1 Ramazan 1438 | 27 Mayıs 2017
Ana Sayfa Günün Haberleri Yazarlar TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ SPOR DÜNYA SAĞLIK & YAŞAM EĞİTİM BİLİM-TEKNOLOJİ KÜLTÜR-SANAT
MAKALELER
Me He Pe’yi doğru okumak
09/04/2016 - 09:09
Akif EMRE

 şeyden önce MHP ideolojisi ve çizgisi ile devlet içinde derin bir damarın temsilcisi. Tarihsel olarak bakıldığında özellikle ikinci meşrutiyetle açığa çıkan, kristalleşmeye başlayan devlet içi ana akımlardan biri olarak sürekliliği ifade eder.

İttihat ve Terakki etrafında yeniden şekillenen ama kökleri daha eskilere varan devlet zihniyetindeki ana damarların Cumhuriyet döneminde de varlığını bir şekilde koruduğu göz önüne alındığında devlette süreklilik denilen yapının mahiyeti daha iyi anlaşılır. Bu süreklilik her şeyden önce bürokratik bir sürekliliktir. Bürokratik mekanizmaların işleyişini belirleyen devlet refleksi esas kalmak şartıyla siyasal tercihlerin yarıştığı bir sürekliliktir bu… Kendini yeniden üreten sistem içi bir dinamizmden çok devleti şekillendiren bürokratik aklın öncelenmesinden ibaret.

Eğer sistemi dönüştürmeyi, yenilemeyi önceleyen bir yapı söz konusu olsaydı bunun toplumsal ve kültürel tabanla organik ilişkileri söz konusu olması beklenirdi. Burada tam tersi olarak bürokrasinin devlet (buna statüko demek daha doğru olur) önceliklerine göre toplumu dönüştürmeyi hedefleyen bir iç mekanizma söz konusu. Piramidin tepeden tabana doğru işleyen yapısı, toplumsal dinamikleri zorlama pahasına her zaman belirleyiciliği elde tutmayı başarmıştır. Osmanlı'dan devralınan devlet içindeki üçlü ana damardan söz edeceksek bunlar; Batıcılık Türkçülük, ve İslamcılık. Bu üç ana akımın bürokratik yapıda temsiliyeti ya da bürokratik yapıdaki rol paylaşımı devletin gerekli şartlara uyumunu öncelediğini akla getirebilir. Kaba tasnifle bu ana akımların birebir toplumsal karşılıklarının olması, siyasi düşünce olarak birebir örtüşmesi ne kadar mümkün, bu tartışılabilir. Ancak en azından toplumsal karşılığını, muhatabını bulabileceği bir devlet içi yapının varlığı; muhtemel politika değişliklerinde esneklik, uyum ve dönüştürme imkanı sağlar.

Resmi ideolojik çerçeveyi zorlamadan, temel çizgileri koruyarak toplumsal mutabakat arayışı gerektiği durumlarda bu akımlardan birinin öne çıkması geleneksel devlet işleyişinden bağımsız değildir. Sadece iç politikadaki dönüşüm, uyum, toplumsal destek arayışı gerektiğinde değil çoğu zaman uluslararası konjonktürün zorlanması gerektiği şartlarda da bu ana akımlar devreye girebilir.

Devlet geleneğinin örgütleyici ve pratik aklı öne çıkaran karakteristik yapısı, bu türden alternatif kadroları, yapıları el altında tutmayı gerektirir. En azından son yüzyıllık geçmiş bu tür bir refleksin tezahürleriyle dolu.

Resmi devlet ideolojisine paralel olarak bürokrasideki ana gövdenin Batıcılık/lar oluştuğu kuşkusuzudur. Bu, her tür Batıcı akımların, tercihlerin içinde olduğu bir koalisyondur. Solculuğun Kemalizm'le kol kola olması, temelde devletin ana tercihleri bağlamında çelişkili değildir. Sonuçta bir Batıcılık tercihi olarak zaman zaman farklı akımlar, tonlar gündeme gelebilir. Türkçülük de ittihatçı gelenekten gelip Gökalpçı Cumhuriyet ideolojisinin oluşumuna katkısı göz önüne alındığında Batıcılıkla beraber devlet aklının, bürokratik işleyişin ana akımlarından biri olarak öne çıkar. Her iki ana akımın ortak paydası, sistemin Batı uygarlığından yana tercihini tartışma dışı bırakmaları ise bir diğeri de İslamcılık karşıtı olmalarıdır. Ne var ki toplumsal yapının en azından kültürel anlamda kimliğini oluşturan Müslümanlık devlet için yok sayılması imkansız olan bir zemindir. Toplumsal hiyerarşinin tepesinde olmasa da tabanını oluşturan Müslümanlık devlet içinde Müslümanların sosyal çimento işlevini örgütlemeye matuf bir güç olmasını zorunlu kılmıştır. Batıcılık -Türkçülük denklemine ek olarak İslamcı diye adlandırılan bürokratik refleks, aslında muhafazakar toplumsal çimentonun harcıdır.

Bu çerçevede MHP, her ne kadar kitle partisi olmasa da toplumda belli oranda karşılığı olan Türk milliyetçiliğinin dinamik bir unsuru olarak hep var oldu. Daha da önemlisi küçük bir parti olduğu dönemlerde bile devlet katındaki etkisi, aldığı oy oranından daha fazla olmuştur. Yani MHP'nin özgül ağırlığı tıpkı CHP'ninki gibi aldığı oy oranıyla hesaplanamaz.

Bu çerçeveden bakıldığında sistemin sürekliliği anlamında MHP ideolojisi ve MHP aklı devlet refleksini her zaman hareketin, siyasi mülahazaların önünde tuttu. Bu anlamda sol Kemalizm'le sağ Kemalizm'in zaman zaman ayrıştığı, bazen de katıştığı bir görüntü sergilendi.

12 Eylül travmasından sonra MHP'nin yeniden yapılanması, özellikle Türkeş sonrası yeni MHP'nin ortaya çıkması devletin kendini yeni şartlara uyumlandırmasından bağımsız değil. Özellikle Devlet Bahçeli yönetiminin militan Türkçülükten daha ılımlı ve uyumlu bir milliyetçi siyasal harekete evrilme sürecidir. Toplumdaki dönüşümle birlikte paralellik gösteren, gittikçe muhafazakar değerlere yaklaşan milliyetçilik akımının son dönemde devletin liberalleşmesiyle paralel dönüşüm yaşamıştır.

Son yıllarda baş döndürücü hızla oluşan siyasal kamplaşmalar, altüst oluşlar karşısında MHP, ne denli hızlı bir refleksle devlet taleplerine kendini uyarlayabildiğini gösterebilmiştir. Bu çerçevede dikkat çekici husus, muhafazakârların, devletle bütünleşmeleri adeta Türkçü damarla yarışacak hızda gerçekleştiğidir. Bu durumda muhafazakârlarla milliyetçilerin bürokratik reflekslerinin bu kadar paralel hale geldiği ender tarihsel bir süreçten geçiliyor. Üstelik Türkçü damarın ideolojik renginden fazla bir değişime gitme ihtiyacı hissetmeden, ama muhafazakârların daha da devletleşerek ve de milliyetçi reflekslere yakınlaşarak oluşan bir işbirliği gözlemleniyor.

MHP kongre taleplerini bu ikili işbirliğine karşı MHP içinden bir çatlak olarak okumalı. Resmi parti politikaları ve devlet refleksinin hükümet politikalarıyla yakınlaşmış olması temel çatlağın nedenidir. Bakalım devlet aklı mı, parti aklımı galip gelecek?

YORUMLAR
YAZARIN DİĞER YAZILARI
13/04/2017 - 09:37 ABD’nin müdahale kapasitesi
11/04/2017 - 09:25 Osmanlı'ya nasıl sahip çıkılmaz?
06/04/2017 - 09:16 Kimyası bozulan insanlık
04/04/2017 - 09:12 Reklamın sahte gerçekleri
01/04/2017 - 09:01 ABD’nin Kürtleri
30/03/2017 - 09:27 PAPA ve Avrupa’nın yön duygusu
28/03/2017 - 10:14 Batı ile hesaplaşma zamanı mı?
25/03/2017 - 09:04 Sultanın torunları
23/03/2017 - 09:09 Piramitlerin gölgesi
18/03/2017 - 09:44 Toptancı Avrupa karşıtlığına düşmeden
16/03/2017 - 10:04 Şehir düşüncesi yahut romantizm
14/03/2017 - 09:10 ‘Hilal tutulması’
11/03/2017 - 09:00 ‘Kızıl sultan’ mı, ‘yeşil sultan’ mı?
09/03/2017 - 09:16 Seküler toplumun göz zevki
07/03/2017 - 10:33 Seküler uygarlığın rövanşı!
04/03/2017 - 09:16 Avrupa’da yeni laiklik yorumları
02/03/2017 - 09:08 Siyoniste söz düşürmek!
28/02/2017 - 09:19 Ayar vericiler, darbeciler
23/02/2017 - 09:05 Bir fotoğraf karesinden taşanlar
21/02/2017 - 09:14 Kelimeler bazı anlamlara gelmiyor
18/02/2017 - 10:44 Sahici cümleler kurabilmek
14/02/2017 - 09:07 Seküler çağın sonu
11/02/2017 - 09:12 El Bab, hangi kapıları açacak?
09/02/2017 - 09:10 Devlet aklının ötesinde...
07/02/2017 - 10:08 Keşmir yahut azınlık olmayı bilmek
02/02/2017 - 09:02 Şehirlerin ahlakı
31/01/2017 - 08:59 Ayartıcı aydın hazzı
26/01/2017 - 09:01 Bir radikal portresi
24/01/2017 - 10:15 Çürüme
21/01/2017 - 08:59 Obama iyimserliği, Trump karamsarlığı
19/01/2017 - 09:15 Boğaz’dan çıkan Arap Baharı
17/01/2017 - 09:19 Kudüslü İyad’ın muhteşem direnişi
14/01/2017 - 09:03 D8 Zirvesi’nde Rafsancani
12/01/2017 - 10:13 Sistem, avansı geri istiyor
10/01/2017 - 09:37 Tarihin akışı içinde bir parantez
07/01/2017 - 09:19 Peşaver’in ‘egzotik’ halleri
05/01/2017 - 09:26 Trump Kudüs’e taşınacak mı?
03/01/2017 - 09:16 Ucubelikle yüzleşmek
29/12/2016 - 09:49 İki farklı Mehmet Akif
27/12/2016 - 09:16 Amerika neden veto etmedi?
22/12/2016 - 09:11 Parantezi kim, nasıl kapatacak?
20/12/2016 - 09:12 Zincidere’den Atina’ya, Basra’ya yol
17/12/2016 - 09:07 ‘Geleneğin yeniden icadı’ yahut fetişizm?
15/12/2016 - 09:02 Halep öfke hattı
13/12/2016 - 09:09 Terör ne zaman, neyi başarabilir?
10/12/2016 - 08:56 Bir şehir: Gelenek ve mekan
08/12/2016 - 09:13 Arap baharından ‘Arap kışı’na
06/12/2016 - 09:14 Brexit ve Ortadoğu’ya faturası
01/12/2016 - 10:26 En son ne zaman?
29/11/2016 - 09:22 Devrim Fidel’iği
26/11/2016 - 09:04 Batı’nın zihniyet yaptırımı
24/11/2016 - 10:30 Yerlilerin işgali
22/11/2016 - 09:27 Türkistan neresi?
17/11/2016 - 09:02 Kürt senaryoları?
15/11/2016 - 09:10 AB macerasının sonu mu?
12/11/2016 - 09:44 Trump seçmenini aldattı mı
10/11/2016 - 09:30 Amerika ortalamasını kaybetti
05/11/2016 - 09:02 Akleden devlet var mı?
03/11/2016 - 10:11 Şehirleşme ve askeri alan
01/11/2016 - 08:15 Lübnan: Ayartılanlar ve rehin alınanlar
27/10/2016 - 09:06 Amerika’nın dünyaya çevrilen objektifi
25/10/2016 - 09:29 Azınlık modelinden azlıklar stratejisine
22/10/2016 - 08:59 Ses ve çizgi
20/10/2016 - 09:22 Aliya tedirginliği
18/10/2016 - 09:53 Sistemin sinir uçları
13/10/2016 - 09:32 Geleneksel sanat mümkün mü?
12/10/2016 - 09:24 Mahallenin gençlik sınavı
08/10/2016 - 09:17 Lozan’ın sesi Bağdat’tan gelir
06/10/2016 - 09:18 Enformatik sızıntılar çağı
04/10/2016 - 09:30 Bilgisiz analist yahut her şeyin uzmanı
01/10/2016 - 09:07 Konfüçyen kapitalizminin mistik yüzü?
29/09/2016 - 09:32 Başka bir Şimon Peres öyküsü
27/09/2016 - 09:28 Kudüs seçim rüşveti değildir
22/09/2016 - 09:27 Bunca silah kime karşı?
20/09/2016 - 10:25 Afrika’nın özeti
17/09/2016 - 09:21 Neyi kaybettik
16/09/2016 - 10:21 Büyük yürüyüş
09/09/2016 - 09:33 Put kırıcı’nın çağrısı
06/09/2016 - 09:48 Yazmanın bedeli
01/09/2016 - 09:12 Bir modern zaman menkıbesi
31/08/2016 - 09:12 Osmanlı revakları yahut tarih sorunu
09/08/2016 - 09:18 İç ve dış siyasette yeni kapı
04/08/2016 - 14:19 Bir zihniyet meselesi olarak “askeri okullar”
02/08/2016 - 09:54 Saplantıların esiri olmak
30/07/2016 - 10:30 Bir milletin tarih şuuru
26/07/2016 - 09:16 Neyi nasıl yapmamalı?
23/07/2016 - 10:47 Devlet aklı ne işe yarar?
21/07/2016 - 09:14 Profan kamikaze
19/07/2016 - 09:54 Darbeye direnmenin sosyolojisi
16/07/2016 - 16:16 Medyatik terör refleksi
02/07/2016 - 10:04 Bir şehrin kaybolan sokakları
30/06/2016 - 10:06 Terör, kendi sosyolojisine de ihanet eder
25/06/2016 - 10:12 AB hayalinden önceki ilk çıkış
18/06/2016 - 10:45 Ayşe Şasa’nın tarafı
16/06/2016 - 11:23 Toplumsal hafızadan İslam siliniyor mu?
14/06/2016 - 10:10 Kudüs haritasının anlamı
11/06/2016 - 10:12 Ali’nin sadece bedeni gömülmedi!
09/06/2016 - 10:12 Alman vekiller’ kimi temsil ediyor
07/06/2016 - 09:58 Ramazan hilâli Kudüs’ten doğar
02/06/2016 - 10:11 Şam ve Ankara’yı yaklaştıran korku
31/05/2016 - 09:39 Mermerde iz bırakan adam
28/05/2016 - 10:17 Amerikan rüyası’nın kabusu
26/05/2016 - 09:07 İslamcılık yerel mi, yerli mi?
24/05/2016 - 09:10 Cemaat-parti ikilemi
19/05/2016 - 09:07 Sosyalist oryantalizmi
17/05/2016 - 09:39 Dağa çarpan hakikat gönüllüsü
14/05/2016 - 09:23 ‘İngiliz rüyası’ esmer başbakan
12/05/2016 - 09:09 Gazze İsrail’i normalleştiremez
07/05/2016 - 09:11 Restorasyona karşı medeniyet kini
30/04/2016 - 08:59 Tarihin ve coğrafyanın özeti Irak yahut Kutü’l-Amare
28/04/2016 - 10:45 Seküleriz Elhamdülillah!
26/04/2016 - 09:07 Obama kraliçenin kapısını çalarken
21/04/2016 - 09:18 Sistemi al, ahlakını alma?
16/04/2016 - 14:44 Hayal ve sükut-u hayal arasında
14/04/2016 - 09:13 Hayal ve sükut-u hayal arasında
12/04/2016 - 09:10 Obama neyi itiraf etmiş oldu?
09/04/2016 - 09:09 Me He Pe’yi doğru okumak
29/03/2016 - 09:15 Türkiyenin imajı meselesi
26/03/2016 - 14:16 Soykırımdan yargılanan Avrupa’ydı
24/03/2016 - 16:54 “Avrupa’nın kalbi”ni vuran kim?
22/03/2016 - 17:01 Kosova’nın Türkiye derdi
19/03/2016 - 14:46 Ey yazar farkında mısın?
09/03/2016 - 12:50 Bazı şeyleri kaybedebilmek erdemdir
01/02/2016 - 17:06 Yollarda mola vermek: Bir değişim hikayesi
30/12/2015 - 15:06 Sırbistan neyimiz olur?
17/12/2015 - 13:03 Arap Baharı'ndan elde ne kaldı?
15/12/2015 - 11:05 IŞİD sonrası Irak’taki boşluk?
14/12/2015 - 11:42 Kapitalizmle hesaplaşma kapasitesi
10/12/2015 - 11:03 İran-Türkiye: Jeokültürel rekabet?
08/12/2015 - 11:06 İttihatçılar arasında bir İslamcı
07/12/2015 - 11:16 Putin, NATO; İslamcılar
03/12/2015 - 12:19 Türkiye, AB’yi Ortadoğulaştırıyor mu?
02/12/2015 - 12:16 Küresel maskeli balo
30/11/2015 - 10:06 Ehl-i kitap Amerika, dinsiz Rusya!
24/11/2015 - 13:20 İç savaşın ideolojik maliyeti
19/11/2015 - 13:17 Sorun çıkarıp din telkin etmek
17/11/2015 - 14:17 Paris-Palmira hattındaki ortak dil!
16/11/2015 - 07:32 İslam, Batı’nın suç ortağı mı?
12/11/2015 - 11:35 Öncelikli olan başkalık
10/11/2015 - 13:00 İki saray, iki tarz-ı siyaset
09/11/2015 - 13:09 ‘Ilımlı İslam’ın raf ömrü bitti mi?
06/11/2015 - 10:09 Alargada bekletilen fikir, limana çıkan hissiyat
03/11/2015 - 09:42 Seçim özeti: Hissiyat, fikriyat, iktisat
28/10/2015 - 14:57 Sol siyasetin muhafazakar dili
22/10/2015 - 13:13 Hitler’e günah çıkartmak?
19/10/2015 - 13:55 İslamofobinin yeni halleri
13/10/2015 - 11:27 Post-Sykes Picot modeli mi?
10/10/2015 - 17:00 Tehdit gibi barış ödülü!
06/10/2015 - 14:05 Osmanlı'yı karikatürleştirmek
29/09/2015 - 10:43 Post İslamcılık neyimiz olur?
28/09/2015 - 10:43 Asıl felaket: Ümmete yabancılaşma!
22/09/2015 - 14:39 Putin ne vaat etti?
16/09/2015 - 15:56 Türkiye’nin göçmen politikası var mı?
12/09/2015 - 13:05 Hangi mülteci makbul?
05/09/2015 - 10:37 Benim muhacirlerim
03/09/2015 - 10:07 Papa neden affediyor?
01/09/2015 - 10:03 Muhacirlikten sığınmacılığa bir dönüşüm hikayesi
29/08/2015 - 11:19 ‘Yeni Roma’nın barbarları
28/08/2015 - 11:19 Oyun nasıl bozulur?
25/08/2015 - 11:13 Medyadan şikayet etmeden önce
22/08/2015 - 11:19 Nil’de zikir çağıltısı
20/08/2015 - 10:36 Terbiye edilmek yahut oyunu bozmak
17/08/2015 - 11:10 Araçsallaştırılan İslamcılık eleştirileri
13/08/2015 - 11:09 Kürtler İngiliz rüşvetini neden reddetti?
11/08/2015 - 12:25 Bağımlı örgütlerle özgürlük savaşı!
06/08/2015 - 11:02 Bir aslan ölmüş diyeler...
04/08/2015 - 11:30 İki divan
03/08/2015 - 11:21 Kürt sorunu: Yerliler ve ecnebiler
30/07/2015 - 11:06 Filipinler bile barış yaptı!
23/07/2015 - 10:55 Terörle terbiye mühendisliği
14/07/2015 - 11:09 Yunanistan uygarlığının telif haklarını alabilecek mi?
13/07/2015 - 11:21 Koalisyon ya da sol dizayn
10/07/2015 - 12:04 Enformatik obezite
07/07/2015 - 11:17 Coğrafyamızın ruhu yağmalanıyor!
06/07/2015 - 11:07 Mursi “hata” yapmasaydı...
02/07/2015 - 10:44 Çin’de Huiler de var!
30/06/2015 - 11:19 Küresel Sol muhalefet mümkün mü?
29/06/2015 - 11:34 Gösteri/ş/siz ama görünür oruçlar
25/06/2015 - 13:48 Suud sızıntıları bize ne fısıldıyor?
23/06/2015 - 14:30 Bozgunda fetih düşü
16/06/2015 - 10:40 Böyle buyurdu müstağrib!
15/06/2015 - 10:40 Güce ayarlı eleştiri
12/06/2015 - 09:48 IŞİD’le bir yıl
10/06/2015 - 10:28 Etnik temelli siyasette bileşik kaplar
04/06/2015 - 10:56 İdeolojik öfke ve sol habitus
03/06/2015 - 10:54 İç politika, dış basın
30/05/2015 - 12:32 Bozgunda tarih düşü
29/05/2015 - 11:05 Siyaseti tüketen ‘dil’
25/05/2015 - 11:23 Alpujarra yahut Endülüs’te isyan
22/05/2015 - 11:41 Suriye’de Palmira mı, insan/lık mı?
18/05/2015 - 10:52 Cuma Kudüs’ün özgürlüğüdür
14/05/2015 - 11:01 Makedonya’da ‘Türk Akımı’ darbesi
07/05/2015 - 10:56 Suud’la ikinci bahar
05/05/2015 - 11:33 Arap’ın, Kürt’ün, Türk’ün atası
30/04/2015 - 13:11 Suriye’de cihadsız mücahidler?
21/04/2015 - 12:39 Kutlama yahut dini sembollerin metalaşması
18/04/2015 - 10:43 Tarih, geçmiş, Ermeni meselesi
16/04/2015 - 10:38 Roma’nın yeni barbarları: Göçmenler
14/04/2015 - 11:04 Balkanlarda kök meselesi
09/04/2015 - 13:27 Adayların gizledikleri!
06/04/2015 - 10:18 Bir siyasal metafor olarak Lozan
02/04/2015 - 10:22 Tel kopar haz biter
01/04/2015 - 11:59 Yeni şeyler mi söylemek lazım?
30/03/2015 - 11:20 Yemen’de mezhepçilik görünümlü oyun!
30/03/2015 - 10:32 Yemen’de mezhepçilik görünümlü oyun!
24/03/2015 - 10:13 Yerli olmadan çözüm hayal
19/03/2015 - 10:37 Bir aydın takıntısı olarak AB
14/03/2015 - 10:47
03/03/2015 - 10:32 Dinde iki farklı protestanlaşma
25/02/2015 - 11:14 Türbe ve sıfır sorun
21/02/2015 - 12:10 Hakikat avcısı Malcolm X
08/10/2014 - 13:12 'Biden sistemi'nin gücü ve zaafı?
15/09/2014 - 14:32 IŞİD'in sosyolojisi
18/03/2014 - 12:33 Put yapımevinde ulus inşası
11/03/2014 - 15:04 Suriye'de 13+153 kadın
04/03/2014 - 09:02 Bir Cumhuriyet cemaati
01/03/2014 - 13:01 Kırım: İkinci Endülüs
24/02/2014 - 14:19 İspanya'ya düşen Endülüs gölgesi
12/02/2014 - 13:49 Tarih yahut nefret söylemi
28/01/2014 - 08:49 Nur'dan Düğüne
13/09/2012 - 13:26 Biz Bu Filmi Görmüştük...
04/09/2012 - 12:28 'Utanç Duvarı' Kimleri Utandırıyor?
28/08/2012 - 13:13 İslam Kapitalizmin Suç Ortağı Mı?
 
TSK açıkladı: 45 terörist etkisiz
Akif Emre'ye son vazife
AK Parti Grup Başkanı Binali Yıldırım oldu
Gelecek Milli Görüş’ün
Bölgeye dışarıdan müdahale olduğu müddetçe kan durmaz
Oyun kurucularla bu oyun bozulmaz
Fetihler Milli Görüş’le olur
Hak üstün tutulmadan Bir ülkede huzur olmaz
Karamollaoğlu: Ülkemiz yeniden dizayn edilmek isteniyor
EN ÇOK
Yazarlar
Hayati OTYAKMAZ
RAMAZAN-I ŞERİF AYINA HAZIR MIYIZ?
Atilla MEHDİGİL
İman açısından dört sınıf insan
Feyzullah AYDOĞAN
DEVLET AKLI
Mustafa GEÇER
TÜRKİYE’NİN BATILILAŞMA SORUNU
Ekrem ŞAMA
Ne umduk, ne bulduk?
Mustafa BİLGEN
Hz PEYGAMBER (s.a.v.)’İN SİYASETÇİYE ÖĞÜTLERİ
Şeref KAÇMAZ
DEĞİŞTİRİ - YORUM
Mustafa KAYA
Arap-İslam-Amerikan Zirvesi (!)
İshak BEYAZAY
Özel askeri şirketler-1
Mustafa İŞCAN
SGK personeli uzmanlık istiyor
Uzm.Dr. Ali AYDIN
Soğuk Parmaklar Hangi Hastalıklarda Görülür
Alıntı Yazılar
Mehmet Şevket EYGİ
Oruç ayımız kutlu olsun!
Abdullah AKÇAY
Düşünmek herkese iyi gelecek !..
Ali Haydar HAKSAL
Emperyalizm Güdümlü İslâm NATO’su!
Prof. Dr. Mehmet Seyfettin EROL
“Manchester Saldırısı” Ya da İngiltere’nin Ortadoğu’ya “Derin Dönüşü”...
Zeki CEYHAN
Sanırsınız!
Mevlüt ÖZCAN
Ramazan ayı geldi, elhamdülillah
Mahmut TOPTAŞ
Bizden dört dörtlük kâfir çıkmaz
Prof.Dr.Ata ATUN
Ortadoğu’da bilmediğimiz anlaşmalar
Prof. Dr. Burhanettin Can
Yeni Bir Kadife Darbe Süreci - 6:
İsmail Hakkı AKKİRAZ
Şükür imandır, nankörlük ise inkâr
Mustafa YILDIRIM
Çocuklar anne babanın aynasıdır
Burak KILLIOĞLU
Ezberle olmaz
Şakir TARIM
Kur’an ayında İslamî şuura ulaşmak
İsmail KILLIOĞLU
Evin içi
İbrahim VELİ
Derin muhalefet
Abdülkadir ÖZKAN
NATO, DEAŞ karşıtı koalisyona katılacakmış!..
 
Ana Sayfa Günün Haberleri Yazarlar TÜRKİYE POLİTİKA EKONOMİ SPOR DÜNYA SAĞLIK & YAŞAM EĞİTİM BİLİM-TEKNOLOJİ KÜLTÜR-SANAT
Copyright © 2011 TV 5 HABER
Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz