerlere ve küresel sisteme entegre edecek geçiş için yönlendirilmek istendiği daha sonraki gelişmelerde de net biçimde ortaya çıktı.

Yeni duruma hazırlıksız yakalanan Mısır İhvanı, önüne konan iktidar rüşveti karşısında adeta siyasal ve ideolojik sarsıntı yaşadı. Muhalefet yapmaya ve yatay toplumsal çalışmalara ayarlı yapısı karşısında aktif siyasete geçiş sürecinde hem gelişmeleri okuyamadı hem de süreci yönetmekte zorlandı.

Güç ve iktidarını elden çıkarmayan “derin Mübarek sistemi” Müslüman Kardeşleri adeta tuzağa düşürmeyi başardı. Hem Mısır hem Tunus'ta asıl sarsıntı hareketin içinde yaşanacaktır. Mısır'da darbe sonrası eski günlere dönerek içe kapanan yasaklanan İhvan baskı ve işkence ile tanıdıkları rejimin demir yumruğu karşısında ayakta kalma mücadelesi veriyor.

Mısır'daki kısa süreli demokrasi deneyimi bir yana Tunus'ta eski günler geride kalsa da Nahda hareketi tek başına toplumsal ve siyasal yapıyı dönüştürecek güçte değildi. Jakoben laikçi elit kaybettiği gücünü bu kez bürokratik oligarşiyi yedeğine alarak yeni dönemde de sürdürdü; İslamcılarla bir arada yaşamak zorunda kaldı. Nahda rejimin doğasını okuyarak toplumsal çatışmaya meydan vermeyecek bir strateji izledi.

Yeni dönemde Nahda'nın siyasi programının, ideolojik söyleminin ne olacağını entelektüel birikimi ile herkesin tanıdığı Gannuşi'nin sürgünden döndüğü andan itibaren yaptığı açıklamalar yeterince ipucu verdi. Demokrasiye bağlılık vurgusunun yanısıra “ İslami çözüm” sloganı yerine “İslam çözümün parçasıdır “ ifadesine terk eden bir kırılma yaşadı.

Gelinen noktada partinin İslamcılık iddiasından vazgeçtiği resmen deklere edilerek mevcut sistem içinde partilerden bir parti olma kararı verdiği anlaşılıyor. Bunu son kongrede genel başkan olarak tekrar seçilen Gannuşi'nin basına verdiği açıklamaları da teyit ediyor.

Değişim siyasi programla sınırlı kalmayarak yapısal boyut kazandı. Buna göre İslami hareketi oluşturan ana gövde olarak cemaatle siyasal uzantısı olan parti birbirinden ayrılacaktı. Bu yeni durum Ortadoğu'daki tüm İslami hareketler için yol ayrımı anlamına geliyor. Bu gelişme nasıl anlaşılmalı? Seküler bir siyasal ortamda siyaset yapan bir yapının İslami söylemlerinin sekülerleştirilmesi tehlikesine karşı bir çözüm gibi görünüyor. Cemaat kendi dilini, hedefini, programını korumak kaydıyla, reel politik zeminde faaliyet gösteren partinin bağlayıcılığından, kurtulmuş oluyor. Siyasal parti pratik alanda partilerden bir parti olarak aktif olacak ama cemaatin çizgisini, yapısını belirlemeyecek.

Diğer tarafta İslamcılık iddiası olmayan yasal bir partinin mevcut düzende toplumsal talepleri siyasete taşıcı bir işlev görmesi hedeflendiği anlaşılıyor. Bu durum Pakistan Cemaat-i İslami örneğinin içinden çıkamadığı açmazın ara formülü gibi okunabilir. Ancak Pakistan'da zaten söylem düzeyinde bir sorun görünmüyordu... Sorun yapısal olarak geleneksel cemaat yapı ve faaliyetlerinin siyasette nasıl temsil edeceği ile ilgili daha çok.

Tunus gibi seküler elitin baskıcı yönetimleri altında Müslüman bir toplumun taleplerinin siyasete taşımaya çalışan İslami hareketin içinden gelen partileşeme olgusundan söz ediyoruz.

Tüm bunlar pratik düzeyde tartışılabilir tecrübeler gibi görünse de temel açmaz söylem ve siyasal hedefin tutarlılığı noktasında ortaya çıkıyor. İslami Hareketle özdeşleşmiş bir liderin kendini cemaat dışında tutup siyasal parti adına da olsa İslamcılıktan vazgeçtiğini söyleme lüksü yok. Kaldı ki bunun taktiksel bir söylemden ibaret olmadığına dair çokça emare var. Apolitik bir devrim denemesi olarak Arap Baharı'nın en ideolojik sonucu kimi İslami Hareket önderlerinin ve benzer dili benimsemiş olmalarıdır. “Demokrasiye inanmak, İslamcı değil Müslüman demokrat” türünden yapılan açıklamaların siyasal muhtevası, felsefi arka planı düşünüldüğünde gelinen noktanın Arap toplumlarını sisteme entegre etmeyi hedefleyen Arap Baharı'nın bu yönüyle amacına ulaştığını gösterir. Üstelik iktidarı da vermeden söylemi değiştiren bir sürece tanıklık ediyoruz.

İslami hedef ve dil bakımından siyasi alanla birlikte toplumun da dönüştürülmesinin hedeflendiği projede parti-cemaat ayrışmasında cemaatin mi korunacağı yoksa partinin cemaati mi şekillendireceğini zaman gösterecek. Yoksa şeylerden bir şey olarak siyasi partilerin cemaati rehin almasının önlenmesi önemli bir gelişme olarak okunabilir/di.

YORUMLAR
YAZARIN DİĞER YAZILARI
13/04/2017 - 09:37 ABD’nin müdahale kapasitesi
11/04/2017 - 09:25 Osmanlı'ya nasıl sahip çıkılmaz?
06/04/2017 - 09:16 Kimyası bozulan insanlık
04/04/2017 - 09:12 Reklamın sahte gerçekleri
01/04/2017 - 09:01 ABD’nin Kürtleri
30/03/2017 - 09:27 PAPA ve Avrupa’nın yön duygusu
28/03/2017 - 10:14 Batı ile hesaplaşma zamanı mı?
25/03/2017 - 09:04 Sultanın torunları
23/03/2017 - 09:09 Piramitlerin gölgesi
18/03/2017 - 09:44 Toptancı Avrupa karşıtlığına düşmeden
16/03/2017 - 10:04 Şehir düşüncesi yahut romantizm
14/03/2017 - 09:10 ‘Hilal tutulması’
11/03/2017 - 09:00 ‘Kızıl sultan’ mı, ‘yeşil sultan’ mı?
09/03/2017 - 09:16 Seküler toplumun göz zevki
07/03/2017 - 10:33 Seküler uygarlığın rövanşı!
04/03/2017 - 09:16 Avrupa’da yeni laiklik yorumları
02/03/2017 - 09:08 Siyoniste söz düşürmek!
28/02/2017 - 09:19 Ayar vericiler, darbeciler
23/02/2017 - 09:05 Bir fotoğraf karesinden taşanlar
21/02/2017 - 09:14 Kelimeler bazı anlamlara gelmiyor
18/02/2017 - 10:44 Sahici cümleler kurabilmek
14/02/2017 - 09:07 Seküler çağın sonu
11/02/2017 - 09:12 El Bab, hangi kapıları açacak?
09/02/2017 - 09:10 Devlet aklının ötesinde...
07/02/2017 - 10:08 Keşmir yahut azınlık olmayı bilmek
02/02/2017 - 09:02 Şehirlerin ahlakı
31/01/2017 - 08:59 Ayartıcı aydın hazzı
26/01/2017 - 09:01 Bir radikal portresi
24/01/2017 - 10:15 Çürüme
21/01/2017 - 08:59 Obama iyimserliği, Trump karamsarlığı
19/01/2017 - 09:15 Boğaz’dan çıkan Arap Baharı
17/01/2017 - 09:19 Kudüslü İyad’ın muhteşem direnişi
14/01/2017 - 09:03 D8 Zirvesi’nde Rafsancani
12/01/2017 - 10:13 Sistem, avansı geri istiyor
10/01/2017 - 09:37 Tarihin akışı içinde bir parantez
07/01/2017 - 09:19 Peşaver’in ‘egzotik’ halleri
05/01/2017 - 09:26 Trump Kudüs’e taşınacak mı?
03/01/2017 - 09:16 Ucubelikle yüzleşmek
29/12/2016 - 09:49 İki farklı Mehmet Akif
27/12/2016 - 09:16 Amerika neden veto etmedi?
22/12/2016 - 09:11 Parantezi kim, nasıl kapatacak?
20/12/2016 - 09:12 Zincidere’den Atina’ya, Basra’ya yol
17/12/2016 - 09:07 ‘Geleneğin yeniden icadı’ yahut fetişizm?
15/12/2016 - 09:02 Halep öfke hattı
13/12/2016 - 09:09 Terör ne zaman, neyi başarabilir?
10/12/2016 - 08:56 Bir şehir: Gelenek ve mekan
08/12/2016 - 09:13 Arap baharından ‘Arap kışı’na
06/12/2016 - 09:14 Brexit ve Ortadoğu’ya faturası
01/12/2016 - 10:26 En son ne zaman?
29/11/2016 - 09:22 Devrim Fidel’iği
26/11/2016 - 09:04 Batı’nın zihniyet yaptırımı
24/11/2016 - 10:30 Yerlilerin işgali
22/11/2016 - 09:27 Türkistan neresi?
17/11/2016 - 09:02 Kürt senaryoları?
15/11/2016 - 09:10 AB macerasının sonu mu?
12/11/2016 - 09:44 Trump seçmenini aldattı mı
10/11/2016 - 09:30 Amerika ortalamasını kaybetti
05/11/2016 - 09:02 Akleden devlet var mı?
03/11/2016 - 10:11 Şehirleşme ve askeri alan
01/11/2016 - 08:15 Lübnan: Ayartılanlar ve rehin alınanlar
27/10/2016 - 09:06 Amerika’nın dünyaya çevrilen objektifi
25/10/2016 - 09:29 Azınlık modelinden azlıklar stratejisine
22/10/2016 - 08:59 Ses ve çizgi
20/10/2016 - 09:22 Aliya tedirginliği
18/10/2016 - 09:53 Sistemin sinir uçları
13/10/2016 - 09:32 Geleneksel sanat mümkün mü?
12/10/2016 - 09:24 Mahallenin gençlik sınavı
08/10/2016 - 09:17 Lozan’ın sesi Bağdat’tan gelir
06/10/2016 - 09:18 Enformatik sızıntılar çağı
04/10/2016 - 09:30 Bilgisiz analist yahut her şeyin uzmanı
01/10/2016 - 09:07 Konfüçyen kapitalizminin mistik yüzü?
29/09/2016 - 09:32 Başka bir Şimon Peres öyküsü
27/09/2016 - 09:28 Kudüs seçim rüşveti değildir
22/09/2016 - 09:27 Bunca silah kime karşı?
20/09/2016 - 10:25 Afrika’nın özeti
17/09/2016 - 09:21 Neyi kaybettik
16/09/2016 - 10:21 Büyük yürüyüş
09/09/2016 - 09:33 Put kırıcı’nın çağrısı
06/09/2016 - 09:48 Yazmanın bedeli
01/09/2016 - 09:12 Bir modern zaman menkıbesi
31/08/2016 - 09:12 Osmanlı revakları yahut tarih sorunu
09/08/2016 - 09:18 İç ve dış siyasette yeni kapı
04/08/2016 - 14:19 Bir zihniyet meselesi olarak “askeri okullar”
02/08/2016 - 09:54 Saplantıların esiri olmak
30/07/2016 - 10:30 Bir milletin tarih şuuru
26/07/2016 - 09:16 Neyi nasıl yapmamalı?
23/07/2016 - 10:47 Devlet aklı ne işe yarar?
21/07/2016 - 09:14 Profan kamikaze
19/07/2016 - 09:54 Darbeye direnmenin sosyolojisi
16/07/2016 - 16:16 Medyatik terör refleksi
02/07/2016 - 10:04 Bir şehrin kaybolan sokakları
30/06/2016 - 10:06 Terör, kendi sosyolojisine de ihanet eder
25/06/2016 - 10:12 AB hayalinden önceki ilk çıkış
18/06/2016 - 10:45 Ayşe Şasa’nın tarafı
16/06/2016 - 11:23 Toplumsal hafızadan İslam siliniyor mu?
14/06/2016 - 10:10 Kudüs haritasının anlamı
11/06/2016 - 10:12 Ali’nin sadece bedeni gömülmedi!
09/06/2016 - 10:12 Alman vekiller’ kimi temsil ediyor
07/06/2016 - 09:58 Ramazan hilâli Kudüs’ten doğar
02/06/2016 - 10:11 Şam ve Ankara’yı yaklaştıran korku
31/05/2016 - 09:39 Mermerde iz bırakan adam
28/05/2016 - 10:17 Amerikan rüyası’nın kabusu
26/05/2016 - 09:07 İslamcılık yerel mi, yerli mi?
24/05/2016 - 09:10 Cemaat-parti ikilemi
19/05/2016 - 09:07 Sosyalist oryantalizmi
17/05/2016 - 09:39 Dağa çarpan hakikat gönüllüsü
14/05/2016 - 09:23 ‘İngiliz rüyası’ esmer başbakan
12/05/2016 - 09:09 Gazze İsrail’i normalleştiremez
07/05/2016 - 09:11 Restorasyona karşı medeniyet kini
30/04/2016 - 08:59 Tarihin ve coğrafyanın özeti Irak yahut Kutü’l-Amare
28/04/2016 - 10:45 Seküleriz Elhamdülillah!
26/04/2016 - 09:07 Obama kraliçenin kapısını çalarken
21/04/2016 - 09:18 Sistemi al, ahlakını alma?
16/04/2016 - 14:44 Hayal ve sükut-u hayal arasında
14/04/2016 - 09:13 Hayal ve sükut-u hayal arasında
12/04/2016 - 09:10 Obama neyi itiraf etmiş oldu?
09/04/2016 - 09:09 Me He Pe’yi doğru okumak
29/03/2016 - 09:15 Türkiyenin imajı meselesi
26/03/2016 - 14:16 Soykırımdan yargılanan Avrupa’ydı
24/03/2016 - 16:54 “Avrupa’nın kalbi”ni vuran kim?
22/03/2016 - 17:01 Kosova’nın Türkiye derdi
19/03/2016 - 14:46 Ey yazar farkında mısın?
09/03/2016 - 12:50 Bazı şeyleri kaybedebilmek erdemdir
01/02/2016 - 17:06 Yollarda mola vermek: Bir değişim hikayesi
30/12/2015 - 15:06 Sırbistan neyimiz olur?
17/12/2015 - 13:03 Arap Baharı'ndan elde ne kaldı?
15/12/2015 - 11:05 IŞİD sonrası Irak’taki boşluk?
14/12/2015 - 11:42 Kapitalizmle hesaplaşma kapasitesi
10/12/2015 - 11:03 İran-Türkiye: Jeokültürel rekabet?
08/12/2015 - 11:06 İttihatçılar arasında bir İslamcı
07/12/2015 - 11:16 Putin, NATO; İslamcılar
03/12/2015 - 12:19 Türkiye, AB’yi Ortadoğulaştırıyor mu?
02/12/2015 - 12:16 Küresel maskeli balo
30/11/2015 - 10:06 Ehl-i kitap Amerika, dinsiz Rusya!
24/11/2015 - 13:20 İç savaşın ideolojik maliyeti
19/11/2015 - 13:17 Sorun çıkarıp din telkin etmek
17/11/2015 - 14:17 Paris-Palmira hattındaki ortak dil!
16/11/2015 - 07:32 İslam, Batı’nın suç ortağı mı?
12/11/2015 - 11:35 Öncelikli olan başkalık
10/11/2015 - 13:00 İki saray, iki tarz-ı siyaset
09/11/2015 - 13:09 ‘Ilımlı İslam’ın raf ömrü bitti mi?
06/11/2015 - 10:09 Alargada bekletilen fikir, limana çıkan hissiyat
03/11/2015 - 09:42 Seçim özeti: Hissiyat, fikriyat, iktisat
28/10/2015 - 14:57 Sol siyasetin muhafazakar dili
22/10/2015 - 13:13 Hitler’e günah çıkartmak?
19/10/2015 - 13:55 İslamofobinin yeni halleri
13/10/2015 - 11:27 Post-Sykes Picot modeli mi?
10/10/2015 - 17:00 Tehdit gibi barış ödülü!
06/10/2015 - 14:05 Osmanlı'yı karikatürleştirmek
29/09/2015 - 10:43 Post İslamcılık neyimiz olur?
28/09/2015 - 10:43 Asıl felaket: Ümmete yabancılaşma!
22/09/2015 - 14:39 Putin ne vaat etti?
16/09/2015 - 15:56 Türkiye’nin göçmen politikası var mı?
12/09/2015 - 13:05 Hangi mülteci makbul?
05/09/2015 - 10:37 Benim muhacirlerim
03/09/2015 - 10:07 Papa neden affediyor?
01/09/2015 - 10:03 Muhacirlikten sığınmacılığa bir dönüşüm hikayesi
29/08/2015 - 11:19 ‘Yeni Roma’nın barbarları
28/08/2015 - 11:19 Oyun nasıl bozulur?
25/08/2015 - 11:13 Medyadan şikayet etmeden önce
22/08/2015 - 11:19 Nil’de zikir çağıltısı
20/08/2015 - 10:36 Terbiye edilmek yahut oyunu bozmak
17/08/2015 - 11:10 Araçsallaştırılan İslamcılık eleştirileri
13/08/2015 - 11:09 Kürtler İngiliz rüşvetini neden reddetti?
11/08/2015 - 12:25 Bağımlı örgütlerle özgürlük savaşı!
06/08/2015 - 11:02 Bir aslan ölmüş diyeler...
04/08/2015 - 11:30 İki divan
03/08/2015 - 11:21 Kürt sorunu: Yerliler ve ecnebiler
30/07/2015 - 11:06 Filipinler bile barış yaptı!
23/07/2015 - 10:55 Terörle terbiye mühendisliği
14/07/2015 - 11:09 Yunanistan uygarlığının telif haklarını alabilecek mi?
13/07/2015 - 11:21 Koalisyon ya da sol dizayn
10/07/2015 - 12:04 Enformatik obezite
07/07/2015 - 11:17 Coğrafyamızın ruhu yağmalanıyor!
06/07/2015 - 11:07 Mursi “hata” yapmasaydı...
02/07/2015 - 10:44 Çin’de Huiler de var!
30/06/2015 - 11:19 Küresel Sol muhalefet mümkün mü?
29/06/2015 - 11:34 Gösteri/ş/siz ama görünür oruçlar
25/06/2015 - 13:48 Suud sızıntıları bize ne fısıldıyor?
23/06/2015 - 14:30 Bozgunda fetih düşü
16/06/2015 - 10:40 Böyle buyurdu müstağrib!
15/06/2015 - 10:40 Güce ayarlı eleştiri
12/06/2015 - 09:48 IŞİD’le bir yıl
10/06/2015 - 10:28 Etnik temelli siyasette bileşik kaplar
04/06/2015 - 10:56 İdeolojik öfke ve sol habitus
03/06/2015 - 10:54 İç politika, dış basın
30/05/2015 - 12:32 Bozgunda tarih düşü
29/05/2015 - 11:05 Siyaseti tüketen ‘dil’
25/05/2015 - 11:23 Alpujarra yahut Endülüs’te isyan
22/05/2015 - 11:41 Suriye’de Palmira mı, insan/lık mı?
18/05/2015 - 10:52 Cuma Kudüs’ün özgürlüğüdür
14/05/2015 - 11:01 Makedonya’da ‘Türk Akımı’ darbesi
07/05/2015 - 10:56 Suud’la ikinci bahar
05/05/2015 - 11:33 Arap’ın, Kürt’ün, Türk’ün atası
30/04/2015 - 13:11 Suriye’de cihadsız mücahidler?
21/04/2015 - 12:39 Kutlama yahut dini sembollerin metalaşması
18/04/2015 - 10:43 Tarih, geçmiş, Ermeni meselesi
16/04/2015 - 10:38 Roma’nın yeni barbarları: Göçmenler
14/04/2015 - 11:04 Balkanlarda kök meselesi
09/04/2015 - 13:27 Adayların gizledikleri!
06/04/2015 - 10:18 Bir siyasal metafor olarak Lozan
02/04/2015 - 10:22 Tel kopar haz biter
01/04/2015 - 11:59 Yeni şeyler mi söylemek lazım?
30/03/2015 - 11:20 Yemen’de mezhepçilik görünümlü oyun!
30/03/2015 - 10:32 Yemen’de mezhepçilik görünümlü oyun!
24/03/2015 - 10:13 Yerli olmadan çözüm hayal
19/03/2015 - 10:37 Bir aydın takıntısı olarak AB
14/03/2015 - 10:47
03/03/2015 - 10:32 Dinde iki farklı protestanlaşma
25/02/2015 - 11:14 Türbe ve sıfır sorun
21/02/2015 - 12:10 Hakikat avcısı Malcolm X
08/10/2014 - 13:12 'Biden sistemi'nin gücü ve zaafı?
15/09/2014 - 14:32 IŞİD'in sosyolojisi
18/03/2014 - 12:33 Put yapımevinde ulus inşası
11/03/2014 - 15:04 Suriye'de 13+153 kadın
04/03/2014 - 09:02 Bir Cumhuriyet cemaati
01/03/2014 - 13:01 Kırım: İkinci Endülüs
24/02/2014 - 14:19 İspanya'ya düşen Endülüs gölgesi
12/02/2014 - 13:49 Tarih yahut nefret söylemi
28/01/2014 - 08:49 Nur'dan Düğüne
13/09/2012 - 13:26 Biz Bu Filmi Görmüştük...
04/09/2012 - 12:28 'Utanç Duvarı' Kimleri Utandırıyor?
28/08/2012 - 13:13 İslam Kapitalizmin Suç Ortağı Mı?
 
İslam Birliği’ne inanmalıyız
İşgal polisi, Aksa kapısındaki cemaate saldırdı
20 Temmuz yeniden doğuştur
Adalet Bakanı Bozdağ'dan 'tek tip kıyafet' açıklaması
Allah’a şükür salâlar galip geldi
Darbenin üssüne yürüyoruz
Karamollaoğlu: Akla ziyan bir tutuklama
Suudi Arabistan'dan Katar açıklaması
Avusturya'dan Zeybekci'ye giriş yasağı
EN ÇOK
Yazarlar
Mustafa İŞCAN
SGK ve 15 Temmuz gazilerinin hakları
Atilla MEHDİGİL
Kral çıplaak! Kral çıplaak! Kral çıplaak!
Mustafa KAYA
Durun Siz Eski Müttefiksiniz
Hayati OTYAKMAZ
"Erkekler gibi savaşamadın, bari oturup kadınlar gibi ağla"
Şeref KAÇMAZ
NORM-ALLEŞ(m)İ – YORUM
Ekrem ŞAMA
15 Temmuz programları
Feyzullah AYDOĞAN
YENİDEN BÜYÜK TÜRKİYE’NİN İNŞA POLİTİKALARI
İshak BEYAZAY
Ah köylüm vah köylüm
Mustafa GEÇER
TÜRKİYE’NİN BATILILAŞMA SORUNU
Mustafa BİLGEN
Hz PEYGAMBER (s.a.v.)’İN SİYASETÇİYE ÖĞÜTLERİ
Uzm.Dr. Ali AYDIN
Soğuk Parmaklar Hangi Hastalıklarda Görülür
Alıntı Yazılar
Mehmet Şevket EYGİ
Dışarıdan Para Alıyorlar
Ali Haydar HAKSAL
Kudüs, Mescid-i Aksa ve Filistin
Abdullah AKÇAY
Düşünmek herkese iyi gelecek !..
Prof. Dr. Mehmet Seyfettin EROL
Hedefin Yeni Adı: “Camdan Saray”
Zeki CEYHAN
Önce Yenikapı’ya bekleriz!
Mevlüt ÖZCAN
Sihir ve büyü helak eder
Mahmut TOPTAŞ
Fidanlar!
Prof.Dr.Ata ATUN
Anastasiadis’in politik iflası
Prof. Dr. Burhanettin Can
İslâm Coğrafyası ve “Kaostan Kaynaklanan Düzen”
İsmail Hakkı AKKİRAZ
Kudüs için kıyam etmek
Mustafa YILDIRIM
Yaş yetmiş hâlâ emekli olamamış
Burak KILLIOĞLU
Sessizlik ve atalet…
Şakir TARIM
Yeni 15 Temmuzlar yaşanmaması için
İsmail KILLIOĞLU
Kör göze sürme çekmek
İbrahim VELİ
Olağanüstü miting olağandışı katılım
Abdülkadir ÖZKAN
AB Türkiye’yi karar vermeye zorluyor!..
 
Ana Sayfa Günün Haberleri Yazarlar TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ SPOR DÜNYA SAĞLIK & YAŞAM EĞİTİM BİLİM-TEKNOLOJİ KÜLTÜR-SANAT
Copyright © 2011 TV 5 HABER
Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz